ijzertabletten en foliumzuur

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moique rouan, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moique rouan

4 jul 2006
    63
    0
    0
    huismoeder
    hoorn
    hallo
    10 jan ben ik bevallen na een zwangerschap van 18 weken. ik ben toen 1300cc bloed verloren. van de verloskundige heb ik staalpillen gehad mijn HB was 6. ik heb dom dom dom de kuur niet afgemaakt ik vergat elke keer de pillen te nemen. en het ging beter. anderhalve week geleden voelde ik me toch niet lekker en heb weer bloed geprikt mijn HB was 7,8 maar het ferritine was te laag. nu heb ik weer een kuurtje gehad. ik ben nu een week bezig en voel me helemaal niet lekker duizelig en pijn aan de linkerkant van mijn borst. is dat normaal? en omdat ik graag weer zwanger wil worden vraag ik me af of ik naast die staalpillen evengoed foliumzuur moet nemen. of het verstandig is om nu zwanger te worden nu ik me zo voel weet ik niet maar mijn leeftijd speelt erg mee.
    alvast erg bedankt. groetjes moique

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je kunt weer zwanger proberen te worden. Naast de ijzertabletten moet je ook foliumzuur gaan nemen. De klachten die je hebt komen niet van de ijzerpillen en ook nit door een laag ferritine. Misschien gewoon niet lekker, of wat hyperventilatie, of erg moe?

Mirjam

Deel Deze Pagina