16 weken en nog steeds extreme vermoeidheid

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Appeltje22, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

De titel zegt het al.. Ik heb er al last van vanaf week 6/7. Veel mensen, incl mijn verloskundige, zeiden; ach met 12 weken is het over! En daarna; met 16 weken voel je je stukken beter! Naja.. Het is nu pas nét 16 weken, dus hopelijk gaat het nog over. Ik slaap 's nachts minimaal 9 uur en overdag ook altijd nog 2/3 uur 's middags. Ik werk nu inmiddels ook nog maar 50prc omdat ik 2x bijna ben flauw gevallen, waarschijnlijk omdat ik te moe was. Toen ik dat besloten had samen met mijn leidinggevende, dacht ik elke keer; oke, een paar weken even rustiger aan en dan gaan we gewoon weer! Maar ik ben nu 5 weken verder maar het is eigenlijk nog steeds het zelfde. Heb het idee dat mensen denken.. Jemig, je bent zwanger hor, niet ziek. Snappen jullie wat ik bedoel? Dat ik me aanstel.. Maar dat is écht niet zo.
    Nou maak ik me niet zozeer druk om het kindje, dat gaat allemaal goed! Groeit goed en het hartje klinkt super. Ook met mijzelf gaat het, afgezien van wat lichamelijke ongemakken en de vermoeidheid, gewoon goed (bloeddruk en bloedwaardes zijn allemaal prima).

Pff.. Wil het gewoon even graag van me afschrijven en kijken of er meerdere mensen zijn die hier nog steeds zoveel last van hebben.

2. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ja! Ik slaap overdag niet zoveel maar s nachts zeker 10-12 uur!! En dan nog voel ik me vaak heel slap overdag! Ken het wel, ga s middag ook vaak nog even liggen, mast slaap dan ong een uurtje. Vk gevraagd en die zegt een beter ritme, vroeger opstaan en meer bewegen.... Maar ja..:

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sliep toen ik zwanger was van de jongste van 19 tot 7 en 's middags vaak ook nog een uurtje. En tussendoor was ik kapot... Na de bevalling meteen weer fitter!

Tijdens de zwangerschap vande oudste was ik juist fitter dan ooit. Groot verschil!

4. Appeltje22

Pff.. dat is leuk gezegd van de vk, maar als je je zo voelt dan minimaliseer je het bewegen om zoveel mogelijk energie te besparen, tenminste dat heb ik. Niet dat ik niet beweeg, maar alle 'normale' dingen (zoals twee wassen draaien en die op een droogrek hangen) kosten al enorm veel energie. Heb jij dit ook? En hoe doe je dit met je werk?

5. Appeltje22

Wauw idd een groot verschil Purk! Bedankt voor je reactie! Je verhaal is heel herkenbaar. Naast het vele slapen en rustig aan doen, hoe ging je hier mee om? En hoe deed je dit met je werk?

6. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ja, ik herken dat. Ik ben nu ruim 26 weken en nog steeda heel moe. Ik ben halve dagen gaan werken en sonds kort vervangend werk.ik werk in de zorg en ik viel om van de slaap.
    Mij helpt dat echt, ik werk van 9-:13 uur en hoef dus niet zo vroeg op en ben op tijd thuis. Ik neem de trein ipv de auto pmdat t nogal druk kan zijn en ik er nog moeier van werd. Verder ga ik welelke dag er even verplicht uit, als k heb gewerkt savonds even rondje om samen en op vrije dagen wat actiever
    En veel rust!!
    Ik weet niet of je er wat aan hebt.. Denk vooral aan jezelf. Moeilijk he? Ik voel me ook zo bezwaard.

7. Appeltje22

He Ukkie1! Bedankt voor je reactie. Niet leuk om te lezen dat jij er ook last van hebt, maar de herkenning is wel fijn. Had echt het idee dat veel mensen er last van hadden tót 12 of 16 weken.. Maar bij mij blijft het gewoon. Ben je voor 50prc in de ziektewet of heb je alleen je werkuren aangepast? Ik werk dus wel nog maar 50prc maar ik merk dat ik zelfs daar tegen op ga zien.. Pff.. Voel me echt een aansteller, ookal weet ik van mezelf dat dat niet zo is..
    Ik probeer ook elke dag even een rondje te lopen, ookal is het maar een kwartiertje.

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier bij de eerste ook de hele zwangerschap moe geweest. Mijn manager van toen vond dat ik me aanstelde. Toen ik tot 2x een bloeding kreeg ben ik met 22 weken helemaal gestopt met werken. Heb toen de eerste dagen zeker 17 uur geslapen! Niet aaneengesloten maar wel per 24 uur. Erg moe dus!
    Had toen zwangerschapsdiabetes en at geen koolhydraten. Achteraf las ik dat er mensen zijn die zich daardoor ook moe en futloos kunnen voelen. Dus ik denk dat het er wel mee te maken heeft.
    dingen die bij mij helpen: toch bewegen. Gewoon een half uurtje lopen.
    buiten zijn. Volgende zonlicht zorgt ervoor dat ik me beter voel. Zwanger of niet. :)
    En letten op je voeding. (en het is even uitzoeken wat daarin voor jou het beste werkt)

9. Appeltje22

Dankjewel voor je berichtje Vaddie! Ik ben zelf ook benieuwd tot hoe lang ik door kan gaan met werken.. Het moet natuurlijk gewoon gaan voor mezelf en goed gaat met ons kindje. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf dus het is fysiek gewoon zwaar.. Moet vanmiddag weer een half middagje, dus hoop dat dat een beetje gaat. In ieder geval bedankt voor de tips!!

10. Sneeuwbloempje

Sneeuwbloempje Actief lid

24 mrt 2015
    177
    42
    28
    Herken de extreme vermoeidheid wel. