Spieropbouw door sport, hoe snel gaat dat gemiddeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door Trirani, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

2. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    is per lichaam anders

ik ben zeer vrouwelijk kwa bouw en mij kost het een half jaar tot en jaar en dit is bij fitness en hardlopen 5x per week training , strakker in je vel gaat al heel snel gebeuren zeg tussen de 2 a 3 maanden

ben je wat dunner en lange spierbouw kan je spieropbouw sneller verwachten.

kijk niet naar de mannen daar gaat het zo snel bij daar worden wij fitness dames jaloers op en wij maar zwoegen hahah :D

ik ben zelf fitness trainer geweest en het is een kwestie van vol houden en niet elke dag in die spiegel kijken

en ik moet na mijn bevalling er ook weer hard tegenaan ;) zuchttttt ben alles kwijt kwa spierkracht en opbouw lang leven de hormonen:D

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.217
    113
    Brabant

Wow.. Je hebt he le maal gelijk!!! Thnx. #schopondermndikkebillen

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

gheheheh wel he:cool:

Hahahah succes ;). Wel goed op de uitvoering letten voor je hrt wded zijn je knieen kapot

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.217
    113
    Brabant
    Ja merk inderdaad ook dat de uitvoering het halve werk is. Als de fysio weer even de houding corrigeert is t weer twee x zo zwaar;)

Imensa. Wat een doorzettingsvermogen heb jij (gehad) zeg!!

6. @Imensa.. Wat raad jij aan voor buikspieroefeningen, om ook echt buikspieren te kweken?

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Heel belangrijk. Liever minder gewicht en een goede uitvoeren als veel gewicht en slechte uitvoering.

Dank je wel. Ik doe gewoon lekker mijn ding :)

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

Toevallig vroeg iemand het mij van de week in een pb soort gelijke vraag. Ik gaf dit als antwoord... Lui misschien maar waarom opnieuw tikken Hehehe

Moet je helaas teleurstellen als het gaan om oefeningen om "plaatselijk" vet te verbranden... Cardio en voeding zijn daar echt de enige twee methodes voor.
    Maar.. Voor versteviging van de buik/core kun je natuurlijk zat buikoefeningen doen!!!
    Zoek bvb maar eens op yt
    Je hebt hierdoor káns dat je abs ietsjes groeien (buik kan niet of amper groeien omdat het 1 spier is die door strakke pezen in "blokjes" verdeelt wordt, en zodoende amper groeit omdat de pezen hem tegenhouden.)
    Maar als je dit nog nooit gedaan hebt kán het iets of wat zijn dat je abs ietsjes opzetten met als gevolg dat je huid daar wat strakker komt.
    Maar dat is wel wishfull thinking als ik heel eerlijk ben.
    Natuurlijk buikoef kunnen nooit kwaad want je conditioneerdt hiermee je complete core gebied!!!
    Maar nogmaals.. Om vet te verliezen. Helaas.. Niets plaatselijk maar geleidelijk aan door middel van voeding en cardio.

Dus Abs are made in the kitchen... :D buikspieren worden dus zichtbaar naarmate je VP naar beneden gaat, bij de ene is dat sneller als bij de ander. Ook is het genetisch bepaald hoe je buikspieren zich ontwikkelen.

9. Thnx voor je antwoord. Duidelijk.

Dan nog een vraagje.

Ik wil afvallen Door sporten en voeding.
    Nu zegt de ene site: ga hardlopen, val je mee af en de ander raadt het juist af omdat je geen vet verbrand?
    Waarmee en met welke sport/oefeningen val je nu echt ook mee af?

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cardio en kracht x3 per week.
    Was al even bezig, maar toch weer 4 kilo in 4 weken en 6 cm taille.

Geen dieet, gewoon goed en gezond eten.

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

In het begin, heel lullig misschien, maar zul je met alle sport (op denksport na :D ) afvallen!
    Truc om af te vallen is trainen op 65% van je max. Hartfrequentie!
    (Max HF = 220 - leeftijd (globaal)
    Dus als je een HF meter gebruikt en je aan de uitgerekende hartslag houdt is "bijna" alles goed!

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Dit...

Als je te weinig eet is dat juist slecht.

Als je cardio en kracht op dezelfde dag doet zorg dan dat je eerst met kracht begint en eindigt met cardio

Ik ben op dit moment verslaafd aan spinning...echt heerlijk. Dat ik uiteindelijk langzaam zal afvallen is dan een cadeautje...ik ga bijna elke avond even lekker fietsen...

Kracht is een ander verhaal..daar moet ik me toe zetten. Ik doe dat nu maar 1 keer per week. ik ga dat langzaam opbouwen naar 3 keer per week. Waarschijnlijk Yoga.

13. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik sport onder strenge begeleiding van mijn trainer en huisarts. Door mijn scheiding ben ik veel te veel afgevallen en mag ik niet meer afvallen en zit mijn BMI in de gevaren zone van het te lage. Vraag me niet hoe en wat, dat interesseert me niets ik weet alleen dat ik aan moet komen. (hoe minder info hoe beter ik de rest aan kan haha) Helaas blijf ik afvallen ondanks mijn gigantische vreetbuien tussen de maaltijden door.

1x per week train ik volgens kracht trainingsschema. En 1x per week volg ik body pump. Ik voelde me echt een beginneling tijdens het begin van de les.. Met die ienieminie gewichtjes. Maar.. Ik heb spierpijn gehad! Trainer zei inderdaad ook dat het gewicht niet veel uitmaakt, dat ik moet dragen wat ik dragen kan en dan net iets onder die grens gaan zitten.

Als je alleen hard loopt zul je je boven lichaam inderdaad niet trainen. Misschien kun je zelf thuis wat oefeningen doen die je wel liggen en waarvoor je niet naar de sportschool hoeft?

14. Hmm.. Ik loop dus 3x in de week hard en daarnaast doe ik 2x in de week Sh'bam.. Dan ga ik wrs nog een buikspiertrainer bij mijn moeder halen.. Of heb je ergens een filmpje oid waar goede oefeningen te vinden zijn?

15. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Body pump op youtube.. Maar ik ben dan ook een addict.. :D

Deel Deze Pagina