Oppas neemt telefoon op. Normaal of niet?

Discussion in 'De lounge' started by Paarse80, Sep 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoe vindt jij het als de oppas je telefoon opneemt?

1. Helemaal normaal, ...

2. Echt niet kunnen, want ...

3. Anders, ...

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Gisteravond en vandaag weer heb ik een vette discussie met mijn man gehad.
    We waren gisteravond weg en mijn ouders pasten op de kids en mijn moeder heeft de telefoon opgenomen toen die ging. Mijn man vindt dit heel raar en vindt dat dit gebeurd uit nieuwsgierigheid. Nou ik vind het heel gewoon en sta er van te kijken dat hij dit ongepast vindt.
    Wat vinden jullie?

2. Petra83

Petra83 Bekend lid

Jan 3, 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Ik vind dat heel normaal, ik bel zowieso eens naar huis als er een babysit is, en dan verwacht ik toch dat ze opnemen

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Toen ik de titel las dacht ik dat het zou gaan om een vreemde oppas... Maar het is gewoon je eigen moeder... Nee, dan zou ik er helemaal geen problemen mee hebben als die de telefoon opnam :)

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Normaal, dan kan ze toch boodschappen doorgeven of mensen vragen even terug te bellen?

5. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Vind het wel normaal hoor, voor hetzelfde geld zijn jullie het die bellen. Dat zou mijn eerste gedachte zijn als ik zou oppassen op de kids van iemand anders en de foon zou gaan.
    Logisch toch dat je dan opneemt? Kunt nooit weten.

6. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Nou dat lijkt me niet meer dan normaal. Het is toch vervelend als je ergens bent en de telefoon blijft maar overgaan? Beter om dan even op te nemen en door te geven dat jullie er niet zijn. En het is je moeder, come on... :)

7. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Logisch toch als de oppas de telefoon opneemt als jezelf weg bent!

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, vind ik helemaal niet raar.

Mijn moeder past op vrijdag altijd bij ons thuis op de kinderen en die neemt ook altijd gewoon de telefoon op als ie overgaat.

9. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    Ligt er helemaal aan wie. Hier zou enkel een familielid oppassen of een hele goede vriendin. En die mogen van mij echt wel de telefoon opnemen, graag zelfs want dan weet ik gelijk wie ik terug moet bellen.

Als je echt een 'onbekende' oppas hebt zou ik ervan staan te kijken als ze op zou nemen. Zou zelf dan ook bellen op haar 06 ipv naar mijn huis. Maar of ik het echt niet vind kunnen weet ik niet. Nooit gebeurd en dat verwacht ik ook niet.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik geef mijn oppassen juist de opdracht om de telefoon op te nemen, ik vraag wel of ze niet willen vertellen waar we zijn, ivm mn man zn werk, sommige klanten zijn knettergek en gaan dan gerust het restaurant bellen om hem maar aan de lijn te krijgen als hij zn tel niet bij heeft.
    Ze schrijven altijd netjes op wie er gebeld heeft, hoe laat en die persoon zijn telefoonnr.

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou dat vind ik heel normaal. Als mijn oppas er is (en dat is ook nog eens geen familie) hoop ik maar dat ze de telefoon opneemt.
    Hele rare reactie van je man. Voor het zelfde geld zijn jullie het toch?

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik vind dat helemaal niet raar. Heeft mijns inziens niks met nieuwsgierigheid te maken, maar meer met netjes een rinkelende telefoon beantwoorden. Snap niet dat je man daar boos om wordt :(.

Ik heb bij mijn ouders, als zij niet thuis waren, ook wel eens de telefoon beantwoord.

13. missiej

missiej Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb helemaal normaal gestemd maar ga er dan eigenlijk ook wel vanuit dat wanneer iemand er niet van gediend is dat de tel op word genomen dit vermeld word? en oppas neemt tel ook anders op mag ik aannemen? bijv. telefoon van fam. blablabla u spreekt met bla bla bla of sow hahaha ... als ik ergens oppas neem ik ook tel aan en vraag of ik iets door moet geven/ze terug moeten bellen/of de andere aan de lijn zelf op later tijdstip terug belt... en ja als het om onze eigen moeders gaat zie ik zelf helemaal geen probleem hahaha

14. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik vind het heel normaal, helemaal als het je eigen moeder is :)

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ik ben blij met jullie reacties :D!

Ik denk ik zet even oppas neer, want dat kan natuurlijk ook iemand anders zijn dan je ouders.

Ik ben blij dat het dus als normaal wordt gezien. Ik heb mijn man ook al uitgelegd dat je dit gewoon doet. mijn schoonouders zijn erg op zichzelf en als zij hier oppassen nemen ze dus niet de telefoon op. Dat weet ik inmiddels en dat vind ik eigenlijk heel raar. Zij vinden dingen al snel bemoeizucht en zijn daar erg gevoelig voor.

16. marilouise

marilouise Niet meer actief

Totaal normaal hoor, als ik oppaste zei ik altijd met de oppas van de familie ..... huppeldepup.

Wat ik wel vervelend vindt is dat bijv iemand van de familie opneemt en dan doet alsof het zijn of haar telefoon is.
    Mijn smoeder bijvoorbeeld nu hebben we wel dezelfde achternaam maar ze doet dit ook bij haar andere kinderen, dat vindt ik meer irritant dan vervelend

17. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik zou het juist raar vinden als er niet opgenomen werd. Buiten het feit dat het heel belangrijk kan zijn, vind ik een rinkelende telefoon ook niet bevordelijk voor de nachtrust van de kinderen. Sommige mensen laten het rustig 10x overgaan voor ze weer ophangen!

18. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nee hoezo is dat raar dan? vind ik vrij normaal.. al helemaal als het je eigen moeder betreft!

19. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

Sep 18, 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Ik wist als oppas nooit wat ik moest doen:p Ik hoopte altijd dat er niet gebeld werd, haha! Maar ik vind het niet meer dan normaal, ik nam ook altijd op met:"hallo, met de oppas van de fam. ..."

Ik zou dan van te voren tegen mijn oppas dat ik het wel goed zou vinden als hij/zij de telefoon op zou nemen. Als ik zelf zou bellen en er wordt niet opgenomen zou ik me alleen maar fijn vinden als er wel werd opgenomen!

20. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Oke ik ben dus de enige die het niet normaal vind... Ik neem aan dat als ienand komt oppassen die een gsm bij heeft. Daar kun je haar dan op bereiken. En als ik niet thuis ben dan kan ik de telefoon ook niet opnemen dus ook niet als de oppas er is. Misschien is het wel een idioot die wil weten wie er thuis is je weet maar nooit. Als het mijn moeder zou zijn.... Ja geen probleem ma een oppas die geen fam is nee

Share This Page