Kale plekken pootjes kat.

Discussion in 'De lounge' started by Brinsa, Jun 15, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,655
    2,558
    113
    Lieve meiden,

Mijn kat (die bij me ouders woont omdat vl geen dieren in huis wilt) heeft al een tijdje last van minder wordend haar op zijn achter pootjes aan de binnenkant. Nu belde mijn moeder omdat dit sinds een paar weken veel erger geworden is. Ook zijn buikje en een deel van zijn voor pootje beginnen kaler te worden. Buiten dat het er heel gek uit ziet wil ik nou toch eens weten wat het kan zijn.

Hoop dat er misschien iemand is die weet waardoor het kan komen. Zo niet ga ik toch even langs de dierenarts om het te laten checken.

Heb ook even een foto toegevoegd. Je ziet het er alleen niet helemaal goed op.

Alvast bedankt.

Attached Files:

2. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,655
    2,558
    113
    Zie dat ik in de titel beentjes heb gezet maar dit moeten natuurlijk pootjes zijn:roflmao:. @Beheer kunnen jullie dit aanpassen.

3. Msee

Msee Niet meer actief

Onze kat heeft het momenteel ook, maar die zit aan de antibiotica en wordt iedere maand geprikt dus bij hem dikke kans op stress.

Brinsa likes this.
  4. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,655
    2,558
    113
    Bedankt voor je reactie.

Onze kat is wel een beetje een stress kip dus wie weet kan dat het zijn

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Wij hebben dit exact gehad bij een poes van ons. Zij bleek allergie te hebben voor het voer.

6. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,655
    2,558
    113
    Oh echt en om welk merk ging het bij jullie poes? We zijn al overgestapt naar biologisch voer dus misschien dat het iets gaat helpen

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,301
    2,569
    113
    Onze poes had het ook.
    Bleek een vlooien allergie.Ze heeft een injectie dexamethason en aansluitend een pillen kuur.

Nu begint alles weer dicht te groeien en staat er elke 4 weken vlooiendruppels op de kalender.

8. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,655
    2,558
    113
    Had jou poes dan ook uitslag op ze huid van de vlooien of dat niet?Want het huidje van me kat is wel gewoon rustig geen uitslag of iets

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,301
    2,569
    113
    Nee ze had geen uitslag . Daarom dacht ik er zelf niet aan
    Onze vorige kat was voor van alles en nog wat allergisch en die plekken zagen er naar en rauw uit

Dierenarts gaf aan dad dit een typisch vlooienallergie beeld was.

Ook op haar rug bij haar staart had ze kale plekken.
    Ze was ook wat afgevallen.

Brinsa likes this.
  10. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016
    1,149
    722
    113
    Mijn kat hetzelfde, ook vlooienallergie. Inderdaad een spuit tegen de jeuk en beter vlooienspul dan ik al gaf.

Brinsa likes this.
  11. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,655
    2,558
    113

Dan denk ik dat dat het is, want inderdaad hij is ook dunner geworden.

We hebben ander vlooien spul gehaald dus dat gaan we nu proberen en elke 4 weken toe dienen.

12. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Inderdaad even langs de dierenarts.. Kan diverse oorzaken hebben, inderdaad vlooienallergie, voedselallergie, contactallergie (bepaalde planten bijv.) of stress.. Allemaal een andere behandeling, dus eerst de diagnose laten stellen is belangrijk :)

Brinsa likes this.
  13. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

De kat van mijn ouders heeft dit ook bij achterpoten en buik, in de winter zit hij mooi in de vacht en in de loop van het voorjaar begint hij kaal te worden. Hij kreeg elk voorjaar een injectie met corticosteroïden ... dat hielp tot dit jaar. Hij heeft nu al twee injecties gehad. Ze weten niet precies wat het is. Het zou ook met de nieren te maken kunnen hebben zei de dierenarts al is dat minder aannemelijk omdat hij dit alleen in het voorjaar en de zomer heeft.

Brinsa likes this.
  14. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,655
    2,558
    113
    Bedankt voor je reactie.

Ik moet zeggen dan hij in de winter ook wat beter behaard is. Hij heeft het nooit het hele jaar door, en dit jaar is het voor het eerst dat het zo extreem is.

Ik ga het nog even aan kijken en anders naar de dokter.

Zit eigenlijk niet echt te wachten op injecties want het is toch allemaal troep wat er in zo'n klein lijfie gespoten wordt.

Elmyra likes this.
  15. Panda1

Panda1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Yups, bij mijn kat was het ook vlooienallergie. Door de jeuk ook veel stress. Dit hebben wij door de dierenarts laten behandelen.

Brinsa likes this.
  16. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,219
    6,894
    113
    Female
    Ik snap je reactie, maar kaal likken en/of krabben zorgt sowieso voor jeuk. En ook al heb je wellicht de oorzaak te pakken, vaak moet het gedrag nog doorbroken worden en daarvoor krijgen ze dan een spuitje om de jeuk tegen te gaan.
    Ga zelf maar eens krabben aan je huid, dat gaat jeuken, jij krabt weer, jeuk, krabben, jeuk, krabben. Zo gaat dat bij dieren ook. Vandaar vaak een injectie om de jeuk ook te doorbreken.

Brinsa likes this.
  17. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ik zou zeker even langs de dierenarts gaan.
    Als het jeukt is dat ontzettend vervelend voor je kat!
    En het is misschien troep, zoals jij het omschrijft, maar constant jeuk hebben is verschrikkelijk.
    Daarnaast kun je met voeding van de dierenarts evt kijken of het inderdaad geen voedselallergie is.
    Het kan zoveel zijn dat er nu niet even te zeggen is wat er aan de hand is.

Brinsa likes this.

Share This Page