Oh ik ben net zo ontzettend kwaad geworden, echt mega ruzie met mijn vriend. Ik heb me zo verschrikkelijk op zitten winden, dat ik nu zo bang dat ik een miskraam krijg ofzo. Ik was zo kwaad, echt niet normaal. Kan het dat ons kindje dan opeens stopt met ademenen ofzo?
nee... dus je daar ook niet druk om maken. Je kindje ademt trouwens niet krijgt zuurstof via de navelstreng.
nee ok. Maar oh, echt niet normaal, kan er nu zo kwaad om worden, op mezelf dan. Ben zo bang dat zijn hartje van schrik is gestopt met kloppen ofzo. Ben echt zo ontzettend kwaad! Dus dat dan echt geen kwaad? Hoe kwaad je je ook maakt?
Nee dat kan geen kwaad. een miskraam gebeurd omdat er iets mis is met het kindje, iets mis met de innesteling of zo iets, maar niet omdat je boos bent.
Bloem... niet om het een of ander hoor... maar al deze stress (buiten die ruzie om, bedoel meer het bang zijn voor een miskraam op zich) lijkt me ook niet erg bevorderlijk...
het ging juist zo goed met de stress (serieus!) kan er echt al van genieten! Maar nu ben ik gewoon dat het dadelijk mijn eigen schuld, heb er nu echt buikpijn van. De ruzie ging echt nergens over, ik weet het niets eens meer echt. Maar nu is er ook nog een vriend van mijn vriend hier, dus kunnen we er niets eens over praten. Maar we zouden eigenlijk naar de bios gaan en nu zit die vriend hier. Dus ben ik helemaal pissig! Het ging eigenlijk om oud en nieuw, niemand van mijn vrienden is er dan bij (we doen met de hele groep oud en nieuw vieren). Maar een paar stellen zijn er niet bij. Nu zit ik er dadelijk bij te hangen, heb er gewoon geen zin in. Dat zei ik tegen mijn vriend, en hij meteen: dan ga je toch niet mee. Ik plofte gewoon (hormonen?). Maar goed, nu echt buikpijn! Ben gewoon dat het daardoor fout gaat. Maar goed als jullie zeggen dat dat niet kan..
Stress en boosheid is helaas niet altijd te vermijden al heb je het beste voor je kindje maar ook je hormonen die in je zwangerschap door je lijf gieren geven soms stress en dan is het even fijn om je woede te uiten. Dus af en toe stress is niet verkeerd.