Hoi hoi, Ik ben 12 weken en 5 dagen zwanger, en heb sinds een week een vervelend drukkend en zwaar gevoel in mijn onderbuik. In begin dacht ik het zal er wel bijhoren en overgaan maar het lijkt steeds erger te worden. En wordt hierdoor toch wel wat ongerust! Dit is mijn eerste zwangerschap dus weet ook niet precies wat ik moet voelen. Maar vrouwen die ik spreek die zwanger zijn/pas zijn geweest herkennen dit gevoel niet of pas heel laat in de zwangerschap. Het doet geen pijn maar is wel erg vervelend gevoel. Wie herkend dit? Alvast bedankt! Liefs
ik herken het juist wel hoor! Je baarmoeder groeit gezellig door en dit kan je voelen, evenals je banden waar je baarmoeder aan vast zit. Dit kan een trekkend of stekend gevoel geven. Zolang je geen bloed verliest of echt krampen krijgt, zou ik me geen zorgen maken.
Ik herken het ook. Fietsen heb ik ook een tijdje vervelend gevonden toen en m'n broeken zaten absoluut niet lekker meer door dat drukkende gevoel. Je kunt natuurlijk altijd de vk even bellen als je je echt zorgen maakt. Succes
Ik had dit een week of 2 geleden (rond de 9-10 weken). De VK zei dat ik mijn baarmoeder voelde groeien. Het is nu bij bijna 12 weken weer weg, voel het heel af en toe. Maar bij twijfel gewoon bellen!
Ik heb dit tijdens mijn zwangerschap ook gehad, mijn verloskundige vertelde me dat het te maken had met de banden, dat deze oprekken omdat je baarmoeder groeit.
Hoi dames, Bedankt voor jullie reacties! Het heeft me een heel stuk gerust gesteld! Dan zal het inderdaad wel te maken hebben met de groei van de baarmoeder. Echt super fijn dat je met je vragen terecht kunt op dit forum! thanks! Liefs Happygirl1987
Hoi hoi, Ben naar de verloskundige geweest en heb gelijk even nagevraagd hoe dat drukkend gevoel nu kwam, het komt volgens de verloskundige ook door de groei van de baarmoeder en omdat de kleine nog erg laag zit. En dat geeft een drukkend gevoel... Niks om zorgen om te maken dus Liefs Happygirl