Mijn man heeft vanmorgen op zijn werk na een rare beweging een spier verrekt in zijn rug. Hij kreunt het uit. Bijna iedere beweging doet zeer. Hij is net even gaan liggen, maar dat deed geen goed. Ik heb hem uiteindelijk overeind moeten trekken. Door zijn gekreun in de slaapkamer met hem raam open zullen de buren vast aan andere dingen gedacht hebben. Hebben jullie tips? Wat kan hij beter wel en niet doen? Wat helpt?
poeh... misschien iets van tijgerbalsem of ander heet spul erop? of anders zon rode lamp... ik zie het rode licht, de gordijnen zijn gesloten voor mij, ik weet jij ligt nu op je bed met die kerels om je heen. ik weet dat ik moet lopen, want ik wil jou niet kopen. toch wacht ik nog heel even, op een glimp van jou gezicht. ooh! ( sorry heb net hazes opstaan hiero) beterschap aan het arme manneke
Andre hazes. Geen mooie muziek. Maar we moeten toch zo naar de drogist, dus zullen gelijk tijgerbalsem of iets meenemen. Pfff ik schaam me wel een beetje. Bij iedere stap die hij zet kreunt hij. Als hij maar niet zo in de winkel gaat doen, want dan loop ik snel weg van: hier hoor ik niet bij.
ik heb t zelfde op 28 mei meegemaakt. oh en wat doet dat zeer. kon echt niks meer en uiteindelik de hap toen gebeld omdat ik de volgende dag volledig moest functioneren ik zou inderdaad iets van een warmte zalf of pack erop leggen. daarnaast de max hoeveelheid ibuprofen gebruiken omdat dat een spierontspanner is want ik weet uit eigen ervaring dat je een ander deel van je lichaam gaat overbelasten om je rug te ontzien. ook moet je man niet te lang stil liggen of zitten maar wel in beweging blijven omdat t anders stijf wordt en dan blijf je bezig. sterkte iig want ik loop er soms nog dagen mee te klooien
Susanne, dankje voor de info. Vervelend zeg dat jij hier ook mee te kampen had en hebt. We hebben tijgerbalsem gehaald, dat zal ik er straks eens even bij hem op inmasseren. Verder had hij een naproxen ingenomen. Eens kijken of het later vandaag beter gaat.
den k er wel om dat je t niet al te lang moet inwrijven daar kunnen namelijk "brandwonden" door ontstaan omdat t dan nog heter wordt, dan t al is en t is inderdaad vervelend maar niks aan te doen helaas als je eenmaal een rugpatient bent
Ik heb niet zolang gewreven. Ik word wel helemaal gek van die lucht die nu om me heen hangt. En ondanks het handen wassen ruiken mijn handen nog naar tijgerbalsem en moet ik groente snijden zo. Hopelijk smaakt het eten niet naar die balsem dan. Mijn man zegt dat het nu iets beter gaat gelukkig.
Ik heb vorig jaar een spier verrekt in mijn rug behoorlijk heftig en 2 weken lang bijna plat gelegen.. Wat een hel op aarde. Ik heb toen in ieder geval begrepen dat je het kunt vergelijken met een kneuzing (chiropractor)Kneuzingen moet je koelen en niet warm houden (ik was het ook warm aan het houden) In elk geval ik ben het gaan koelen en dat werkte echt geweldig ipv warm houden. Verder zorgen dat ie wel in beweging blijft anders ga je gek staan dmv compenseren en dan duurt alles nog langer. Dat is mijn tip maar situaties verschillen natuurlijk en ik ben geen dokter Beterschap voor je man!