Erg slecht slapen

Discussion in 'Zwangerschap' started by , Jan 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik slaap de laatste dagen heel erg slecht, word om de 2 a 3 uurtjes wakker.
    Soms lig ik ook een uur wakker, en word opeens misselijk en erge kramp in me onderbuik.

Het is al een paar nachten zo aan de gang, en ben overdag gewoon echt kapot.
    Heeft misschien iemand tips, zodat ik wel gewoon doorslaap?

2. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    meid ik heb helaas geen tips voor je! bij mij helpen ze niet! slaap al vanaf 20 weken slecht! en nu de laatste 6 weken maar 5 uurtjes op een dag! hoop dat bij jou beterder gaat! ;)

3. Niet meer actief

Ja, slaap wel iets meer dan 5 uurtjes, gelukkig wel, maar ben nog helemaal kapot.
    Zweet me ook bijna kapot in bed, ookal heb ik een klein raampje los, 't zweet staat gewoon op me rug!

Maar die misselijkheid houd me wakker, en doe er dan weer een uur over of zo, om in slaap te vallen.

Maar wel erg irri dat je maar 5 uurtjes slaapt joh :eek:

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    overdag bij tukken meid...

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Al vóór dat ik zeker wist zwanger te zijn, sliep ik slecht, dat is dus al vanaf juli!
    Ik word sowieso elk anderhalf uur wakker, en dan mag ik van geluk spreken als ik gelijk daarna weer inslaap.
    De meeste nachten lig ik 1 tot 4 uren wakker, baaaaaaaaaaalen dus.
    Ik kan overigens nog heerlijk liggen, heb geen last van maagzuur, geen rugpijn, niet misselijk, geen last van de bewegingen van de baby, ik ben gewoon alleen maar klaarwakker! :confused:

Heb de huisarts gebeld en die zegt dat het komt door het zwangerschapshormoon. Dat zorgt ervoor dat je lichaam (en geest) alert zijn, en dat kan soms zorgen dat je net iets te snel wakker bent.
    Ik wil er liever niets voor nemen, en de huisarts zei hetzelfde, als het niet nodig is, beter niet doen.
    Gelukkig voel ik me overdag altijd heel goed, ben zelden moe, ook al heb ik soms weer es een nachtje van maar 3, 4 of 5 uurtjes gemaakt.

Kun je zien dat je lichaam heel wat aan kan, ook met zo weinig slaap.
    Hoe drukker ik me maak, hoe minder ik slaap, dus ik probeer het maar een beetje te negeren.
    Dus dat is mijn advies: probeer er maar niet zoveel op te letten, als het hormonen zijn, doe je er toch niets aan. Gaat na de bevalling weer over.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hihi, en na de bevalling lukt het eindelijk om lekker te liggen en te slapen, houdt die kleine je wel wakker! ;) Ik slaap trouwens nog steeds niet op mijn buik, ben dat afgeleerd geloof ik...

Geniet van de uren dat je wel slaapt, ik sliep de weken voor de bevalling hooguit 3 uur per etmaal, door verschrikkelijke zwangerschapsjeuk. Maar genoot wel als ik eindelijk eens kon slapen. Ging ook oververmoeid de bevalling in, maar achteraf gezien was dat alleen maar een fijne pijnstilling (het is heerlijk om tijdens de weeen weg te doezelen!). En na de bevalling had ik weer energie alsof ik wekenlang alleen maar geslapen had, dus komt goed!
    Nu slaap ik wel redelijk, niet veel, maar vaak wel goed. Maar je bent toch altijd onderbewust alert omdat je baby elk moment wakker kan worden. Ik ben blij dat ik toch heb genoten van mijn slaap voor de bevalling, het is nu zo anders!

7. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Ik wou dat ik tips voor je had, maar helaas.... Afgelopen vrijdag vonden ze in het ziekenhuis dat ik er niet goed uitzag. Vind je het gek, als ik al weken niet slaap door het maagzuur? Ze gaf me gelijk een paar slaappillen mee (Temazepam) omdat ik anders niet genoeg energie zou hebben voor de bevalling. Ik verheugde me dus op een lekkere nacht doorslapen, maar helaas, zelfs de Temazepam kon er niet voor zorgen dat ik sliep :cry: . Inmiddels ook immuun voor Rennies en Gaviscon. Ach, ik moet het maar accepteren, er zit niets anders op.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik heb momenten dat ik slecht slaap. de ene week slaap ik juist heel veel en de andere week weer erg weinig. heb nu weer een week van weinig slapen achter de rug en ben bang dat het deze week ook niet gaat lukken. hoe drukker ik ben hoe meer last ik heb van mn bi en hoe drukker de kleine snachts is. ik heb deze week het geluk dat ik smiddags pas hoef te werken dus ik kan wel langer in mn bed blijven liggen. succes ermee en geniet van alle uurtjes slaap.
    liefs doris

9. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik slaap nu sinds 3 nachten ook erg slecht, elke 2 uur wakker en na de wc moeten om te plassen. Ook heb ik pijn in mijn rug. Ik ben s'avonds zo moe dat ik graag op bed wil maar eigenlijk is het gewoon een straf om op bed te gaan, heb dan erg last van mijn rug. Ben gisteren om 22.00 uur op bed gegaan en was er vanmorgen om 10.00 uur weer af. Maar ik ben vandaag bekaf! Kan de hele dag wel slapen! Bah, die nachten zijn zo wel erg lang! Zo dat lucht ff op.

