Hallo, Ik ben nu 14 weken zwanger en werk op een revalidatie afdeling in de zorg. Ik moet op mijn werk door de dag heen veel tillen. Aan het einde van de werkdag krijg ik last van mijn buik. Dit doet dan pijn. Ik kan niet goed uitleggen wat voor pijn, maar het is een trekkerig gevoel Waar ik echt last van heb. Is het nu dat ik rustiger aan moet doen? Of is het niks ernstigs ? Alvast bedankt. Gr Emma
Hoi, Je baarmoeder is een spier die gevoelig is voor zwaar lichamelijk werk. Daarnaast hangt hij ook aan banden die oprekken en ook pijnlijk kunnen zijn. Ik zou zeker uitkijken met tillen. Hoe eerder je hier goed op let, hoe meer je latere rugklachten kan voorkomen. Als je ze eenmaal hebt kom je er niet meer vanaf helaas in de zwangerschap. Probeer dit op je werk te bespreken en te kijken wat wel makkelijke taken zijn. Of stel goed je grenzen in het tillen van zwarenspullen of mensen. Denk ook aan een goede houding tijdens je werk. Hier kan je op internet veel tips over vinden! Groeten Evelien