Hoi, Kom net bij de huisarts vandaan en heb weer een blaasontsteking,dit is me derde al,en de vorige was op 10 oktober,nu heb ik weer een kuurtje gehad nitofurantoine,mijn vraag is kan dit kuurtje en een blaasontsteking kwaad voor de kleine,maak me namelijk grote zorgen. Als nadat dat kuurtje blijkt dat de onsteking niet weg is wordt het op kweek gezet,wat zou er eventueel dan kunnen zijn? Ik merk wel sinds dat ik zwanger bent ik moeilijker kan uit plassen,kan ik hier iets aan doen? Alvast bedankt! Groetjes
hoi, alle vrouwen zijn in de zwangerschap gevoeliger voor blaasontsteking. Jij hebt wel erge pech nu met je 3e keer! Het medicijn dat je krijgt is prima, kan geen kwaad voor de baby. Belangrijk is om de hele kuur af te maken en daarna inderdaad opnieuw te laten testen. Daarnaast moet je echt veel drinken, in jouw geval minimaal 2,5 liter per dag, maar als het lukt om 3 liter of meer te drinken is dat nog beter. Verder veel vitamine C (neem gerust een paar vitamine C pillen, naast je dagelijkse groente en fruit) en wat je ook kunt nemen is cranberrysap of cranberrytabletten. Dit mag je allemaal naast elkaar gebruiken. Soms is de bacterie zo hardnekkig (als hij na deze kuur nog niet weg is wordt ie gekweekt zeg je), dan is het van belang om precies te weten welke bacterie het is, om eventueel een nog meer specifieke antibiotica te geven. Mirjam