Een derde? Omg...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cathelijne1986, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb twee mannen, 5,5 en 3,5 jaar. Heerlijk de tweede over een paar maandjes naar school. Mijn oudste heeft autisme met hoog iq, mijn tweede is "normaal".
    Ik was echt tevreden zo, mijn kinderen zijn beste maatjes en kunnen niet zonder elkaar. Ze spelen samen en maken zelden ruzie. Vakantie huisjes en auto's zijn meestal voor gezinnen van 4, perfect dus.

En nu heb ik weer kriebels. En niet zo zuinig ook! Ik mag nog een jaar niet zwanger raken ivm een operatie die ik heb gehad, maar dec 2015 is er geen enkel bezwaar meer. Ik ben dan 32, mijn man 34 en mijn kinderen 6,5 en 4,5.

Maar ik vind het zo spannend! Ik zie echt 10.000 praktische bezwaren en daartegenover staat alleen die wens. Mijn man staat ervoor open en langzaam wen in aan het idee dat er misschien ooit nog een baby bijkomt.

Ben blij dat we nog een jaar moeten wachten, maar dat wordt dus ook een jaar twijfelen. Er zijn er vast meer met dezelfde twijfels nu of een tijd geleden, wat heb jij besloten en waarom? Wat zijn nou goede voors en tegens? Zijn er moeders hier die (min of meer) spijt hebben van hun keuze?

2. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Wij zijn na lang twijfelen ook bezig voor nr.3. de andere 2 zijn nu bijna 4 en bijna 5. Ik was huiverig omdat ik bij de vorige zwdiabetes en bekkeninstabiliteit had. Allemaal redelijk onder controle gelukkig. En tsja, veel dingen zijn berekend op gezinnen met 4 personen. De wat praktische dingen dus. Maar wat voor ons belangrijk was is dat we ons hart volgden. Ik geloof niet dat je als je al kindjes hebt spijt kan krijgen van de volgende. Liefde genoeg. Maar heel realistisch gezien is nr 3 ook wel de laatste voor ons hoor!(we hebben kans op tweeling, dat wel)

:) als t zover is probeer ik er ook maximaal van te genieten!

3. Cathelijne1986

Ja wij hebben ook kans op een tweeling, ik heb er namelijk een aantal in mijn familie (geloof acht Tweelingen)
    Maar zelfs dan is de kans maar 5%, normaal 0,5-1%. Toch speelt dat ook in mijn achterhoofd...

Bedankt voor je reactie!

4. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Grappig..ik zit er al een paar dagen over te denken om ook zo'n topic te openen.

Hier begint het ook behoorlijk te kriebelen..Onze jongens zijn 3 en 2 jaar, wij hebben altijd 3 kinderen gewilt alleen is het zo met 2 jongens ook heerlijk je moet dan weer opnieuw de "zwanger zijn" periode in en de baby tijd..maar aan de andere kant willen we zo graag een derde...

Ik ben ook benieuwd naar mama's die voor een derde zijn gegaan.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier ook twijfels gehad, maar ik zou inmiddels niks liever willen dan een derde!
    De vraag is alleen of het nog gaat lukken. We zullen zien wat 2015 voor ons te brengen heeft!

6. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Onze oudste zoon is nu bijna 10, onze tweede zoon bijna negen.

Toch de keuze gemaakt om wederom in de luiers te gaan. Ondanks alle beren op de weg.

Onze dochter is bijna twee. Maar het beviel zo goed dat onze derde zoon nu bijna 1 is en ik sinds een week weet dat ik weer in verwachting ben.

zag ook veel beren op de weg. Mijn hoofd zei het een en mijn hart het andere en wat ben ik blij dat mijn hart het gewonnen heeft. Geen beer meer op de weg.

Succes met de keuzes dames.

7. Cathelijne1986

Wow das helemaal een verschil!

Denk dat we het maar gewoon doen.. Over een jaartje dus. Vind het nog spannender dan bij de eerste!

8. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Het is ook zeker spannend. En het gaat ook niet altijd makkelijk zijn. Zeker niet als de zwangerschappen niet zo soepel verlopen. Je kunt soms niet alles doen zoals je het gewend bent. Maar daar vind je wel een weg in.
    Ook kunnen de oudste kinderen soms wat anders reageren dan je verwacht.

Het is echt wel wennen als gezin.
    Wij hadden er hier voor gekozen om na de geboorte alleen ouders en broers/zussen langs te laten komen.
    Na een tijdje een groot kraamfeest.
    Zo hebben wij in de kraamweek maximaal kunnen wennen en genieten als gezin.

