Beste verloskundige, (ik had pas een vraag gesteld over mijn hartkloppingen bij rust. Nu is er weer iets anders, maar ik vermeld het er toch maar even bij, misschien houdt het verband met elkaar). Mijn vriend zei dat hij vannacht gek werd van mijn stuiptrekkingen in mijn slaap. Hij overwoog zelfs op de bank te gaan slapen. Het was al zeker een uur aan de gang. Om de 20 seconden had is wel weer een soort schok door mijn lichaam, terwijl ik er zelf geen last van had en door sliep. Toen ik wakker werd en hij het me zei, probeerde ik weer te gaan slapen, toen merkte ik het zelf ook en vond ik het erg vervelend. Ook mijn benen kon ik moeilijk stil houden. Ik maak me wel wat zorgen. Het kan zijn dat ik het eerdere nachten ook wel eens heb gehad omdat mijn vriend en ik nog apart wonen. Kan het duiden op een magnesiumgebrek? Of is het echt iets anders?
Hoi Dot, niets ergs hoor. Doordat je in je zwangerschap wel eens veel vaster kan slapen in het begin, ontspannen je spieren zich heel goed en dit gaat meestal gepaard met 'stuiptrekkingen'. Dus geen zorgen en lekker slapen. Je vriend moet idd anders maar een keerjte op de bank slapen als hij er last vna heeft Groetjes Brigitte