Kos stad

Discussion in 'De lounge' started by Smurfin90, May 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

Mar 17, 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Eind Mei ga ik naar Kos met een vriendin, we hadden een leuke aanbieding gevonden, en meteen geboekt.
    Nu zit ik wat rond te kijken omdat wij naast het zonnen, terrassen etc. zo nu en dan ook wel een excursie willen gaan doen en schrok eigenlijk best wel van recensies die ik tegen kwam.

Zo heb ik nooit geweten dat Kos een vakantie bestemming is zoals Chersonissos, Rhodos etc. vooral onder de Britten.

Ik wist dat het natuurlijk wel wat toeristischer is dan bijv. Samos maar dat dit een feest bestemming was.. Nee dat was niet bij mij bekend.

Nu heb ik enige hoop gezien wij eind Mei gaan en dus niet in het hoog seizoen maar toch ben ik wel benieuwd of het dan daadwerkelijk mee valt? Zullen er veel jonge Britten zitten? Of zijn de scholen daar nu nog vol aan de gang?

En zouden de feesten al wel dik aan de gang zijn, heb je hier dan veel hinder van?

2. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Het valt in Kos opzich nog wel redelijk mee, en vooral in mei zou het niet heel erg druk zijn schat ik zo.

Maar die Britten kunnen er wel wat van ja.
    Je hebt wel echt leuke dingen te doen daar, met een scooter lekker touren en snorkelen, heerlijk!

Geniet er van

3. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    1,229
    23
    38
    Ik ben er ook geweest een paar jaar geleden, in de zomervakantie..
    Heb totaal geen last gehad van de Britten! De "bar street" zit niet echt pal in het centrum hier moet je echt naar toe gaan en als je hier niet niet heen gaat blijf je ook wel buiten het feestgedruis.

Kos stad is een ontzettend leuk stadje, slenteren door de mooie straatjes, leuk om het fort te bezoek, genieten van de strandje! Echt mooie strandjes moet je buiten Kos stad zoeken. Leuk om een fiets te huren dat kan daar heel goed. Je kan als je sportief bent naar de natuurlijke thermen fietsen, bijzonder om mee te maken. Een warm water bron aan zee. Ook leuk om de kleine dorpjes te bezoeken op het eiland bijv met een scooter of een quad :)

Een hele fijne vakantie lekker genieten!

4. Kaas

Kaas Bekend lid

Oct 6, 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kos is inderdaad steeds toeristische geworden de laatste jaren, maar in mei zal dit reuze meevallen. De Britten kunnen er inderdaad wat van, wij zaten 3 jaar terug op een heel onbekend plekje en ook daar waren ze aanwezig en anders waren er wel Hongaren die er niet voor onder doen. Ik zou me er niet te druk om maken en lekker gaan genieten!

Καλό ταξίδι!

5. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn een paar jaar geleden naar Kosstad geweest. Maar hebben echt geen kast gehad van feestende Britten oid. Het is een gezellige stad waar je veel kunt doen. Wij hebben fietsen gehuurd en zo de stad ontdekt, echt een aanrader!

6. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

Mar 17, 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super op te horen dat het toch mee valt!
    Hoop dat het me met iets doet denken aan Samos, dat vind ik een schitterend eiland.

Bedankt voor jullie reacties! :)

7. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ben er 2x geweest, een keer in juni en een keer in juli, maar massaal feestende Britten heb ik niet gezien hoor. Gewoon een gezellige drukte, maar in mei zal dat ook reuze meevallen.

Huur een fiets en ga naar de thermen, lekker slenteren door de mooie straatjes, heel veel leuke terrasjes en restaurantjes bij de haven.... Krijg er gelijk weer zin in!

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik ben 1x op Kos geweest enne ik heb alleen barstreet gezien.. hahahhaaha

9. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

Aug 17, 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Ik ben vorig jaar geweest en het was super.. Van de Britten hebben we niet zoveel last gehad hoor :D er waren er wel enkele in ons hotel, maar het viel reuze mee. En feestjes heb ik daar niet gezien, anders was ik mee gaan feesten ;).

