Weet iemand of steunkousen zo te koop zijn of moeten die voorgeschreven worden? Ik kom er op internet niet goed uit. Ik heb enorm last van vocht in mijn benen en dat doet harstikke zeer.(met name mijn enkel) Ook heb ik last van spataderen dus het lijkt me een goed moment om met o zo charmante steunkousen te beginnen
Even naar de huisarts en ze voor laten schrijven. Heb ik ook gedaan, maar zorg dan wel dat de arts er niet bij op zet dat je zwanger bent. Dan krijg je ze nl vergoed en anders niet (ivm je zwangerschap). Ik heb de mijne bij het OIM vandaan. Zeer charmant, maar wat een verlichting. Succes!
Ok, ze moeten dus voorgeschreven worden. Moet je ze dan ook aan laten meten of haal je ze gewoon bij de apotheek? Tja, als ze niet vergoed worden is dat dan maar helaas zo, heb ze toch nodig
je kan ook gewoon steunkousen halen bij de Hema, volgens mij gaat het anders wel van je eigen risico af.
ik heb voor een vloegreis stuenkousen gehaald bij de Hema, die hielpen mij erg goed toen! ze zijn natuurlijk niet van medische kwaliteit maar je kan het allicht proberen voordat je aan het serieuze werk gaat
Dat zie ik niet zo zitten eerlijk gezegt, wil graag direct goede hebben want voor ik het weet ben ik weer een paar weken verder en ik heb gewoon echt erg last van mijn benen. Denk dat ik maar eens contact opneem met mijn HA
het duurt ook wel ff hoor voordat je je kousen via het OIM hebt. eerst afspraak voor opmeten, dan moeten ze nog gemaakt worden. je zou ook eens kunnen informeren bij je huisarts of hij welke wil voorschrijven, die kun je dan afhalen bij je apotheek.