heey dames. Ik ben alvast begonnen met de vluchttas. Ik weet het, het is een beetje vroeg, maar ik heb nogal last van nesteldrang dus alles moet schoon en klaar. Maar nou vroeg ik me af, hoeveel dames hebben de tas nou daadwerkelijk nodig gehad? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij hadden hem niet nodig. Ik ben thuis bevallen en alles ging prima. We hadden er zelfs munten ed inzitten voor de snackautomaat in het ziekenhuis en druivesuiker voor mij. Maar de bevalling ging vrij rap en ik had mijn gedachten niet bij eten.
ik had hem wel nodig, maar eigenlijk op een andere manier dan dat hij normaal gesproken gebruikt word. met 36 weken had ik een afspraak bij de verloskundige en mocht meteen in het ziekenhuis blijven tot de bevalling(37 weken) Was dus handig dat ik mijn "vluchttas" al had ingepakt anders moest ik aan manlief gaan uitleggen waar alles lag wat ik wilde hebben en dan nog zou hij met verkeerde dingen aankomen (we zullen het maar de hormonen noemen denk..)
ik wilde thuis bevallen en had hem niet ingepakt. (dacht dat het mij niet zou overkomen dat ik toch in het ziekenhuis moest bevallen) toen de vk mijn vliezen brak bleek het meconium te bevatten, dus moest naar het ziekenhuis en had dus een tas nodig nu heb ik hem ook niet volledig klaar staan, maar alles ligt wel voor het grijpen. zo heb ik wel al kleren ed voor mezelf ingepakt... maar het eerste pakje wat ik wil dat mijn dochter aan krijgt ligt mooi in haar bedje. dus mochten we dit keer weer naar het ziekenhuis moeten hoeft mijn man alleen nog maar de kleertjes die in het bedje liggen in de tas te doen
Ik had hem wel nodig, ben thuis bevallen, maar uiteindelijk voor hechtingen naar het ziekenhuis gemoeten.. Dus tijdens de bevalling was de vluchttas alweer leeg gehaald, om na de bevalling weer gevuld te worden
jep, hier was ie nodig! Gewoon thuis begonnen (wilde ook graag thuis), maar Lucas had in t vruchtwater gepoept, dus er was geen keus!
ik moest naar het ziekenhuis en had nog geen tas klaar, de vk zei dat ik ook niks mee hoefde omdat ik toch niet ging bevallen.
Heb 'm uiteindelijk thuis nodig gehad, haha. De bevalling ging te snel, waardoor we niet meer naar het ziekenhuis konden .. Dus thuis de tas maar uit gepakt door vriendlief en kon het eerste pakje nog even lekker op de verwarming voor ons manneke!
tjsa wat zal ik zeggen.... moest in het z'huis bevallen, ukkie meldde zich te vroeg maar had niets klaar staan. Ondanks nesteldrang, poetsdrang en wat al niet meer zij. dus manlief heeft wat bij elkaar geraapt. ik raad je aan zet het klaar want met drie pyama's 1 onderhemdje, 0 onderbroeken en geen babykleding kom je niet ver
ik heb ingevult in het zh bevallen maar niet nodig, ik had nl al 34 uur weeeen voor ik naar het ziekenhuis ging en had dus alle tijd om m nog in te pakken ( nu heb ik er alleen heeeeeel veeeel snoep bijgegooid )
Ik was 36 wkn zwanger en net met verlof. Ik was van plan in de eerste week van mijn verlof mijn vluchttas, de matrasbeschermer e.d. in orde te gaan maken. Op de eerste dag van mijn verlof bleek bij een echo dat mijn zoontje in een stuit lag en vanaf toen ben ik in de medische molen beland met een draaipoging e.d. Een week later werd al duidelijk dat er een geplande keizersnee zou komen. Dus ipv een vluchtkoffer, ben ik toen gaan shoppen voor een echte ziekenhuistas ivm 4 dagen opname in het ziekenhuis.
ik ben in het ziekenhuis bevallen en had hem wel nodig..althans ik was een heleboel vergeten achteraf gezien. dus heeeel veel had ik er niet aan. ik was zelf schone kleren voor mijzef vergeten. en voor mn vriend had ik die wel ingepakt dus je raad wel waarin ik naar huis ben gegaan..hahahahahaaaa de kleren waren nog eens veeeels te groot want ik ben net 1.64 en hij is 1.83
ik moet een ks dus zoiezo naar het zh, daarvoor heb ik 2 tassen klaar staan die we 'grote tassen' noemen...1 voor beeb en 1 voor mij (en n beetje voor papa) ook hadden we een 'kleine tas' gemaakt voor het geval we een keer heel snel naar het zh moesten, en ook voor als we ergens heen gingen een dagje en we zouden ineens naar het zh moeten. die laatste hebben we afgelopen zondag + maandag nodig gehad. ik kreeg ineens weeen en moest zondag toch maar even langs komen. mocht de zelfde dag weer naar huis dus tas is uiteindelijk niet uit de auto geweest. maandag avond was het serieuzer, toen was ik ook al een beetje vr.water verloren, en was ik opgenomen voor 1 nacht, toen hadden we hem dus echt nodig... man kon ook beter maar blijven slapen volgens gyn dus was blij dat ik ook voor hem een schone onderbroek bij had en tandenborstel....
Ik heb hem zelfs twee keer gebruikt Eerste keer was op dinsdag ik had al de heledsg weeën en 's avonds kwamen ze om de 5min. Dus naar de verloskamers. Ja ik had weeën maar geen ontsluiting. De weeën bleven onverstoort verder gaan (om de 5min) en op donderdag moest ik toch weer langs het ziekenhuis en toen had ik 1cm ontsluitig! Omdat ik al 3dgn bezig was moest ik blijven en dat was maar goed ook want ik begon om 5uur met rugweeen en dat werd om 5.30 een weeënstorm! Ik had er niet aan moeten denken om toen nog van Zandvoort naar Amsterdam te moeten rijden! Ik moest namelijk in het VU bevallen.
@TS met jouw termijn was ik al 1 week bevallen. ik werd met 26 weken en 2 dagen acuut opgenomen in het ziekenhuis nadat ik bij de vk was geweest om bloedverlies te laten checken. helaas stond er nog geen tas klaar. Mijn man moest zelf alles opzoeken, maar hij vond dit best wel moeilijk (lees spullen voor mijzelf) ik geef je dus groot gelijk dat je er al mee bezig gaat. Beter wel dan niet. en hopelijk hoef je hem niet te gebruiken. en babykleertjes maat 50 (?) hoeven er dan pas vanaf een week of 35 pas bij in.