kan nu wel janken

Discussion in 'Zwangerschap' started by joanita, Nov 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joanita

joanita Fanatiek lid

Oct 7, 2008
    2,027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hallo allemaal
    kan wel janken nu en wel van de pijn,
    heb nu 2 vroege diensten gedraaid, en heb net gewoon paracetamol moeten nemen voor de pijn in me bekken/heupen/ rug
    ik wil nu nog niet stoppen met werken maar ben bang als ik zo doorga da ik over een maand niet meer kan lopen

help wat moet ik doen

liefs joanita

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

meis.

bel op dat j ehet niet trekt nu even en blijf thuis morgen. morgen de vk/ huisarts bellen en even laten nakijken

3. evelien30

evelien30 Actief lid

Jul 4, 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Wat voor soort werk doe je precies. Als je zittend werk doet kan het wel eens zijn dat je een verkeerde zithouding hebt. En als je staan werk hebt kan het wezen dat je houding verkeerd is.
    IK heb dat ik soms veel moet lopen op me werk en ik heb dus nu een steunband in broekvorm en moet zeggen dat dat me wel aardig helpt. Maar ik zou als eertse een aan de vk vragen wat je kunt doen. Ik zou eventueel contact op mogen nemen met een fysio,dat was haar advies namelijk.

4. chrissebis

Aug 26, 2008
    15
    0
    0
    werk je in de zorg?
    ik zelf met gehandicapten en ik kreeg al met 6 weken last van mn bekken. werd steeds erger omdat ik niet wist wat het was en maar door bleef gaan.
    inmiddels loop ik bij de fysio en heb idd bekkeninstabiliteit (had dezelfde klachten als jou hoor). maar ik krijg oefeningen bij de fysio en die helpen echt. verder moet je zelf leren weten waar je grenzen liggen wat betreft inspanning en rust en zo moet je dat de hele dag in de gaten houden. nooit complete rust nemen en niets meer doen omdat je pijn heb,want dan worden je sppieren/bekken slap en wordt de pijn juist erger en kan je straks idd niet meer lopen. je moet blijven bewegen! maar dan afwisselend met rust. ik werk nu 2,5 uur s ochtends en smiddags lig ik 2 uur thuis op mijn zij met een dik kussen tussen mijn benen,want dan rusten je bekken goed. alleen liggend is een rusthouding voor je bekken.
    heel veel mensen zeggen tegen me als ik vertel dat ik BI heb: o dan moet je uitkijken want straks zit je in een rolstoel. die kans is erg klein zegt de fysio als je naar je lichaam luisterd en dat vond ik wel moeilijk hoor. ik vole me soms ene oud vrouwtje omdat ik veel rust; dus kortom: zelf je grens inschatten hoelang je je kunt inspannen (in allerlei dingen) en hoe lang je daarna rust nodig heb enz. succes

5. joanita

joanita Fanatiek lid

Oct 7, 2008
    2,027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    heyhey,
    ik werk in de zorg, ben al onder begeleiding van de fysio,
    op de zij liggen werk bij mij redelijk normaal lig ik als ik een vroege dienst heb om 8 uur al in me bed.
    heb verder een goede houding zij de fysio, maar ze legde wel uit dat normaal tussen je laatste rib en je bekken normaal 4 vingers tussen moet kunnen leggen en bij mij kan er net maar 1 vinger tussen.

fysio had tegen mij gezegd dat ik eigenlijk thuis moest blijven en niets moest doen maar ben gewoon eigenwijs geweest,
    het probleem is dat ik egt nog niet stil wil zetten heb ik ook tegen haar verteld,
    ze begreep dit ook wel maar heb dit de afgelopen 2 dagen dus niet gedaan. grrr joa waarom ben je zo eigenwijs kan me eigen wel voor me kop slaan,
    verschrikkelijk gewoon en ben nog maar 12 weken, vind dit echt heel erg maarja.
    heb al zoveel geprobeert en nu al dit zit er gewoon ff doorheen.

liefs joanita

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ehm, had maar naar je fysio geluisterd ;) hoe beter je nu naar je lichaam luisterd hoe beter de zwangerschap zal verlopen, als je eroverheen walst zal je lichaam uiteindelijk zelf stop zeggen en dan ben je verder van huis.

7. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Denk ook dat je beter even de rust kan pakken en de adviezen opvolgen van de mensen die ervoor hebben geleerd. ;)
    Je moet natuurlijk nog een hele zwangerschap.
    Geniet van je zwangerschap en doe rustig aan!

8. Niet meer actief

Vraag alsjeblieft een verwijzing voor de Fysio, liefst een die ervaring heeft met bekken problemen.
    Ik heb hetzelfde probleem gehad en stond erop doorverwezen te worden.
    Dankzij de fysio heb ik nog redelijk lang door kunnen werken :)
    Ik wist ook precies, als ik een knakje voelde, dat mijn bekken scheef schoot. Kon niet of nauwelijk meer lopen. De fysio zet dat dan zo recht en weg was de pijn, dat is zo'n verademing!
    Goede oefeningen werken zeker, aangepaste houding heel belangrijk.
    Ik heb zelfs mijn rug getaped gehad om mijn houding te corrigeren en een bekkenband gedragen als extra ondersteuning bij huishoudelijk werk ed.

Niet mee doorlopen, de pijn wordt alleen vervelender en je hebt echt baat bij therapie!

Succes ermee!

9. joanita

joanita Fanatiek lid

Oct 7, 2008
    2,027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ben al onder behandeling van een fysio
    mocht van haar niet werken maar met me domme kop toch gedaan.
    waar heb je zo'n band vandaan gehaald?

liefs joanita

10. chrissebis

Aug 26, 2008
    15
    0
    0
    vreemd dat je helemaal niet meer mag werken..maar misschien heb je het erger dan ik,kan ook. maar blijf niet alleen stil zitten he! ook blijven bewegen,bv wandelen,fietsen enz. ik heb die band eerst bij mn fysio geprobeerd en toen ik met een stempel van haar praktijk op een Trias aanvraagblaadje, de band gratig ophalen bij de Triaskantoor. bij mij was de band gratis omdat ik een aanvullende verzekering heb,dat hangt dus van je verzekering af. ju kunt in je verzekering kijken of je hem vergoed krijg of wat je evt bij moet betalen en ik zal het met de fysio overleggen.

succes en sterkte ermee

11. joanita

joanita Fanatiek lid

Oct 7, 2008
    2,027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ik moest eerst de klachten wat meer onder controle zien te krijgen
    en dan weer gaan werken

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Meisie toch, heb al veel gelezen van je, maar je krijgt een zware zwangerschap op deze manier. Echt genieten is er dan niet bij he :( . Dat is verschrikkelijk jammer.
    Probeer wel goed te luisteren naar de artsen en de Fysio, dat is voor jou alleen maar beter en helemaal voor je baby. Maar ja, dat weet je intussen zelf ook al wel. Maar als je nu doorgaat met de "eigenwijze joa" lig je er zeer binnenkort echt uit. Wil je dus wel langer door blijven werken, luister dan nu goed naar je lichaam ;) :p , weet je zelf ook wel. Maar ik snap jou ook wel. Je bent net zwanger en je wilt niet nu al afhaken. Ik herinner me nog dat je verteld hebt dat je net een contact hebt? Dan snap ik jou ook wel, maar je baby is nu ook belangrijk meid.
    Pas goed op jezelf en je kleintje.

Share This Page