online prenatale zwangerschapsoefeningen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sharpeizoe, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sharpeizoe

sharpeizoe Actief lid

18 okt 2007
    143
    0
    0
    arbeidster
    wetteren
    Beste,

Ik ben nu 33weken zwanger en zou graag prenatale oefeningen doen omdat ik meermaals gehoord heb dat dat een eventuele knip kan vermijden(?) en ook om te proberen te bevallen zonder epidurale.
    Daar ik bij mijn zoon flink ingeknipt was (mijn zoon is nu 9maanden oud), en deze zwangerschap snel volgde, heb ik daar wel erg schrik voor. Doordat mijn vriend veel werkt en onregelmatige uren heeft, kan ik niet op verplaatsing lessen volgen, daarom deze vraag of ik ze op een andere manier kan doen, via PC of zo? Of bestaan er boeken met oefeningen?
    Ik heb niet zoveel tijd meer daar de zwangerschap waarschijnlijk geen 40weken zal duren en ik ingeleid zal worden omdat mijn beebje te groot zal worden anders wordt het keizersnede zei mijn gyne. :(

Nog 1 vraagje: vanaf welke leeftijd zou ik het beste schoenen kopen voor mijn zoon?

Alvast bedankt voor jouw antwoord! :D

Groetjes,
    Sharpeizoe

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

er zijn zeker boeken met oefeningen, bijvoorbeeld zwanger en fit.
    Je kunt een knip nooit echt voorkomen, je hebt niet meer kans op een knip omdat je nu snel weer zwanger bent geworden.
    Je kunt schoenen kopen voor je zoon als hij gaat lopen, sommige mensen vinden het fijn al eerder slofjes te kopen bijvoorbeeld bij gaan staan.

Mirjam

Deel Deze Pagina