Hoi ik had een vraagje. We hebben een stethoscoop van schoonouders gehad. Ik ben nu 16 w en 3d. Maar ik vind het hartje niet. Weten jullie of hebben jullie hier ervaring mee? En ken dat al zo vroeg zelf thuis. Zo ja waar moet ik dan ongeveer de stethoscoop plaatsen? Ben benieuwd Doeiiii
Ik denk dat je op dit termijn het hartje niet kan horen met een stethoscoop. Gemiddeld is dat vanaf 21 weken. Wel kan je het hartje horen met en doppler.
ik weet niet of je het al kan horen maar weet wel dat je niks aan de tips hebt waar je moet luisteren want dat ligt puur eraan hoe jou baby ligt. de volgende keer bij de vk goed opletten waar de baby ligt dan kun je vanaf daar gaan zoeken.
Nou, ik ben inmiddels best wel uitgerekend. Vriendlief hoort het hartje als hij met zijn oor op mijn buik ligt, dus echt door mijn buik heen! Hij wijst de vk zelfs aan waar ze moet luisteren als we op controle gaan en hij heeft nog gelijk ook!! Maar proberen we t met de stethoscoop horen we niets.... Dus als t niet lukt, geen paniek, want dat kan dus voorkomen.
How to Listen to Baby's Heart Beat in Pregnancy - Doppler, Fetoscope, Stethoscope, Monitor is wel in het engels.
Hier vooralsnog niets gehoord met de stethoscoop (gloednieuwe). Mijn broertje en schoonzusje zijn arts en zelfs hun lukt het niet. Met zo'n ouderwets houten toetertje lukt het wel. Je moet bij het ruggetje luisteren. Daarom is het belangrijk dat je goed weet waar dat ligt en dat je placenta er niet voor ligt.