Mijn laatste menstruatie was 4feb dat betekend dat ik nu 7,5 week zwanger zou moeten zijn. Nu ging ik gister naar de gynaecoloog en bleek aan de echo te zien dat ik dat nog lang niet was. Hij probeerde het vruchtje wel te meten maar lukte volgens hem niet om uit te reken hoeveel weken ik dan daadwerkelijk was. Maar op de foto is het toch wel een behoorlijke vlekje.. Heeft iemand evaring daarmee of wist mijn gynaecoloog het gewoon niet.. Hij leek ook moeite te hebben met de computer. Had het idee dat hij er nieuw mee was. Volgende week stond mijn afspraak al bij de vk. Ik blijk nu niet ver genoeg zwanger te zijn maar ga denk ik wel gewoon heen voor een echo. Hopen dat ze me wél een indicatie kunnen geven hoe oud het is. En of het überhaupt wel groeit... Daar ben ik zo bang voor..
Gek hoor, de eerste keer dat ik ging moest ik ook 7 weken zijn, maar bleek ik er 'maar' 5 te zijn. Er was nog geen vruchtje te zien, maar mijn gyne kon gewoon het vruchtzakje meten, en dat kwam mooi overeen met 5 weken. Dus ik vind het echt gek dat hij helemaal géén meting kon doen? Nu, als er al een vruchtje zit ga je sowieso 6 weken of meer zijn denk ik, op 5 weken is het echt nog inie minie. En een week ernaast zitten kan heel snel gebeuren hoor. Ik zelf bleek uiteindelijk een latere eisprong gehad te hebben, was 3 weken later netjes 8 weken Ik zou een tweede mening gaan halen inderdaad. Lijkt me gek dat hij geen meting kon uitvoeren.. zodra er een vruchtje is kan je toch verder?
Zowel positieve als negatieve ervaring. De eerste werd uiteindelijk toch een miskraam (daarna kregen we onze dochter) en deze x.liep ik in eerste instantie 2wkn achter! Er was trouwens wel gelijk hartactie te zien! Bij de volgende echo nog maar iets van een week en nu nog maar een paar dagen afwijking van mijn eigen berekening en ben nu 37wkn zwanger! Hoop voor je dat het goed uitpakt, hoe moeilijk ook je zult moeten afwachten! Sterkte! P.S. Er zijn vele redenen waardoor het kan afwijken. Het is nog moeilijk te meten zo klein, wat al gauw een paar dgn kan schelen. Je kunt een late eisprong hebben of zoals bij ws het geval een late innesteling. Ik duim voor je!
ik vraag me af hoe dat eigenlijk kan .. als je een regelmatige cyclus heb ? of heeftt ook met innesteling te maken enzo?en ei sprong ? want wij hebben maar 2x geklust in de week van mn ei .. en om de 3 dagen zeg maar ... dus had ook nooit verwacht dat t raak zou zijn
Behappy, ikzelf had gewoon een onregelmatige cyclus (nog niet zo lang van de pil af), maar het kan bijvoorbeeld altijd dat je ei een latere innesteling maakt, en zo de groei wat uitsteld, of dat het toch een paar daagjes later is dan zelf gedacht. En op die eerste echo doen een paar dagen al vrij veel.
Dat vraag ik me ook af. Want ik weet precies wanneer ik de eisprong heb gehad dus hoelang ik zwanger ben. Maar volgens de vk was ik een aantal dagen minder ver als dat ik dacht. Maar ik had al wel een aantal dagen voor nod positief getest dus ik ga er gewoon van uit dat ik bij de termijnecho ben zoals in mijn ticker!
Ik had vorige week een 1e (inwendige) termijnecho en dacht zelf 6 weken en 4 dagen te zijn, maar dat bleek 5 weken en 4 dagen te zijn. Er was nog weinig te zien, maar er kon wel vast worden gesteld hoever ik was. Vreemd dat de gynaecoloog dat bij jou nog niet kon... Als ik jou was zou ik idd even je bezoek aan de VK afwachten. Zij kan met een echo als het goed is ook vaststellen hoelang je zwanger bent.
De gynaecoloog had ook alleen een uitwendige echo gedaan en dat vind ik al raar aangezien t zo vroeg is, lijkt inwendig me veel duidelijker.. Ben al blij met jullie reacties. Ga er gewoon vanuit dat het wel groeit maar dat me eisprong gewoon wat later was en hoop dat de vk het wél meet!
Uitwendig kan hoor, ik heb op de 5 weken ook gewoon uitwendig gehad, kon je alles netjes op zien. Maar ik ben dan ook wel een pannelat
ik ben 16weken ,komt ook helemaal niet overeen met laatste menstruatie hoor. Op 6weken konden ze bij mij 4.5mm met kloppend hartje meten.
Ik ben bij de eerste echo 3 weken terug gezet. Had eind juli laatste menstruatie en uiteindelijk 26 sept. positief getest. Gewoon een hele rare cyclus gehad en misschien een hele late innesteling. De vk vertelde toen ook dat een bevrucht eitje soms wat langer rond kan zwerven en ik waarschijnlijk een hele late eisprong had gehad. Ben nog steeds hartstikke zwanger dus het kan! Wel raar dat de gyn. het niet goed kon meten. Hoop dat het straks goed is!
Nou ben bij de vk geweest en vandaag was er een kloppend hartje te zien! Volgens de metingen ben ik morgen 7 weken zwanger. Dus 1,5 week terug gezet. Maar eindelijk voel ik me helemaal happy zwanger!!
geniet ervan dan heb je idd geluk gehad, heb bij alle 3 een inwendige echo gehad omdat er op de 'normale' echo bijna niks kon worden gezien en al helemaal niet gemeten. was bij alle 3 tussen de 8 en de 10 weken zwanger voor 1e afspraak.
Super, gefeliciteerd! Bij de eerste heb ik op 11w de 12w-echo zelfs inwendig gehad omdat ze niet genoeg uitwendig konden zien. Dus dat vind ik dan gek dat ze dan zo vroeg al een uitwendige echo deden...