Ik heb iets stoms gedaan......ik had eerst overal gezocht of het kwaad kon en overal stond van niet,dus ik heb vandaag mijn haar geverfd. En nu lees ik opeens overal dat het wel kwaad kan Ik zit hier echt helemaal te huilen van het zorgen maken......we zijn bijna 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden en dan doe ik zoiets stoms....
de een zegt dat t wel kwaad kan de ander zegt van niet. ik heb het zelf ook gewoon gedaan toen ik 7 weken was en binnen kort ga ik weer als je in een goed gefentileerde ruimte zit kan het echt geen kwaad. Dus maak je vooral geen zorgen
Ik verf ook gewoon mn uitgroei blond, want heb ook gelezen dat het geen kwaad kan. Doe het wel minder als toen ik niet zwanger maar goed ik doe het toch zeg maar....
Ik verf ook mijn haar gewoon hoor. Zorgen dat je in een goed geventileerde ruimte zit, is er niks aan de hand. Ik doe het wel minder vaak dan eerst, maar het kan echt nog wel hoor. Volgens de vk op deze site is het volgens mij ook geen probleem. (anders zouden kappers ook niet meer mogen werken als ze zwanger zouden zijn)
Ik heb ook gelezen dat het helemaal geen kwaad kan...Maar miss even naar je vk bellen of het echt geen kwaad kan om jezelf gerust te stellen?
heb zelf ook mijn haar geverfd (1x tot nu toe en laat t zo) maar had ook gelezen dat het Geen kwaad kan... ps een collega van mij had het tijdens haar zwangerschap echt vaak geverfd en die heeft er ook gewoon een gezond kind op naghouden hoor; dus kan echt geen kwaad....volgens mij was dat alleen vroeger met de oude verven... (verf zal echt amper tot niks in je bloedbaan terecht komen hoor!)
Het verven zelf kan geen kwaad maar de damp wel maar dat is altijd zo ook als je niet zwanger bent. daarom moet je altijd goed ventileren op de plaats waar je je haren verft. Ik deed het in de zwangerschap ook gewoon en als het lekker weer was ging ik lekker buiten achter het huis zitten (niet in de zon want dat is niet goed voor de ontwikkeling van de verf)
Voor zover ik weet komt het sowieso niet in je bloedbaan terecht...Alleen als je miss een wondje hebt op je hoofdhuid. EN met 5 wkn zwschap heb je nog geen hechting met je vruchtje meid er is nog geen naveltreng dus dan kan het sowieso geen kwaad lijkt mij.. IS ER EEN KAPPER IN DE ZAAL? hihihi
ik heb het ook gewoon nog gedaan, heb een nieuwe kleur staan, ik wacht even tot een kapster heeft gereageerd hihi....
Hier laat ik het ook om de 2 maanden verven door een kapper, heb het bij mijn eerste ook gewoon gedaan en niks aan de hand. Ze zeggen dat de stoffen tegenwoordig zo mild zijn dat het echt geen kwaad kan.
ik lees ook overal dat het geen kwaad kan, en aangezien ik donkerbruin haar heb en hartstikke grijs word, zal er toch echt geverfd worden deze zwangerschap...
Ik ga morgen naar de kapper mn haar laten verven. Heb het tijdens mn vorige zwangerschap ook gedaan omdat ik overal las dat het geen kwaad kan. Mn zoontje heeft er ook geen nadelige gevolgen aan overgehouden.
Ik ben kapster geweest.. en er kwamen regelmatig zwangere vrouwen met deze vraag Maar het kan geen kwaad alleen als je het echt gaat verven naar een andere kleur kan de kleur er anders uitkomen zo is dat ook met permanent. Maar je kan ook een spoeling nemen het zit er wel niet zo lang in als echte verf maar het is iets beter voor je haar. Ik ben ook al een aantal dagen aan het denken of ik mn haar ga verven of niet. Groetjes Marijke
Ik heb in december ook m'n haar gekleurd. Beide kapsters, waar ik altijd heen ga, hebben dat zelf ook regelmatig gedaan tijdens hun zwangerschappen(hebben ieder 2 gezonde kinderen). Dus volgens mij kan het geen kwaad. Je hebt wel de kans dat de kleur niet goed pakt door hormonen. Maar als je het echt zeker wilt weten even bij je vk/arts informeren, die zijn tenslotte deskundig.
robertsaskia heeft helemaal gelijk. Ik ben zelf kapster en het verven kan geen kwaad. Je moet alleen de verf niet te veel gaan inademen,.Maar dat is voor de kapster(zoals ik nu) erger dan voor de klant. Mijn VK heeft mij dan ook verteld dat ik de verf zo min mogelijk moet inademen. Heb overigens l een gezonde dochter en heb in haar zwangerschap ook gewoon gewerkt. Als het wel kwaad zou kunnen voor je kindje dan zou dat betekenen dat een kapster dan de hele zwangerschap niet zou mogen werken. Tranen dus weg en geen zorgen maken! Geniet van je zwangerschap. Groetjes
Maak je geen zorgen hoor, ik verf mijn haar elke 4 weken en het kan absoluut geen kwaad meid. Ik heb het zelfs geblondeerd in het begin en ook dat kan geen kwaad. Dus niet bang zijn
Het kan echt geen kwaad. Zoals iemand al opmerkte, zijn alleen de dampen niet gezond, maar dat is voor iedereen zo, dus goed ventileren. De molekulen van de haarverf zijn gigantisch groot vergeleken met de porien van je hoofdhuid, dus er kan echt niks via die weg in je bloedbaan komen. Verf ze! Monique
Dank jullie wel voor de geruststellende reacties. Ik heb ondertussen ook een vriendin gebeld,die kapster is en toevallig pas nog zwanger was en die zei dat het sowieso niet zoveel kwaad kan en dat ik idd nog niet mijn bloed met het kindje deel,dus als het al kwaad zou kunnen ik het nog niet door kon geven. Ik heb wel net een beetje bloed verloren.....heeft niks met die verf te maken....probeer het ook van me af te zetten...maar maak me toch zorgen......ik ben zo blij als ik die 1e 12 weken door ben....word gek van mezelf...
Hoi hoi, Ik ben kapster.. Het kan absoluut geen kwaad om je haar te verven. Je moet de verf alleen niet opeten Maar dat is ook niet zo gezond als je niet zwanger bent.. Het is zoals mgtje zegt. De kleur kan anders uitpakken.. En permanent kan slap zijn..