Hcg en vrucht groeien, maar toch geen goede zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mercedes, Jan 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Hallo,

In december hadden we een positieve test. Vorige week de eerste keer naar de gyn voor een echo, er was een vrucht van 4 mm, maar geen hartslag. Woensdag en vrijdag bloedgeprikt op hcg en antistoffen. Vandaag voor de uitslag, antistoffen was negatief. maar hcg was woensdag 20.000 en vrijdag dik 21.000. Vruchtje bleek ook gegroeid te zijn naa 5,4 mm. De gyn gaat van een miskraam uit, wij begrijpen er niets van, hij heeft het wel proberen uit te leggen, dat als ik in december een positieve test had, dat ik dan minstens 8 weken moest zijn. Nu moet ik afwachten tot 6 februari, dan krijg ik nog een echo en dan word er een afspraak voor curretage gemaakt.Maar ik lees hier vaker, dan meiden minder ver in de zwangerschap blijken te zijn. Hoe kan het dat mijn symptomen, hcg stijgt en het vruchtje groeid, als het niet goed is?

groetjes

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi mercedes,

Ik vind het jammer dat het geen goede zwangerschap is.
    En ik vind het ook heel moeilijk om uit te leggen.
    Op dit moment houd het vruchtje in je baarmoeder je lichaam voor de gek daarom is het Hcg gestegen. Als je lichaam doorheeft dat het geen intacte zwagnerschap is zal het lichaam het vruchtje afstoten.
    Zieke kindjes groeien niet voldoende vandaar dat het vruchtje te klein is voor je termijn. Het is heel moeilijk om zo;n klein vruchtje op te meten, Laat het 3 maal meten door iemand en het wijkt 3 keer af. Laat je niet beinvloeden door een millimeter meer of minder.
    Ik hoop dat het zo begijpelijk is voor je,

Heel veel sterkte,

Liefs imke

Share This Page