Mijn vorige topic was niet in zulke goede aarde gevallen door topic titel. Alle zwangerschapskwaaltjes die langs kunnen komen kwamen kangs. Door alle trammelant en mijn neerwaartse spiraal had ik de topic titel "lichaamsfuncties stoppen ermee" gegeven. Niet zo leuk als je je bedenkt dat er forummers zijn voor wie dit heel dicht bij kwam en is gekomen... Dan vielen mijn "kwaaltjes" best mee. Helaas heb ik na het plaatsen van dat topic en alle onzekerheid rondom de kwaaltjes toch de huisartsenpost bezocht. Omdat het met de antibiotica niet beter ging heb ik twee dagen toch onverwachts in het ziek huis gelegen (help kerst!). Suikers in urine, hoge koorts, dus wilde ze mij maar vooral ook kindje goed in de gaten houden. Mijn nieren zagen er niet heel gezellig uit. Gelukkig nieuwe werkende AB gehad en mocht gelukking kerst thuis vieren. Lekker rustig aangedaan en kerst in trainingspak op de bank doorgebracht. Huisarts om de hoek die nog heel lief belde met de kerst of koorts echt wel minder werd en de pijn ook! Volgende week moet ik ook langs bij diƫtiste, helaas blijken mijn suikers nu te hoog te zijn. Bij nog een keer prikken is het afscheid VK en moet ik bij de gynaecoloog onder behandeling. Doordat mijn nieren, blaasontsteking en nu suikers ben ik zo wie zo een twijfel geval. Ach ja, zolang het kindje het maar goed heeft geef ik dara graag mijn lichaam aan over. Al maak ik mij stiekem toch wel zorgen om onze kleine friemel. Hoop datz e het goed blijft doen. Al die kwaaltjes (ontstekingen), die ik niet vertrouwden blijken dus voor mij toch een voorbode geweest te zijn om goed naar mijn lichaam te luisteren en gewoon niet zo onzeker te zijn en gewoon de VK te bellen... Laat dit een wijze les zijn voor mij, niet afwachten, maar bellen!!! Nu wat onzeker hoe het gaat lopen met suikers. Gelukkig geen verhoging meer en nog maar een weekje AB. Pijn wordt ook minder en veel slapen. Maar dat moet met de hulp van manlief goed komen. Ook een super fijn boek aangeschaft (dat ik dat niet eerder heb gedaan) waarin veel advies staat. In ieder geval doet alles het nog, heb weer wat meer energie en blijf lekker op het forum meelezen. Ik voel me ondanks de "erkenning" of bevestiging van bepaalde kwaaltjes nu wel rustiger. Ik kan het een plekje geven. Daar tegen over staat die onzekerheid. Maar ook dat moet goed komen, de rust moet hierin in ieder geval een bijdrage leveren.
Veel sterkte hoor! En inderdaad niet twijfelen als je ongerust bent maar gewoon bellen! Ik geloof sterk dat je op je eigen intuitie moet afgaan...vaak is dat wel een goede raadgever ( tenzij je bij elk pijntje al denkt dat je leven bijna ten einde is maar zo kom jij niet over hoor! ) Succes!
Hmmmm, toch weer een beetje ongerust, vannacht weer heel slechts geslapen (anders dan normale slechte nachten). Bang dat ondanks de AB toch weer temp. opvlamt. Wil echt niet o&n doorbrengen in t ziekenhuis.... Zou dat ook met suikers te maken kunnen hebben?! Ik heb wel het eea gevonden op internet mbt zwangerschapsdiabetes maar word daar best onzeker van, hoe minder kennis hoe beter? Hebben meer leden nier of suiker problemen gehad of tegelijk? Of is het bij jullie ook begonnen met blaasontstekingen en uiteindelijk overgeslagen naar je nieren? Valt er iets tegen te doen of het te voorkomen?! Vandaag weer een rustig dagje en bij twijfel hang ik weer in telefoon.
Ik heb bij mijn eerste 7 keer een blaasontsteking gehad waarvan 1 keer een nierbekkenontsteking. Het is zaak dat je de juiste antibiotica krijgt en goed blijft drinken (cranberrysap) en niet je plas ophouden, maar waarschijnlijk deed je dat al.
Thx Umm! Wat voor Cranberry sap, gewoon verse van de groenteboer of ook bij de supermarkt te halen? Plas ophouden deed ik inderdaad niet meer nav advies fysio (ivm bekken en blaasontstekingen). Had hiervoor nooit een blaasontsteking gehad dus herkende ik eerst de symptomen niet. Had (vorige week) zoveel vocht verlies icm verkeerde antibiotica en koorts dat was reden van opname (vocht via infuus) en kreeg nieuwe AB en dat werkte gelukkig wel. Alles liep er letterlijk na elke slok uit en veel pijn. Gelukkig gaat het nu veel beter (loop niet meer 24/7 leeg). Nu een nieuwe kwaal waarvan ik heb gelezen dat het er ook bij hoort, ik lek nu heel wat anders ahum uit de vrouwelijke borst. Een zwangerschap heeft zo zijn charmes
Ik spoot insuline voor mijn zwangerschap diabetes. Heb nooit last van mijn nieren of koorts gehad. Ook niet met mijn hoge vliesscheur al rond 30 weken. Sterkte!