Wie weet een goed middel tegen aambeien? En dan bedoel ik niet Curanol/Curanal, want dat is homeopathisch. En dat wil ik liever niet. Dus... wie weet een ander goed middel tegen aambeien en waar kan ik dat vandaan halen? Groetjes, Hanna76
Op curanol/nal na ken ik alleen verzachtende middelen. En niets eigenlijk wat ervoor zorgt dat het weg gaat. Ik heb zo ook gigantisch gehad, je hebt wel dat lidocoine (ofzoiets) maar dat was voor mij ook alleen maar verzachtend. Wat is er met homeopatisch dan?
Hoi Hanna, Waarom ga je niet gewoon naar de huisarts? Die weet precies wat wel/niet mag en wat het beste helpt. Ik heb zelf geen aambeien gehad, maar wel dat het daar kapot was van de harde ontlasting (lekker onderwerp..). De huisarts heeft me toen een laxeermiddel gegeven en een verdovende zalf. Nu een week later nergens meer last van en hij heeft gegarandeerd dat deze medicijnen absoluut niet schadelijk zijn! Succes! Groetjes, Brigith
Ja, ik heb inmiddels al wat gekregen van de huisarts --> lidocaine vaselinecreme. Maar ik heb het idee dat dit alleen maar 'verzachtend' is, dus niet echt 'helpend'. Maar goed... ik zal het eerst es even een poosje gaan proberen!
Ja, ik was ook supertevreden over Curanal. Sommige mensen verzetten zich heftig tegen homeopatische middelen. Bij sommige dingen heb ik ook wel m'n twijfels (ik zou bijvoorbeeld niet zo gauw naar een homeopaat gaan om een heel behandelplan op te laten stellen, maar Curanal heeft daar weinig mee te maken, is gewoon gemaakt van natuurlijke bestanddelen). Drie dagen na m'n bevalling maakte 't me allemaal niks uit en was ik blij dat de verloskundige met Curanal kwam. Het werkte al met een dag en binnen 1,5 week was alles weg. En ik had echt mega aambeien!
Hi Hanna76, Ik ken het probleem, heb net de bevalling achter de rug en daar mega aambeien aan overgehouden..... Had een kleine aambei tijdens de zwangerschap en heb daar ook lidocaine creme voor gekregen. Ik kan je adviseren deze creme te smeren zolang je er pijn van hebt. Stap daarna over op het sprayen met Otrivin neusspray. Hiervan slinkt het vocht in de aambei. Mij hielp het. Hou er dus rekening mee dat het erger kán worden door het drukken tijdens de bevalling.... Ik ben me nu door de pijn heen aan het bijten, maar het is en blijft een waardeloze kwaal! Sterkte ermee!
Wat is er mis met curanol/curanal? Ik had van alles geprobeerd, van sperti tot terugduwen (niet aan te raden) en met curanol/curanal was ik 3 dagen na de bevalling van de aambeien af. Het werd mij juist aangeraden door de gyn. Dus ik snap je weerstand niet zo?
Ik ook eigenlijk niet zo...Ik had ze al en tijdens de bevalling eruit geperst tot bijna 4 cm en binnen 2 weken was het weg! Ik had echt mega, de vk schrok er gewoon van.
hier ook een fan van curanol. Is echt het enige wat niet alleen de jeuk verzacht maar verder ook echt iets doet. Dat van die neusspray had ik nog nooit gehoord. Ik snap je weerstand tegen homeopathie niet zo, heel veel dingen zijn toch van natuurlijke bestanddelen gemaakt? Ik vind dat juist een prettig idee.
ik weet niet of je al geprobeerd hebt je voedingspatroon aan te passen zodat je beter naar de wc kunt gaan en eventuele nieuwe aambeien kunt voorkomen?, misschien let je er al op: - veel vezels eten - lauw water drinken vlak na het opstaan wil ook de stoelgang wel bevorderen, net zoals koffie drinken - in elk geval 1,5 liter water per dag drinken -naar de wc gaan zodra je aandrang voelt en er de tijd voor nemen. - bewegen, door beweging wordt de darmwerking gestimuleerd. - niet teveel ijzer, dit kan obstipatie veroorzaken ik hoop dat je hier wat aan hebt. groetjes
hey meid, hier nog 1 die last heeft van aambeien.... ik ben naar mijn apotheek gegaan en heb er vaseline/lidotine ofzo iets voor gekregen... bij mij helpt het echt verzachtend... ik zou je aanraden om naar de huisarts te gaan voor die zalf... het is dure creme, 19 a 20 euro. maar het wordt vergoed door de ziekenfonds. sterkte en succes!
Ben zelf maar op onderzoek uitgegaan en er achter gekomen dat curanol alleen te verkrijgen is via www.curanol.nl en das handig om te weten heb het bestel, pilletjes en de zalf en ben gisteren begonnen, hoop zo dat het werkt! zou super zijn... Vind het ook juist prettig dat het homeopatisch is, baat het niet dan schaad het niet en de prijs valt in vergelijking met de middeltjes die alleen maar verzachtend werken erg mee! Zeker het proberen waard dus lijkt me!
Lidacoine (ofzo) heb ik ook gehad, bij mij hielp het dus niets... Curanol/nal is inderdaad daar verkrijgbaar, in Haarlem kun je het ook bij een ander winkeltje kopen. (vanderpigge heet dat)