Goedemorgen allemaal.. Was vannacht behoorlijk bezorgt en denk wel dat ik weet wat het was, maar wil ook jullie mening.. Mijn vriend kwam vannacht thuis en ik draaide me om en ik voelde het al een beetje branden rechtsboven bij mijn buik.. dus ik sta op en.. hallelulja, alsof er een mes in mijn buik werd gestoken en schuin naar beneden werd getrokken richting mijn heup.. ben naar wc gewaggeld, heb geplast en ben weer gaan liggen.. zakte daarna ook vrij snel weg en hoewel ik het op dat moment best eng vond, had ik er niet echt een panisch gevoel bij, zo diep van binnen dan.. viel meteen weer in slaap.. werd later in de nacht nog wakker van pijn in mijn heup, alsof ie verkeerd gedraait zat en had ook kramp in mijn kuiten.. Nu heb ik zondag grote schoonmaak gehad en gisteren de hele dag gewerkt en een ouderavond gehad, dus nu komt mijn idee.. was dit nou de beruchte bandenpijn? Ik schrok er best van hoe hevig de pijn was, echt heel scherp.. al was het wel vrij snel helemaal weg.. ben nu wel nog een beetje stijf achter in mijn heup merk ik.. zal ik te veel gedaan hebben en nu daar de rekening van gepresenteerd krijgen.. ergens zit wel de angst, dadelijk was het een miskraam of zo, maar het duurde zo kort en heb mijn meis vanmorgen nog wel gevoelt.. Dusss.. hoop dat iemand me kan geruststellen en dit ook herkend en zo ja... wat doe je eraan? heb staand beroep (docent).. alvast bedankt! dikke kus!
ik ben ook docent, maar ik ga echt vaker zitten. Het moet gewoon. Ik zou iets kalmer aan doen, luister naar je lichaam. Dit was echt een teken dat het te veel was. Ik denk dan ook wel aan bandenpijn. Ik herken uit mijn 1e zs. Ik had met 20 weken toen een bruiloft en heb de dag daarna huilend de vk gebeld. Doet erg pijn he. Succes verder!
ik was zondag ook zo druk bezig geweest met de was.. en die vouw ik altijd zittend op de grond op en dan sta ik weer op.. stofzuigen, alles schoonmaken.. kregen onverwachts visite en wilde het toch ff netjes hebben... en gisteren vanaf 8 uur 's morgens tot 8 uur 's avonds op mijn werk gezeten.. las trouwens nu hier ook ergens dat het rond deze tijd weer flink gaat groeien.. had gisterenavond ook in bed het gevoel dat mijn baarmoeder breder word, niet meer een soort ronde bal, maar echt meer verspreidt over mijn buik.. weer lekker vaag he mijn vriend zegt ook dat mijn buik harder en steviger aanvoelt.. wat een spanning toch allemaal! dikke kus!
Hey meis Je kan er als eerste vanuit gaan dat je na 22 weken geen kans meer hebt op een miskraam en ik herken je pijn wel, de beroemde bandenpijn. Ik heb als advies lekker een warme kruik op je buik en rustig gaan liggen dan moet het wel weg trekken en als je echt ongerust blijft kun je natuurlijk altijd de vk bellen daar is ze voor Zou me er niet teveel zorgen om maken..de bandenpijn hoort er bij, je kindje groeit en daarbij worden je banden uitgerekt en met draaien kan het pijnlijk zijn idd alsof er een mes door je heen gaat ik heb het ook bijna dagelijks want ik heb veel hoestbuien en dan heb ik hetzelfde Hopelijk heeft mijn verhaal je een beetje gerust gesteld ?
Klinkt als bandenpijn idd! Ik kreeg het met 18 weken voor het eerst; na een hele dag winkelen. Bandenpijn hoort weg te trekken als je gaat liggen en even goed in- en uit ademt. Luister naar je lichaam en doe niet alles op 1 dag! Dat stof kan ook wel een dagje blijven liggen!
Ik heb daar ook veel last van, ik krijg dat als ik iets teveel gedaan heb. Heb het met mijn vk over gehad, en die zei dat het bandenpijn is, en dat ik het inderdaad een stukje rustiger aan moet doen.
jaaa toen ik ging liggen ging het eigenlijk meteen weg.. zo gek gevoel zeg die spierpijn! ook best heftig.. maar ja.. laat ze maar lekker groeien denk ik dan maar..
Ik heb dit ook als ik teveel gedaan heb. Zo heb ik vorige week heel fanatiek vloerbedekking gelegd en muren geschilderd. Ging op dat moment prima, maar 's avonds/'s nachts begon het gedonder. Idd alsof er bij het opstaan een mes in je wordt gestoken, heel scherpe pijn die dan weer uitdooft. De dag erna op m'n werk moest ik echt zorgen dat ik een beetje in beweging bleef om warm te blijven. Als ik een tijdje (half uur) op een stoel zat en ik wilde dan weer opstaan, liep ik de eerste 20 meter (minstens) als een bejaarde, voorovergebogen en al! Beetje rustig aan doen meis... ga idd een beetje meer zitten op je werk!
Heel herkenbaar jullie verhalen. ALs ik teveel heb gedaan, krijg ik ook steken onder in mijn buik/lies.. Inderdaad als je opstaat steek het heel erg, kan ik bijna niet recht gaan staan. Vind het wel vervelend want voel me verder zo goed en dan valt het niet mee rustig aan te doen, zeker niet op mijn werk als leidster kinderdagverblijf. Ach ja, als het met de kleine maar goed gaat!
ook ik heb hier veel last van,maar al vanaf de 10de week! vooral bij opstaan en als ik moet niezen ofzo. volgens mijn vk is het niet erg maar gewoon omdat alles aan het rekken is. wel erg vervelend he. groetjes