Hallo mensen!! Ik heb hier ook wat! Ben 6 februari gstopt met de pil.. niks aan de hand dus.. 8 februari netjes ongi geworden.. ging dus allemaal goed! 12 februari was mn laatste ongi dag.. rond 25 feb had ik erge buikpijn.. 2 dagn later voor alle zekerheid getest, 5 minuten later gekeken, negatief! Shit!! 2 uur later ging ik weer naar de wc, dacht nog ff gauw kijken. waarom ik dit dacht weet ik niet, maar was een zeer duidelijk plusje!!! Dus positief... maar ja, 2 uur later?? Dan is hij niet meer te vertrouwen. daarna weer 2 testen, negatief :S:S maar een test kan toch niet zonder hcg positief worden.. ook nog naar de dokter geweest, daar ook negatief.. Ben nu nog niet ongi geworden!! Wie kan mij helpen, wat moet ik nou doen??? gr patries88
Er staat natuurlijk niet voor niets dat je de test na een bepaalde tijd niet meer mag aflezen omdat het een verkeerde uitslag geeft. Als je daarna meerdere testen hebt gedaan en bij de huisarts bent geweest kan je er vanuit gaan dat je niet zwanger bent. (zeker als je ook ongesteld bent geworden) Het is natuurlijk wel balen zeg! ben je helemaal in de wolken omdat er na 2uur toch een plusje staat....bah!
xxpetra: Echt wel balen, ging er al een beetje van uit idd maar was trouwens wel veeel te vroeg met testen.. officieel mag ik nu pas testen... Wacht nog even tot het weekend, dan horen jullie meer!
Je bent nog niet echt ongesteld geweest zie ik. Je hebt alleen nog maar je pilbloeding gehad (die je dus altijd krijgt in de stopweek van de pil). Dat is wat anders dan een echte natuurlijke menstruatie. Het kan zijn dat je direct na pilstop zwanger bent (je zult niet de eerste zijn), maar door al die negatieve testen die je hebt gehad, kan het ook heel goed zijn dat je natuurlijke cyclus nog op gang moet komen. Het wil niet zeggen dat je direct overtijd bent als je na 28 dagen nog niet ongesteld bent. Het kan zijn dat je eerste cyclus na pilstop helaas juist veel langer duurt. En een test moet je binnen een bepaalde tijd aflezen. Bij Plus-testen is het irritante ook nog eens zo dat na de afleestijd wel eens vaker een verticale pennenstreep verschijnt. Bij plus-testen moet het verticale lijntje even breed zijn als de controlestreep. Pennestreepjes zijn veelal negatief. Je kunt beter een streepjestest kopen. Bijvoorbeeld Kruidvat 2 voor 5 euro of een Apotheek huismerktest of een DA Eigen Merktest.
Het kan maanden duren voor je echte menstruatie op gang komt na je pilstop.. Je was trouwens veelste vroeg aan het testen ook nog als ik het goed lees. Volgensmij mag je de test na 10minuten al niet meer bekijken, misschien zelfs korter. Na die tijd kan er door allerlei omstandigheden een tweede streep ontstaan, dat zegt niks.
ik ben dan 12 febr gestopt met de pil en daarna mijn pil bloeding gehad inderdaad, 1 a 2 weekjes later mijn ontrekkings bloeding. en nu ben ik dan afgelopen maandag ongesteld geworden op dag 23. Dus de 1e heeft bij mij niet zo lang geduurt, ging wel gepaard met hevige buikpijn en pijn in boven benen. Ben benieuwd hoe lang de 2e cyclus zal duren, veel sterkte meid je hoort ook wel verhalen dat het bij sommige langer als 4 maanden duurt voordat ze hun eerste menstruatie krijgen.