Ik ben trouwens ook van '86 :)

Spannend hoor. Nog een jaar om naar toe te leven. :p

9. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier heel lang getwijfeld en nu hebben we drie kindjes. En OMG wat ben ik verliefd op die kleine spruit. Het is zo anders, zeker omdat de twee oudste al op school zitten. Ik vind het echt een aanrader ;)

10. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Een 3e? Als ik het goed lees is het de 5e, toch? Of bedoel je 3e dicht op elkaar? Evengoed Gefeliciteerd!! Geniet ervan. Leuk hoor zo'n groot gezin!

Hier nu ook voorbij de beren en halverwege voor ons derde kleine dametje!
    Blij met de reactie van Elvis ook. Die omschrijft wat ik hoop haha. Extra genieten van oase kers op de taart nu de oudsten op school zitten..... Kan me er zoooooo op verheugen

11. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hihi het is onze vijfde maar dit topic is niet door mij gestart.

Het is zeker echt genieten als je weer tijd hebt voor een baby als de rest op school zit. Dat vonden wij ook met onze derde. Ook van de vierde optimaal genoten ( en natuurlijk nog steeds genieten)
    Nummer vijf is een cadeautje en zal onze kers op de taart worden mocht het goed gaan.

De oudere kinderen kunnen helpen. Ook de band tussen onze oudsten en jongsten is geweldig.

Praktische zaken weet ik uit ervaring kom je zo overheen. Als je eenmaal de keuze hebt gemaakt zie je alle voordelen en de nadelen wegen dan lang niet meer zo zwaar.

Mamavannunogtwee geniet van de kleine dame is je buik! Succes met de zwangerschap.

12. Cathelijne1986

Matonneke ik ben niet echt uit 86 hoor, ik ben al op het forum sinds 2006 maar werd op een gegeven herkend en heb toen een nieuw anoniem account aangemaakt. Ik ben uit 83 ;) :D

Ik heb bi gehad twee keer en hoewel ik nu 40 kilo lichter ben en 100% hersteld calculeer ik dat toch weer in. Niet praktisch maar omdat ik er dan al twee op school heb zal ik veel kunnen rusten. Mijn jongens willen graag een broertje, hopelijk zouden ze dat ook echt leuk vinden! Mijn oudste is wel vanaf dag 1 gek geweest op mijn jongste.

Elvis wat een superleuke reactie!

Waar ik bang voor ben: komt de jongste dan nog wel aan rusten toe? Ik zal hem overal mee naartoe moeten slepen doordeweeks..

13. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Ohhh haha oh zooo.

heb met onze tweede zoon ook bi gehad en bij nummer drie en vier niet. Bij nummer drie ernstige uitdroging ivm veel spugen bij de rest niet.
    Bij nummer twee met 28 weken weeën.
    Bij drie en vier vanaf 20 weken pijnlijke harde buiken en maximaal twee uur slaap per nacht.

Iedere zwangerschap is weer zo anders.

Ik herken wel wat jij zegt over het slapen. Ik moest de kleine ook overal mee naar toe nemen. Ze sliep wanneer kon en is nu nog zo. Nooit van slag als ze een slaapje mist en echt super handig daardoor.
    Onze jongste zoon van tien maanden slaapt werkelijk overal. Is gisteren in ballorig gaan slapen tussen gillende kinderen.

Een draagdoek is ook echt een uitkomst.

De oudste kinderen kunnen wat meer aandacht gaan vragen en soms ook op een negatieve manier. Als je ze de aandacht gewoon blijft geven rollen ze vaak zo mee in de nieuwe situatie. Maar dat gaat niet altijd. Als je in je achterhoofd houd dat het een mogelijkheid is dan is het geen teleurstelling.

Het is meestal genieten maar ook wel loodzwaar.
    (Krijg nog al eens commentaar dat mensen door mij denken dat het allemaal rooskleurig is)

Wat een topprestatie veertig kilo eraf! Wauw.

14. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hier precies hetzelfde... de kriebels zijn er zoooooo erg, heb zelf een zoontje van bijna 6 en een dochtertje van bijna 3, het word nu juist allemaal zoveel makkelijker, dochtertje is ook lekker zindelijk enzo dus uit de luiers, maarrrrr toch dat gevoel voor die derde, heb nog een kamer over dus wat dat betreft, alleen wat jij idd ook al schrijft dat met vakantie gaan enzo en daarbij komt ook nog dat alles nu qua oppas ( ik werk 3 dagen) goed geregeld is... maar als er een kleintje bij komt weet ik niet zeker of dat nog zo kan blijven, omdat mijn oppas dan toch weer een aantal jaar langer eraan vastzit... wil echt blijven werken dus het is heeeeel moeilijk, want als ik nu de ( luxe) keus maak en ik heb geen oppas meer heb ik echt wel een probleem zeg maar, lastig, lastig, lastig, mijn zoontje gaat in het voorjaar naar de zolderkamer, dus ik heb voor mezelf besloten eerst dat maar eens af te wachten en dan verder te besluiten!

15. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Wel grappig met het op vakantie gaan. Ik heb daar ook echt over na gedacht. Als het eenmaal zo ver is dan kom je tot de ontdekking dat er genoeg mogelijkheden zijn voor 5,6 & 7 personen. Eerste twee jaar plaats je een campingbedje erbij.

de oppas kan een serieus probleem zijn . Ik denk als je dat eerlijk bespreekt dat je weet waar je aan toe bent. Dan kun je eventueel nog een andere oppas zoeken.

Ik zag gek genoeg het meeste tegen de luiers op. Maar dat valt zo mee.
    Liefde is een magisch vergeetwonder.

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.264
    6.159
    113
    Nou ja ik zit in jou geval dus een jaar verder (ik nu 32, kinderen 4,5 en 6,5) en wij zijn er dus voor gegaan. :D
    Helemaal leuk en heb er weer helemaal zin in!
    Het voelde voor ons niet compleet. ik hoop hierna wel haha.
    Ik zie wel hoe het loopt straks met 3. Ik denk dat je toch makkelijker wordt met slaapjes en heen en weer gesleep.

17. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    twijfel heel erg om het tegen "de oppas" ( mijn moeder;)) te zeggen, weet je wat het nou is, zij is gek met kinderen, heeft 6 kleinkinderen en altijd met heel veel liefde opgepast, ik ben zelf de derde en echt een nakomertje... dus er zit nogal wat leeftijd tussen de kleinkinderen... ik ben zo bang voor haar reactie als ik zeg een derde te willen, gewoon misschien al dat ze het uit mijn hoofd wil praten ( uit bescherming voor mezelf, omdat ik bij de tweede overspannen ben geweest) en als ik het vertel en ze vind het misschien helemaal leuk dan zou mijn probleem zo opgelost zijn, de dag dat zij oppast komt ze helemaal naar mij toe, mijn vader brengt haar omdat ze zelf geen auto rijdt dus ik vind eigenlijk dat ik het gewoon niet van haar kan verwachten, ben al zo blij dat ze me die dag zo helpt, oudste naar school/ tussen de middag thuis eten en weer brengen en dan weer ophalen 's middags en mijn jongste brengen en halen bij de psz, het is allemaal een hele happening, dus als er dan weer een baby bij komt is dat heel wat, en daar komt ook nog bij dat ze natuurlijk ook de jongste niet meer is... vind het zo moeilijk het haar te vragen zeg maar... ik zit me ook suf te verzinnen, mijn gastouder ( waar mijn jongste heen gaat en mijn oudste ook heen is geweest) krijgt wss een plekje vrij dus ik zou de kleinste ook daar heen kunnen gaan doen, maar als ik de kleinste bij de gastouder ga brengen heb ik toch weer het probleem dat die dag mijn moeder er wss toch is omdat zij mijn kinderen naar en van school haalt en brengt, dus ik vind dat ik met weer een baby haar weer een aantal jaar echt claim ( het is gewoon een schandalig luxe probleem, als ik het zo opschrijf denk ik, jeetje er zijn mensen die helemaal geen kinderen kunnen krijgen, dat is een veel erger probleem :() maar toch is het allemaal zo ingewikkeld... ik wil gewoon niet anderen met mijn "luxe"probleem opzadelen... thanks voor het meedenken iig!!!

18. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36

daar heb je zeker een punt! je moet het gewoon maar over je heen laten komen, en niet alles is van tevoren te bedenken! maarrrr, mijn oppasprobleem nekt me echt :( WHAAAAA ik wou dat ik er gewoon voor kon gaan en het allemaal wel zou zien, maar als ik dat doe en ik krijg het niet opgelost heb ik een serieus probleem ;)
    geniet er iig lekker van meid! het word vast geweldig met een derde erbij!! hoop dat ik hier over een poosje ook kan posten dat het bij mij ook gaat gebeuren!! ;)

19. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Ik snap je volkomen Riniti. Je moet je echt niet schuldig voelen over jouw "probleem".
    Er zijn natuurlijk mensen die gaan zeggen dat je zeurt omdat je tenminste kinderen hebt. Maar voor jou is dit wel een probleem en het is niet aan een ander om daar over te oordelen.

Ik werk niet. Toch passen mijn schoonouders regelmatig op. Vorige week zei ze opeens vier kinderen is wel genoeg, wij worden ook ouder. No hard feelings daar is wel een oplossing voor. Ze weet overigens niet dat we zwanger zijn..

Misschien als je met haar er over praat blijkt het helemaal geen probleem te zijn. Waarschijnlijk geniet ze er net zo van als de kinderen. En anders toch naar de gastouder.

Vooral het vertellen is moeilijk. Maar vaak als je dat gedaan hebt is de druk en last weg.

Succes met de keuze.

20. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Ze snapt het vast wel van haar nakomertje! ;)
    Moeders willen graag hun mening geven maar ik denk dat ze wel achter je staat als jij de keuze maakt.

Deel Deze Pagina