Buik aan rechter kant heel dik.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lotte1986, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb Miss een hele domme vraag, maar ben er toch n beetje onzeker over.

Ik ben momenteel bijna 20 weken zwanger. En als ik lig zie ik heel erg duidelijk verschil in mijn buik. Mijn rechterkant is "heel" dik en links helemaal niet. Het is net of de baby alleen maar aan de rechterkant van mijn baarmoeder zit... Miss is het wel heel normaal hoor maar bij mijn vorige zwangerschap was ik n stuk dikker en kon ik de buik zo duidelijk niet zien.

Oja ik heb mijn placenta aan de voorkant liggen. Miss dat dat er iets mee te maken heeft.

Iemand hier ervaring mee?

Thanks alvast.

2. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Herkenbaar hoor, mijn baby heeft ook een voorkeur voor rechts! Had voorheen dat er links 'niets' was en rechts een grote bobbel/baby. Nu heeft hij/zij er niet genoeg ruimte meer voor maar nog steeds is rechts de voorkeurshouding hier :)

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ja heel herkenbaar hoor :) mijn buik was aan de linkerkant leeg, met alleen een knie. En de rechterkant lag de baby met zn billen en rug.
    Mn buik was dus ook schuin en ik kn met 20 weken al heel goed voelen hoe de baby lag.
    Ik ben ook "slank" (nouja minnus muffintop nu :D) en had een hele soepele buik.

4. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    O heel herkenbaar, dat veranderde bij mij constant. Het viel mij op dat als ik in bad lag, dat ik dan heel vaak rechts een dikke bult had :D
    En je zag dan vanuit mijn oogopslag ook echt Heel Duidelijk het verschil ja. Rechts echt een dikke bult en links 'plat'.. Manlief voelde het ook heel goed haha
    Ligt denk ik ook net aan de positie van het kindje. Bij mij lagen daar de beentjes en die duwde hij dan altijd naar buiten zeg maar.
    En als de baby flink bewoog zag je de buik ook echt golven, dat vloog echt heen en weer dat zag er zo bizar uit. Voelde me net een personage uit de film 'Alien' whahah

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hier ook heel herkenbaar! De kleine ligt met zijn ruggetje steeds rechts... Zelfs met het gipsen van mijn buik zag je heel duidelijk rechts een bobbel. Wel grappig om te zien!

6. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Idd herkenbaar!
    Weken geleden werd ik zo (foto) wakker, inmiddels weet ik dat het 't voorkeursplekje van onze kleine meid is :D

Bijgevoegde bestanden:

7. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    wat leuk die foto!!
    Zo zag het bij mij ook uit ja :D
    Nooit een foto van gemaakt eigenlijk niet aan gedacht, dus erg leuk om dit te zien! Beetje herinneringen ophalen haha.. Want kan me nu al niet meer voorstellen hoe dat was, en het is nog niet eens zo lang geleden voor mij hihi

8. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    :D Thanks!
    's ochtends als ik wakker word probeer ik altijd contact te leggen met de kleine en leg ik mijn handen op mijn buik. Toen ik die bult voelde gooide ik de dekens van me af en moest zo lachen. Heb toen een foto met m'n telefoon gemaakt om het aan m'n vriend te laten zien.
    Inmiddels is mijn buik een stuk groter, maar ik word nog steeds wakker met een bult rechts (ongeacht op welke zij ik heb geslapen!)

9. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Oh meiden jullie stellen me echt gerust. En die foto haha zo s het bij mij dus ook.. Denk dat ik er ook maar eens een foto van ga maken leuk oor later:p

10. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Fijn dat je een beetje gerustgesteld bent!
    De ligging van de placenta maakt volgens mij niks uit, want de mijne ligt juist achter.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb ook asymmetrisch buik: heeft niet te maken met hoe je baby voorkeur aan heeft :))) voorkeurd van baby kan je pas na 28 weken zien waneer hij zijn kont en benen afzet of op bepaalde manier neerlegt dan zie je wel een bobbels links-recht of aan voorkant.

asymmetrische buik komt in begin juist vaker voor: ik heb tegen week 20 een pigmentatie gekregen een lange streep - die loopt dus asymmetrisch - links aan de zij is wat boller of zo - dat is baarmoeder is gewoon niet simetrisch is. niks aan de hand hoor :))
    hebben 80% van vrouwen het is nooit is symmetrisch in je lichaam zelf je borsten zijn het niet!

12. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ik heb verder juist een hele symmetrische buik!
    Heel rond (foto van vorige week) en de streep over mijn buik loopt ook mooi recht.
    Alleen na het slapen is mijn buik scheef en volgens de VK was dat toch echt een voorkeursplekje van mijn beebje :)

Bijgevoegde bestanden:

13. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @roodje, whahahaha, had mijn buik kunnen zijn!! Heb pre-cies dezelfde foto! :D Ook rechts!

@suus, ik heb dus hetzelfde als iedereen hier. Volgens de vk idd een voorkeurshouding. Vorige week met de 20-weken echo had ik ook zo'n scheve buik (wel minder dan normaal als ik wakker word maar evengoed duidelijk te zien). Vk heeft uitgelegd hoe de kleine lag. Rechts het ruggetje en links de benen en armen (voel links ook meer schopjes). Lag met z'n hoofdje naar beneden en billen omhoog! :D
    Mijn man moet iedere ochtend weer lachen alsi de kleine gedag zegt!!

14. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Leuk Peony! Die foto gaat in het plakboek! ;) Lijkt me heel leuk om die later aan m'n dochter te laten zien!

15. Luja

Luja Niet meer actief

Haha ik had het laatst, kon rechts mijn buik helemaal induwen en links lag hij gewoon met zn ruggetje (en zo te voelen met zn voetjes tegen mn blaas ;))

16. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ligt de uk ook bijna altijd rechts. Soms niet, maar als ik of mijn partner dan de hand op mijn buik leg, verplaatst de kleine weer en lijkt het net of hij met zijn ruggetje/hoofdje/billetjes in je hand gaat liggen. Blijft een apart en mooi gevoel als hij gaat draaien :)

17. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Grappig dat het toch zo vaak voorkomt. Ik had er geen idee van aangezien ik de vorige keer zo dik was. Ik ben igg gerustgesteld:D

18. Saannee

Saannee Lid

14 aug 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb dit ook en heb dit ooit eens aan de gynaecoloog gevraagd.
    Hij zei dat het heel normaal is, dat je baarmoeder van nature uit iets meer naar rechts zit en niet helemaal in het midden.

Geen zorgen over maken dus :)

Deel Deze Pagina