Ervaring seys centra zindelijkheid

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mamafiets, 7 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Wie heeft hier ervaring mee? We gaan ws doorverwezen worden voor zoon van 8.

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon is daar ook zindelijk geworden met 8 jaar. Hij heeft non verbaal autisme.

Hij kreeg echt persoonlijke begeleiding en na twee weken konden we het zelf verder oppakken. Moet ik er wel bij zeggen dat mijn zoon het helemaal gehad had met de luiers, dus de motivatie bij hem was er wel.

Wij moesten er destijds twee weken naar toe, geen idee hoe dat tegenwoordig is, wij waren er net voor de corona crisis.

Ik bracht hem iedere ochtend zelf en nam hem in de namiddag weer mee naar huis. Taxi en daar slapen waren ook mogelijkheden voor hem, maar deze oplossing vonden wij het minst belastend.

Mamafiets vindt dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Thanks
    Zaten jullie ook in locatie Malden?
    En was het 2 weken elke dag?
    De psygoloog van de ggd had het over enkele dagen per week.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Malden ja.

En 2 weken iedere dag.

Maar misschien is dat per kind verschillend, of aangepast door corona.

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Ja we krijgen sowieso nog een intake en dan wordt er bekeken wat het beste past denk ik.
    Ik vind het een best heftige stap. Maar ja.. we komen geen steek verder met de andere trajecten (gezinscoach, ergo, bekkenfysio, ggd) helaas.

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    De behandel locatie in Malden doet eerder denken aan een BSO dan aan een klinische setting als je daar binnen komt. Ik denk dat het voor jou heftiger gaat zijn dan voor je zoon.

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik weet van twee kinderen met een ernstige verstandelijke beperking waarbij je vooraf niet zou bedenken dat ze zindelijk zouden kunnen worden en het via seys centra is gelukt!
    Ze kunnen op maat werken, bij deze kinderen kwamen ze aan huis.

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Wat fijn te horen.
    Hij staat op de wachtlijst nu. 9 tot 12 maanden :cry:

Heb het kort met hem besproken. Dat er een soort school is speciaal daarvoor. Raakte helemaal in de stress. Huilen. Ik uitgelegd dat het echt leuk is met lieve mensen en dat je dan mag spelen. Maar hij wilde niks weten ervan :(
    Toen gezegd dat het sowieso nog wel een jaartje kon duren. En dat hij het misschien voor die tijd wel zelf kan leren.
    Werd iets rustiger.
    Maar als ik hoopte dat hij dan nu weer wil oefenen... nee dus. Alleen maar weerstand tegen alles wat met de wc te maken heeft o_O

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je straks definitief op de wachtlijst staat zou ik ze bellen voor foto's.

Een foto van het pand, behandelaars, oefenruimte, speelruimte, etc.

Kun je met die foto's hopelijk wat van zijn angst voor het onbekende wegnemen.

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Dat is het idd. Angst voor onbekend. We krijgen tzt ook een intake. Dan bespreken we dat ook. Hij is vast niet de eerste die zo reageert.

Deel Deze Pagina