Kos stad is echt heel leuk en zeker 's avonds! We hebben ook eens een dagexcursie gedaan met een boot, dan ga je zo enkele kleinere eilandjes af en zie je onderweg misschien dolfijnen. Echt een aanrader!

Naar welk hotel ga je? Wij zaten in het Kipriotis Hippocrates.
    Ik heb ook weer zin! Helaas zit een dure reis er niet in dit jaar :(. Zal met de auto naar Frankrijk zijn denk ik :)

10. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,954
    113
    Female
    Wij zijn er een paar jaar geleden geweest in begin juni, geen last gehad van feestende Britten gelukkig. Wel was de drank in cafés vrij prijzig, uit eten was daarentegen erg goedkoop.
    Het is erg leuk om daar voor bijna niets een fiets te huren en naar de thermen te fietsen of de zoutvlaktes.

11. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Valt heel erg mee hoor! Heerlijk eiland! Ben er voor t laatst geweest toen ik 15wkn zwanger was.. good memories!

12. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik vond Kos stad idd veel te toeristisch. Wij zijn een aantal jaren geleden in het hoogseizoen geweest en wisten ook niet dat het toch echt wel ( naar mijn idee ) een soort chersonisos was. Ontzettend veel jongeren en hutje mutje op het strand. Wellicht dat het eind mei een stuk rustiger is
    Het oude centrum bij de haven is wat rustiger en wel mooi, maar na een paar keer ook weer gezien.
    Maar goed, ik ben niet zo'n feest beest en zit liever in een wat rustiger omgeving lekker op een terrasje.

Fijne vakantie en veel plezier gewenst!

13. Joky

Joky Actief lid

Feb 9, 2014
    451
    0
    0
    Ik ben twee keer op kos geweest plaatsje Psalidi, 5 km ong van kosstad af. In mei en aug. In mei was t al heerlijk warm weer. T is echt n fietseilsnd, dus huur fietsen en geniet van t mooie eiland. Ook n dagje auto gehuurd, mooie bergroutes en veel berggeiten ;)

Wat weinig mensen weten maar wat echt een aanrader is, bezoek het plaatsje Old Pily. Dat is een klein dorpje waar vroeger de pest is uitgebroken. De mensen moesten daar blijven om de ziekte uit te roeien en de huisjes nog staan.
    Kardamenna is een leuk stadje met mooie boulevard en terrasjes.
    Thermen bron, stinkt wel maar heerlijk warm.

14. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

Mar 17, 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die excursie klinkt erg leuk LinsyVH! We zitten in Paritsa.

Wij hebben echt een hele leuke aanbieding van 210,- incl vlucht, transfer en ontbijt dus daar konden we hem echt niet voor laten liggen. :D
    Maar ben bang dat je deze prijzen in het hoogseizoen inderdaad niet zult gaan vinden, mijn favo eiland Samos is ook een stuk prijziger helaas.

15. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

Aug 17, 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Daar kan je het niet voor laten liggen, inderdaad.
    Have fun in ieder geval! :)

16. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

Mar 17, 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat van Old Pily klinkt interessant, bedankt voor de tip!
    Bedankt voor jullie reacties meiden! :)

17. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,566
    601
    113
    Wij op huwelijksreis juni 2010. Vond t erg leuk, niks gemerkt v Britten... Wel veeeel meer Nederlanders dan ik dacht. De thermen is idd leuk. Wij deden excusie naar een eiland waar je in de krater ve vulkaan kon staan, heel indrukwekkend vonden wij. En idd de "lazy day cruise". 3 eilanden maar voor ons helaas geen dolfijnen. Had ik wel echt op gehoopt maar niks gezien. Wij zaten net buien kos-stad in een super mooi en luxe hotel/appartement.

Share This Page