Hoi dames, ik lees vanalles over het verliezen van de slijmprop.. Af en toe lees ik dat het dan niet lang meer zal duren, dat het een begin is van het grote werk zeg maar.. Anderen zeggen dan weer dat dit ook nog lang kan duren.. Wat moet ik geloven? Iemand ervaring mee? Voor alle duidelijkheid, ik ben vandaag 40 weken en ben vanmorgen duidelijk mijn slijmprop verloren.. Ik wacht in spanning af en hoop op enkele nuttige info hieromtrent.. Groetjes, van mij...
Ik verloor hem op het mometn zelf pas maar een vriendin van me verloor hem 2,5 maand voor de bevalling al en het kindje is uiteindelijk gehaald. Voor jou zal het iig nooit langer ddan 2 weken duren nog,hoe zwaar de laatste loodjes ook wegen mogen
Bij de eerste verloor ik mn slijmprop net voor de bevalling... bij de tweede... 2 weken voor de bevalling.. (ben met 41+5 bevallen) in gedeelten... en ben hem nu al 2 weken kwijt.... weer in gedeelten... het zegt dus echt niets......
10 dagen is het nog het max. mijn gyn laat max. 10 dagen overtijd gaan.. Ik ben benieuwd! Ik heb het toch liever spontaan.. We zien wel, maar bedankt allesinds voor jullie reacties! Vorige bevalling ben ik hem ook in stukjes verloren denk ik, nu was het duidelijker dat het om DE slijmprop gaat... Vorige keer niet echt duidelijk... Was gewoon wat meer witverlies zeg maar! Groetjes, vanons
Ik verloor op vrijdagmiddag de slijmprop, vrijdagnacht begon de bevalling en zondagochtend (uitgerekende datum) is Lucas geboren. Het kan dus snel gaan ja... maar of dat in jouw geval ook zo is, zul je pas weten als de kleine er is! Iig succes met de laatste uren/dagen/weken (?) Liefs!
Hier ook nog niets gezien. Wel vertelde mijn moeder dat ze twee dagen voor de bevalling van mij zij haar slijmprop was kwijtgeraakt. Ik hoorde echter ook verhalen dat bij vrouwen die hem waren kwijtgeraakt hij ook weer teruggegroeid is... Een ding is in ieder geval zeker @drie, het zal bij jou (en bij mij ook) niet al te lang meer duren
Ik verloor hem 4 dagen voor de bevalling. 2 dagen voor de bevalling echt begon was er op ctg al weeen te zien maar ik voelde ze pas echt de 2 dagen later smorgens vroeg en mijn zoon is savonds laat geboren. Slijmprop zegt helaas niet altijd iets.
Ik kreeg weeën met week 28 en verloor de slijmprop met week 29. Uiteindelijk ingeleid met week 38. Dus nee, zegt niks.
ik ben de prop maandags verloren in gedeeltes en woensdag op donderdag nacht ben ik begonnen met de bevalling.
ik las indertijd online dat bij veel vrouwen (maar hoeveel % ofzo weet ik niet meer) dat het na het verliezen van de prop, binnen 2 dagen begon. Bij mijzelf klopte dat uiteindelijk nét. Zondag op maandagnacht verloren. Dinsdag op woensdag nacht, begon de bevalling.
Bij de eerste ben ik m vrijdag middernacht verloren en mijn vliezen braken toen zondagochtend en zondagavond is mijn kleine man geboren. Bij de tweede, 's ochtends verloren 5 uur later was de kleine man er, hihi! Liefs
Hier op zondagochtend 07.00 de slijmprop verloren en eigenlijk gelijk daarna begonnen de weeen zachtjes aan te komen. Sepp is uiteindelijk dezelfde dag om 21.45 uur geboren
hier begon mijn bevalling een paar dagen na verlies van de slijmprop. maar hij kan ook weer aangroeien geloof ik.
Hoe weet je zeker of het wel of niet de sluimprop is!? Hoe ziet dat eruit? Ik heb vandaag ook wat slijm verloren maar hem niet het idee dat dit de hele prop is... misschien een deel? Het waren lange draden, doorzichtig, erg taai slijm. (sorry voor de details) Kan dit een deel van de slijmprop zijn of zit er normaal bloed bij?
Januari2010, nee er zit niet per definitie bloed bij. Hier beide keren een duidelijke slijmprop (1x met en 1x zonder bloed erbij) verloren, echt ter grote van een pingpongbal. Beide keren was dat gelijk het begin van de weeen die binnen een paar uur daarna begonnen.
Hoi hoi, ik geloof ook dat een slijmprop terug kan aangroeien en zeker wanneer je hem zo snel in een zwangerschap verliest... Nu, ik ben 40+1 weken, dus ik vermoed niet het bij mij nog het geval gaat zijn.. Nog max. 9 dagen en dan wordt ik indien nodig ingeleid.. Hopelijk komt het nog spontaan op gang, maar dat valt nog af te wachten natuurlijk. Bij mij was het ook héél erg duidelijk, enorm grote prop wit/doorzichtig slijm... Af en toe lees ik ook dat er bloed bij kan zitten, maar dit was bij mij niet het geval... Is echt wel duidelijk. Ik moet zeggen, dat al een hele tijd enorm veel slijmverlies en dacht dat ik hem stilletjes aan het verliezen was, maar toen ik 's morgens die enorme joekel (sorry voor de uitdrukking ) in mijn broekje vond, wist ik meteen hoe laat het was Ik ben benieuwd! Toi toi allemaal!!
Ben nog steeds niet helemaal zeker of ik hem gister verloren heb! Jullie geven aan dat je gelijk wist dat dit de slijmprop was omdat ie zo groot was.... Hier dacht ik wel gelijk aan de slijmprop maar wist het niet zeker. Gisteravond begonnen met bloeden dus heb de vk maar gebeld, zij is langsgeweest en heeft mijn buik gevoeld en hartje geluisterd, alles was in orde. Ze gaf inderdaad aan dat de slijmprop weer opnieuw kan aangroeien. Nu vanmorgen weer slijm verloren met wat bruins erin, beetje oud bloed denk ik. Heb wil al de hele nacht een zeurende pijn in mijn onderbuik wat steeds aanhoudt en begin me wel ietswat zorgen te maken. Vandaag om 10.30 een afspraak bij de vk. Hoop eigenlijk dat ze even voelt of alles nog dicht is... gisteravond deed ze dat niet omdat ze het dan misschen erger kon maken... (?!?)
@januari2010: wanneer ben jij precies uitgerekend? Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen, lijkt me toch dat het voor jou allemaal héél dichtbij komt! Ik voel me vandaag zo geweldig goed, ik ga het huis nog is grondig schoonmaken (kindjes zijn bij moeke).. Ik hoop nu toch wel dat het de laatste keer is dat ik mijn huis zo grondig schoonmaak voor het kleintje er is