10. Niet meer actief

Heb er anders nooit last van, slecht slapen.
    Word nu wakker om te gaan plassen, maar ben ook zo misselijk.
    Denk dat ik gewoon een buikgriepje te pakken heb, want voel me overdag ook niet zo super.

Ik denk en hoop dat dit een periode is, dat slechte slapen.

Bedankt voor al jullie reactie's ;)

11. emmyg

emmyg Actief lid

Sep 16, 2007
    172
    0
    0
    soms helpt het mij om s'nachts te douchen.

12. ikkuh

ikkuh Actief lid

Sep 3, 2007
    278
    0
    0
    dat is wel een goeie!
    ik word elke nacht tussen 5 en 6uur wakker en kan dan echt niet meer slapen!...
    vresselijk
    ook heb ik last van als ik te lang op 1zei lig( kan niet eens meer op me rug liggen) dat ik dan in me boven been kramp krijg..echt zoo vervelend! pff
    word alleen maar erger hoorde ik..!
    hopelijk word het bij me niet zo heel erg...

gr

13. Niet meer actief

Ik weet niet of het erger word.
    Heb er sinds 3 a 4 dagen last van nu, hoop elke avond dat ik beter zal slapen, maar nee.
    Heb ook al erge pijn aan me ribben omdat de beeb er tegen aan drukt.

Als ik op me rug lig, krijg ik 'slapende benen'
    Net of je ze verkeerd hebt neergelegd, wat niet zo is.
    Maar op me zij kan ik echt niet slapen, heb het geprobeerd.

Maar kreeg net een tip, dat ik op me zij kon slapen, als ik een kussen onder me buik zou leggen, dus dat wil ik wel eens uitproberen vanavond.

Heel erg bedankt voor jullie reactie's allemaal, weet ik iig dat ik niet de enige ben die zo beroerd slaapt ;)

14. shalini

shalini Actief lid

Jul 21, 2007
    289
    0
    0
    oh hier nog 1

Ik probeer nu zo lang mogelijk wakker te blijven en als ik echt niet meer kan dan ga ik slapen.

Want als ik dan in slaap val dan slaap ik echt door.
    Tot ik dan weer moet plassen!

en in de middag lekker gaan slapen!

15. Niet meer actief

Tis nu weer drie uur s'nachts, en heb maagkramp, kan niet eens normaal rechtop zitten en ben misselijk, me kop is ook warm :eek:

Ik snap er echt helemaal niks van, heb net geplast, en de druk is van me buik af.
    Denk dat het ook wel een beetje maagzuur is dat meespeelt, maar word hier zo chagerijnig van..

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik ging ook altijd zo laat mogelijk slapen, want dan sliep ik tenminste een heel klein beetje door en in de ochtend sliep ik beter.
    Zo ook de nacht voor de bevalling, ik lag om 4:30u in bed en om 5:45u braken mijn vliezen! Als ik dat van tevoren had geweten, was ik wel eerder gaan slapen denk ik, maar ik heb er achteraf geen spijt van gehad. Mijn vermoeidheid was een goede pijnstiller.

17. Niet meer actief

Jeetje wat een toeval Snoopy :)

Ik slaap nu een beetje slechter door me buikgriep, daar komt die misselijkheid vandaan.
    Maar ik doe er ook zo lang over om in slaap te komen joh.
    Word constant om drie uur wakker, en dan kan ik verder slapen wel vergeten.

Hoop elke avond dat het beter zal gaan, maar helaas.

Bedankt iig voor al jullie reactie's ;)

18. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Herkenbaar hoor. Hier gaat het ook op en af. Net een tijdje gehad dat ik best wel lekker sliep maar sinds een week gaat het weer slechter.
    Ik voel me wel moe maar ik kan gewoon niet meer slapen als ik tegen de ochtend wakker ben. Ook moet elke nacht wel 1 of 2 keer naar de wc. De ene keer val ik dan vrij snel weer in slaap, de andere keer lig ik uren wakker en te draaien. Grrrr.
    Net of ik "geestelijk" dan wakker ben want mijn lichaam voelt nog wel moe.
    Nu vandaag ook weer, ben maar uit bed gegaan.
    En dan kruip ik er straks nog even in. Maar negen van de tien keer slaap ik dan echt niet meer. Ook overdag niet, maar zo vaak doe ik dat ook niet meer.
    Als ik het echt niet trek ga ik s middags nog wel eens een uurtje liggen maar slapen ho maar.
    Vind zelf ook dat ik er slechter uit ga zien (wallen, bleek).

groetjes

Share This Page