Vanaf wanneer rekenen na miskraam?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by -, Sep 2, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik heb vorige week zaterdag een miskraam gehad, reken ik die dag als begin cyclus? hoelang duurt het voordat het weer op orde is?
    Het heeft altijd netjes 30 dagen gehad mijn cyclus voor de miskraam maar ben nu weer bang dat de boel op slot zit, is mijn angst terrech?
    Ik was 5 weken volgens mij zwanger. Ik ben gewoon bang dat ik niet meer ongie ga worden die miskraam voelde ook als een ongie alleen wat erger ik ben wel schoon heb ik al gezien bij de gyno. :cry: Hersteld je lichaam altijd van een miskraam? of duurt het gewoon wat langer?
    We gaan er gewoon weer voor. IK hoop dat het goed komt.
    Bedankt voor jullie reactie.
    jennie72

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jennie,

wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Als je zo kort zwanger was is een miskraam niet meer dan een heftige ongesteldheid. Je hoeft niet bang te zijn dat de boel op slot zit, dat is niet zo. Vaak duurt de eerste cyclus na een miskraam wat langer, maar je hebt gewoon weer een eisprong straks en je mag weer proberen zwanger te worden. Je lichaam herstelt meestal heel snel van een miskraam. Alleen emotioneel kan het wat langer duren. Ook al was je kort zwanger, je hebt je er toch op ingesteld en je had hoop en een andere toekomst. Dat valt nu in duigen. Laat het verdriet toe, praat erover en schrijf wat in een schriftje. Het is volkomen normaal als je een paar weken uit je doen bent hierdoor, ook al gaat het lichamelijk prima.
    Sterkte!

Mirjam

3. Niet meer actief

Bedankt voor je andwoord. Ik denk dat ik mijn ei weer ga krijgen aan mijn afscheiding te zien is veel meer en je kunt er bijna draden van trekken. Als dat zo is dan is dat wel een goed teken! Ik denk er nog wel veel aan maar heb het wel een plaatsje weten te geven. :( ok al is het nog zo moeilijk. Ik had nooit gedacht dat het mij zou overkomen nm.
    Nu ben ik iniedergeval wel blij!
    groeten van jennie72

Share This Page