baby in stuit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dearmary, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dearmary

dearmary Nieuw lid

2 jan 2008
    1
    0
    0
    Vorige week kreeg ik bij de verloskundige te horen dat mijn baby nog steeds in stuit lag(ik was toen 35 weken zwanger). Er is meteen een afspraak gemaakt voor een 3e echo en een eventuele draaiing door de gynaecoloog (in week 36). Dit laatste is vaak best pijnlijk en zonder garantie op resultaat. Daarbij is er kans op een keizersnede als het draaien niet lukt. Ik was best geschrokken!
    Op internet ben ik meteen gaan zoeken naar alternatieven en kwam ik deze onschuldige en pijnloze methode tegen voor de draaiing van een baby in stuit: reiki.
    Reiki werkt puur op basis van energie. Ik had hier een goed gevoel over en ben voor 1 sessie langsgeweest om het te proberen. Het kan geen kwaad en ik dacht: lukt het niet dan staat de afspraak met de gynaecoloog nog.
    De sessie duurt 1 uur. Je ligt op een bank, kleding gewoon aan. Deze vrouw heeft energie in haar handen waarmee ze de billen en hoofdje van de baby opzoekt. Mijn kindje werd erg actief en volgde haar handen (eigenlijk net zoals je zelf ook contact met je baby kan maken). Rustig aan verschoven haar handen over mijn buik en de baby bleef volgen totdat het met het hoofdje naar beneden lag. Aan het eind kreeg mijn kindje spontaan de hik onderin mijn buik. Ik was verbaasd! Ik had wel het gevoel dat ze anders lag maar wist het niet zeker en kon het ook eigenlijk niet geloven.
    Vandaag kon ik voor een extra controle naar de verloskundige om zeker te zijn en eventueel de afspraak met de gynaecoloog te cancellen. Wat blijkt; de baby ligt nu perfect en is zelfs al bezig met indalen! (steken in mijn liezen) De afspraken bij de gynaecoloog mochten van de verloskundige afgezegd worden. Toen ik haar vertelde over reiki bleek dat ze dit inderdaad al eerder had gehoord. Ik baal er van dat ze me niet meteen alle mogelijkheden heeft gegeven.
    Ik ben in ieder geval heel erg blij!
    Ik kan me voorstellen dat niet iedereen een goed gevoel heeft bij deze methode maar omdat ik niet meteen alle mogelijkheden te horen kreeg heb ik besloten deze ervaring met jullie te delen. Misschien dat ik er iemand anders mee kan helpen!
    p.s ook de reiki methode geeft, net als draaiing door de gynaecoloog, geen garantie. De kosten voor de behandeling vallen gelukkig erg mee en daarom is het proberen zeker de moeite waard!
    Ze werkt vanuit haar eigen praktijkje in Baarn en heeft alle diploma's om reiki te mogen uitoefenen.
    Mocht iemand van jullie gaan of hier ervaring mee hebben dan ben ik erg benieuwd of het bij jullie ook zo goed ging!

Edit Moderator: Linkje met mailadres verwijderd. Linken is niet toegestaan. Elvira

Deel Deze Pagina