Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en heb sinds twee weken enorme last van (spier)pijn in mijn linker bil. Merk het op het werk met tillen en lopen maar ook in bed met omdraaien en als ik ergens van op wil staan. Klinkt iemand dit bekend in de oren?
Ik heb dat rond jouw termijn ook gehad, straalde van mijn onderrug door naar mijn bil, heb dat tot 13 weken dagelijks gehad en was een naar gevoel, even werd er gedacht aan BI maar dat was het achteraf toch niet gelukkig. Bij mij is het van de een op de andere dag gekomen maar het was ook ineens weer weg.
nou ik heb het deze week ook en ml heeft het over mb hamstring. Ik denk dat het gewoon toeval/pech is
Ja, hier ook gehad rond de 8 weken en rond de 22 weken. Bij mij was het Ischias, duurde anderhalve week voordat ik er weer vanaf was. Vooral door veel rusten. Uitleg: Zwangerschapsverschijnselen: zwangerschapsischias (ischias) | Zwangerschapskwaaltjes | WIJ.nl
Dat klinkt idd als ischias en ik heb het helaas tijdens heel mijn zwangerschap gehad wat hielp was bepaalde strekoefwningen doen zoals hurken met knieen uit elkaar
De 29ste moet ik naar de verloskundige, eens kijken wat zij ervan zegt (als ik het nog zo lang vol hou). Las dat ischias een zenuwpijn is maar dat van mij voelt meer als spierpijn.
Klinkt mij ook heel bekend in de oren, ik loop er al van week 5 met rond, dus denk niet dat het bij mij van de zwangerschap komt, volgende week ga ik naar de dokter, heb een week verlof gehad, dus ik dacht: een week rusten en het zal wel beteren, maar niets is minder waar de pijn is nog even erg Bij mij is het vooral bij het bukken, of als ik gewoon stap, langer dan 2 uur wandelen en ik verga van de pijn... En op mijn werk loop ik 8u rond...
Bij mij was t ook van de ene op de andere dag weg. Soms kwam t weer terug voor een paar dagen. Deed echt pijn. Mij werd vergeld dat de kleine op een of andere manier op een zenuw lag. Heb er alleen rond het eerste trimester last van gehad. Ik zou t wel aan je vk/gyn voorleggen zodat ze er even naar kunnen kijken.
Heb zondag niet veel gestaan of gelopen en weinig last gehad. gisteren halve dag gewerkt en alweer meer last. Vandaag en morgen weer hele dag werken (8 uur staan, lopen en regelmatig 15 tot 20 kilo tillen), ben benieuwd of het dan weer erger word. Zit bijna op 9 weken zwangerschap, kan toch niet nu al rustiger aan gaan doen.
O help, dat klinkt al ischias... Sinds twee weken weet ik helaas maar al te goed wat dit is. Lig er elke nacht een paar uur wakker van en leef op elke 6 uur 2 PCM... Vanaf 30 dec fysio en maar hopen dat dit helpt. Ik hoop echt voor je dat het bij een 'beetje' spierpijn in je bil blijft. Bij mij begon het zo en kon ik al snel bijna niet emmer op mijn been lopen omdat het helemaal door trok. Nu kan ik wel een beetje lopen maar voelt mijn been na 5 stappen als dood aan. Tips, probeer als je een rustige dag hebt toch regelmatig te bewegen. Als je stil blijft zitten word het alleen maar erger. Ondanks dat het tijdens het zitten als een verlichting aan voelt. Ik sliep eerst zelfs zittend omdat dat als enige uit te houden was en kreeg op m'n kop van de ha. Sinds ik die tips ben gaan volgen, elke 20 minuten rondje lopen en liggend slapen, kan ik iig weer recht op lopen! En eerst strompelde ik rond. En probeer ook echt niet te zwaar te tillen... Als je niet wilt dat het erger word is het denk ik toch aan te raden om rustiger aan te gaan doen. Want zoals ik er nu mee rond loop word je ook echt niet gelukkiger! 100% ziektewet...
Smorgens kan ik nog wel wat doen maar als ik de hele dag gewerkt heb en achter de toonbank gestaan heb en klanten heb geholpen dan kan ik s'avonds niet meer van de bank komen. Het opstaan is dan zo erg, naar voren buigen of in bed verschuiven voel ik ook flink. Met kerst ging het iets beter omdat ik toen een stuk minder gedaan had. Maar ik merk wel dat het iedere week beetje erger word. Nu afwachten wat de verloskundige maandag zegt en anders naar de huisarts. Als ik ischias ga googlen dan lijkt het me niet waarschijnlijk. Ik heb alleen die pijn in de bil(len) geen van de andere symptomen.
Ik had ook die spierpijn . En doordat die spier helemaal verkrampt was zat de zenuw in de knel en dat is ischias. De fysiotherapeute heeft mijn bilspier helemaal losgemasseerd in twee sessies en daarna had ik veel minder last. Wat oefeningen mee gekregen en toen hield ik het wel goed uit. Het is hormonaal. Ik ben nu niet zwanger maar voel het soms weer tijdens menstruatie.