"oh wat heb jij een bescheiden buikje..."

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Margot1988, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    Sommige mensen weten echt niet wat ze zeggen....
    Ik stond gisteren in de tuin komt me buurvrouw er aan, hoe gaat het?? blablabla Je hoeft toch niet zo lang meer? ik zo nee 3 weekjes nog... "oh dan heb je wel een bescheiden buikje.." :confused:
    en dan sta je daar met een mond vol tanden... nou ik vind me buik groot genoeg... :oops:

Ze heeft zelf 2 kinderen... dan weet je toch dat je dat niet zegt tegen een zwangere vrouw?!?! Ik zit me heel de tijd zorgen te maken nu... zal me kindje wel genoeg groeien... :( . Moet straks weer naar de verloskundige en die zegt elke keer dat ik een normaal kindje heb... maar omdat iemand zonodig dit moest zeggen maak ik me weer zorgen :(

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Misschien was het als compliment bedoeld? De verwoording vind ik best netjes.

3. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    Ze keek er heel raar bij.. volgens mij was het echt geen compliment..

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dit kreeg is gister ook te horen van tandarts assistent
    Ze lachte er wel bij dus weet dat ze het aardig bedoelde. Ik vind zelf ook dat ik al aardig dik begin te worden met mijn buik. maarja als ik zo naar andere meiden kijk die net zover als ik zijn, valt het hier inderdaad heel erg mee

misschien zei je buurvrouw het om aardig te zijn, denk dat een vrouw liever hoort dat ze dunner is dan dat ze juist dikker is ;)

5. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    dat is opzich wel weer waar... maarja ik ga me gelijk weer druk maken of me baby wel goed groeit enz..

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dat is heel erg te begrijpen. ik had ook steeds idee dat mijn wondertje niet zo groeit als dat hij hoort te doen. maar vk houd dit echt wel goed in de gaten voor je :) Wees gerust, als er echt iets mis zou zijn dan had zij wel aan de bel getrokken.
    geniet nog even van je laatste weekjes! straks ga je het nog missen die 'grote' buik ;)

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wees blij, misschien is ze gewoon jaloers dat jij gewoon een net buikje hebt en is zij misschien wel heel veel aangekomen bij haar zwangerschapppen! En de een draagt meer naar binnen dan de ander.
    Ik zou er maar niet te rouwig om zijn hoor, zo'n opmerking!

Als het echt niet goed was, had je vk al lang iets gezegd.

8. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16

maar dit is ook voor het eerst dat ik het te horen krijg... andere mensen vinden me buik juist groot :confused:

genieten probeer ik zeker wel, en me "grote" buik ga ik zekers missen als me kindje eruit is ;)

9. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ik krijg dit bijna elke dag te horen. Wat een klein buikje ik wel niet heb...
    Ik maak me dus zo langzwaam aan erg zorgen over de groei van mijn beebje. (ben 33 weken overigens)
    Gelukkig krijg ik de 14e een groei echo, dus dan weten we of de grootte van een buik iets met de grootte van je kindje te doen heeft.
    Maar ik weet hoe je je voelt, ik word er ook niet goed van!! :rolleyes:

10. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ik heb ook een bescheiden buikje. Heb een paar weken terug een groeiecho gehad, en de kleine groeit gewoon goed, ook vruchtwater is normaal! Ik draag hem gewoon erg naar binnen.

Liefs

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hoe vaak ik dat wel niet te horen heb gekregen, zoho jij hebt een bescheiden buikje, ik heb me nooit druk gemaakt om de groei door die opmerking maar kan me wel voorstellen dat jij dat wel doet. zolang je vk je zegt dat alles goed is dan mag je daarop vertrouwen en laat anderen vooral kletsen.
    ik heb me nooit geirriteerd aan die opmerking maar ik krijg er ook geen rare blikken bij :)

12. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Hier ook het zelfde,
    ik mag straks 13:00uur voor de groeiecho.
    Omdat ik maandag de VK huilend heb opgebeld, dat ik me zo zorgen maak.
    Als ik mijn jas aan heb zie je bijna niet eens dat ik zwanger ben.
    En ik ben 34 weken geweest.
    Ben dus ook zóóó zenuwachtig.
    Duimen jullie voor me??
    Groetjes

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48

14. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    veel suc6 meid! ik zal aan je denken, laat maar horen hoe het gegaan was!
    hier bij de verloskundige was alles goed :D me kleine meid was hardstikke druk en het hartje was lekker aan het kloppen :D
    Nu maar hopen dat mensen hun mond houden over me buik :p

15. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    als het iemand was die ik niet ken dan had ik wel een gemene opmerking terug gegeven maar ik krijg van haar ook nog de box dus als ik een gemene opmerking maak dan ben ik bang dat ik naar de box kan fluiten :)

16. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Hier ook genoeg van zulke opmerkingen, moet ook nog 3 weken, maar als ik me jas aan heb, dan zien mensen geen eens dat ik zwanger ben, of je ziet ze egt aarzelen van: zal ze zwanger of aangekomen zijn ??
    Vriendinnen van mij zeggen ook elke keer van: je hebt egt zo een op zet buikje, alsof ie nep is, net zoals in de films..
    Kmaak me er niet druk om hoor, scheelt straks alleen maar weer na de bevalling & zolang mijn VK zegt dat alles goed is enzo, maak ik me echt geen zorgen..

Kzie dat je ook 30 April uitgerekend bent :)

17. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    met een jas aan zie je het bij mij nog steeds erg. je ziet mensen zelfs kijken.
    Ik draag erg naar voren het is net alsof ik een basketbal onder me shirts heb :confused: en me kindje is helemaal ingedaald dus is me buik ook nog wat naar beneden gegaan.
    Wel toevallig tegelijk uitgerekend ;) ben benieuwt wie er het eerst aan mag geloven :)

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Misschien zien ze er in die films die zij bedoelen wel juist uit zoals het hoort...

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ach meiden toch. Zoveel zwangeren, zoveel buikjes. De één krijgt te horen "jij bent wel héél dik he" de ander het tegenovergestelde. Het is nooit goed , volgens anderen. Zolang jij je goed voelt en de kleine goed groeit, is de omvang van je buik toch niet zo boeiend? Het gaat mij om het gezonde eindproduct hoor :D

Sterkte en laat je niet kisten!

20. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    eindproduct :) maar je heb inderdaad gelijk.. iedereen is anders dus ook het zwangere buikje.. zou wat zijn als iedereen dezelfde buik heeft :confused:

Deel Deze Pagina