Hoi, Bij mijn eerste zwangerschap had ik zwangerschapsdiabetes. Het was echter in lichte mate en goed onder controle te houden door kleine aanpassingen in mijn dieet. Nu weet ik dat er een hoge kans is bij volgende zwangerschappen. Ik vraag me af of het dan ook erger wordt of kan zijn bij een volgende zwangerschap. Ben dus nieuwsgierig naar ervaringen van andere moeders die bij meerdere zwangerschappen diabetes hebben gehad. Hebben jullie ervaren dat dit bij een volgende zwangerschap erger was? Ik moet over een paar weken suikertest doen. Groetjes Zonnetje
Ik heb in de zwangerschap van mijn dochter ook diabetes gehad. Toen pas met 30 weken en moest insuline gaan spuiten. Bij deze zwangerschap ben ik zelf al gaan bloedsuikers prikken en kwam er al met 5 weken achter dat mijn suikers stegen. Met 6 weken de ogtt al gedaan en nu sinds 7 weken al aan de insuline 4x per dag. Er werd gedacht dat ik dus diabetes type 2 had al voor de zwangerschap maar uit bloedonderzoeken is gebleken dat het bij mijn echt gaat om zwangerschapsdiabetes. Tis bij mij niet alleen eerder maar ook aanzienlijk erger al de vorige keer
Bij ook al gelijk vanaf het begin bij de derde zwangerschap. Bij de eerste kon ik het af met een dieet. Vanaf dertig weken moest insuline gaan spuiten. Nu bijna 34 weken en het gaat elke week slechter.
Bij de eerste zwangerschap gebruikte ik 4 keer per dag insuline, vanaf week 24 ongeveer. Bij de tweede zwangerschap had ik vanaf week 28 alleen de langwerkende insuline voor de nacht nodig. Mijn nuchtere waarde bleef 5.4-5.6 dus net te hoog, ondanks de insuline. De arts heeft wel een paar keer gevraagd of ik 's nachts echt niks at, maar dat was niet het geval. Ik heb toen zelfs een paar keer 's nachts getest om te kijken hoe de waardes in de nacht waren.