Kan mijn vriend met zijn oor het hartje horen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sjaam, Jan 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

Jun 18, 2008
    1,112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo,

Misschien een domme vraag, maar gister lag ik in bed en mijn vriend legde zijn oor op mijn buik. Hij zei dat hij het hartje kon horen.
    Maar hoorde hij dit nu echt of omdat hij het graag wilde horen?

2. Kiimmurd

Kiimmurd Actief lid

Mar 28, 2007
    200
    0
    0
    FulltimeMama
    Rotterdam
    ik denk zelf dat hij jou hart heeft gehoord .. !
    Dat hoor je en voel je aan 2 kanten ..
    Als je je handen op je buik duwt voel je je hart ook !
    Ik had me daar ok in vergist !
    Maar het hartje horen met het blote oor blijkt niet te kunnen !
    Omdat er nog je buik want onder zit daarna pas je baarmoederwant en dan pas je kindje met al het vruchtwater !
    Dus ik denk van niet..

Groetjes

3. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Mensen zeggen dat het zelfs te proberen valt met een wc rolletje..
    Nouw, dat hebben wij van de week geprobeerd hier, maar we hoorden weinig of et was indd me eigen hart haha!
    Soms is het voor een verloskundige al zoeken naar het hartje, dus kdenk dat met et blote oor al helemaal bijna onmogelijik is..

4. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb inderdaad gister gelezen dat het met een wc rolletje met een week of 28 zou moeten lukken. als je geluk hebt al wat eerder. moet je natuurlijk wel weten waar de verloskundige altijd ongeveer luisterd. wij hebben het nog niet geprobeerd maar lijkt me wel apart.

5. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Jah klopt indd jah.. nouw, gister ochtend hadden we controle gehad en toen we thuis kwamen probeerde we het op precies dezelfde plek, was nog geen 5 min later, want de verloskundige zit hier om de hoek, maar helaas, me vriend hoorde niks haha! Denk egt als je wel wat hoort, dat het geluk hebben is.. Volgende week maar weer is proberen hihi..

6. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Nee mijn vriend kan het ook nog niet horen, al zeggen ze dat het pas met 28 weken misschien te horen is. Dus ik denk , TS, dat het gewoon je eigen hartslag was hoor :D

7. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

Jun 18, 2008
    1,112
    0
    36
    Zuid Holland
    hahahaha Thanks voor jullie antwoorden. Zal hem straks uit zijn droom halen.

8. Mar001

Mar001 Actief lid

Nov 25, 2007
    148
    0
    0
    Wij hebben een stethoscoop gekocht, maar ook daarmee tot nu toe nog niks gehoord... Het enige wat we horen is m'n darmen :)

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Ha dames,

16-17 weken is echt nog te vroeg om het hartje te horen met een wc-rolletje of zo'n houten "toeter". Aan een gewone stethoscoop zul je helemaal weinig hebben, die geleidt het de geluidsfrequentie van het babyhartje helemaal niet goed. Daarmee zul je alleen je eigen darmen in actie horen, en je eigen bloedvaten...

Wij hebben zelf een doptone gekocht '(AngelSounds). Daarmee konden we vanaf een week of 12 het hartje perfect horen, en het wordt alleen maar duidelijker. Je kunt er twee koptelefoons inpluggen, dus je vriend kan lekker meeluisteren. En je kunt het getik van het hartje digitaal opnemen met een speciaal kabeltje wat erbij zit! Wij vinden het een superleuk ding!
    Je moet er wel mee oppassen dat je er niet te gefixeerd op raakt, en bij wijze van spreken drie keer per dag het hartje gaat checken. Soms, als de baby diep weggedoken zit, kun je hartje weleens niet of niet goed horen. Niet fijn als je daarvan in de paniek schiet...

Liefs Monique

10. anael2009

anael2009 Actief lid

Nov 26, 2008
    478
    0
    0
    aaah laat die jongen het toch geloven! haha..

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,821
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn man kon het hartje zelf horen in de 30 weken ergens. Maar ook maar 1x hoor, was echt een gelukje. We hadden trouwens een angelsound, dus m'n man wist wel hoe het klonk zeg maar, vandaar dat we zeker wisten dat hij echt het hartje hoorde.

Maar dat zeg ik: slechts 1x lukte het, het moest echt verder helemaal stil zijn.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Vanaf een week of 28 kun je t soms idd horen met een wc rolletje, is ons nooit gelukt.

Maar nu op t einde, kun je t dus wel horen (kennelijk) met je oor direct op mijn buik.
    De VK wees ons er tijdens de laatste controle op. En ja hoor, nu kan mijn vriend t hartje idd wél horen!

Eerder hoorde hij ook alleen mijn hartslag (die je ook heel goed voelt op mijn buik) en darmgeluiden!

13. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Same here! Bij de laatste controle werd ons ook verteld dat het hartje nu zo hard klinkt dat je het met je blote oor kunt horen. (39 weken zwanger)

Thuisgekomen direct proberen: en ja hoor, manlief kan het horen. Erg grappig.

Share This Page