Spiertrillingen; door vermoeidheid na bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Melody2011, 30 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melody2011

5 apr 2011
    67
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben 11 weken geleden bevallen van m'n eerste kindje.
    Sinds een paar weken heb ik dagelijks spiertrillingen/spiertrekkingen in mijn ledematen, voornamelijk mijn handen en voeten. Soms zie je bijvoorbeeld een teen of duim of wijsvinger snel heen en weer bewegen en dan is het weer weg.

Als ik hierop Google schrik ik enorm van de enge dingen die daarvan de oorzaak zouden kunnen zijn.
    Zelf denk ik dat het vermoeidheid is, omdat ik nu natuurlijk veel minder slaap dan normaal ivm de gebroken nachten. Ik slaap overdag niet bij (dat kan ik niet zo goed). Wellicht komen mijn spieren niet tot rust?

Daarnaast lijkt mij dat mijn spieren ook moeten wennen aan het telkens optillen en vasthouden van mijn zoontje.
    Soms heb ik hem ook best lang vast.

Ik vermoed dus dat het een soort overbelasting met vermoeidheid is, maar zeker weten doe ik het niet.

Zijn er vrouwen die dit herkennen en ook hadden (of hebben) sinds de bevalling? Zo ja, wat was daarvan de oorzaak? Wellicht zie ik nog iets over het hoofd (bijv. vitaminetekort of iets hormonaals).

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

2. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ja!
    Ik heb er last van als ik heel veel sport en nu ook met 2 kindjes en weinig slaap.
    Ik neem magnesium nacht dat helpt spieren ontspannen!

3. Melody2011

5 apr 2011
    67
    8
    8
    NULL
    NULL
    Oh wat fijn dat er toch iemand is die het herkent! Ik ga eens kijken naar magnesium! Dankjewel.

4. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik heb het ook heel erg bij mijn oog wanneer ik heel moe ben.

Deel Deze Pagina