En hoe gaat het nu verder na een miskraam..??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jessjuh, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessjuh

    Jessjuh Nieuw lid

    8 feb 2006
    4
    0
    0
    Gelderland
    Hallo..

    Ik heb even een vraagje, eigenlijk 2.. .. Volgens mijn versloskundige is na een telefonisch consult vast gesteld dat ik een miskraam heb gehad na 6 weken zwangerschap.. Zoals ik mijn klachten omschreef gaf ze aan dat het een miskraam is..

    Nu is mijn vraag: Hoe lang duurt het ongeveer voordat de hormonen uit je lchaam zijn..?? (weet even niet hoe het hormonen heten)

    En vanaf wanneer ben je dan weer vruchtbaar..??

    Alvast bedankt..!!

    Groetjes, jessjuh..
     
  2. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Jessjuh,

    De hormonen gaan pas uit je lichaam als de miskraam goed is, dus er is niks achtergebleven. Ben je zes weken zwanger dan zal je lichaam ongeveer ook weer zes weken herstel nodig hebben.

    Je bent inderdaad meteen vruchtbaar, soms is het wel prettig om even een menstruatie te hebben en dan pas opnieuw zwanger te worden. Je weet als je meteen zwanger wordt namelijk niet hoever je bent, met een menstruatie tussendoor heb je iets meer hou vast.

    De echo, als het verhaal over duidelijk is hoeft er niet altijd een echo gedaan te worden. Mocht je langer dan tien dagen bloedverlies houden of het is overmatig dan is er wel een reden om te kijken of alles weg is. Dit kan via je eigen verloskundige geregeld worden

    Sterkte,
    groetjes,
    Japke
     

Deel Deze Pagina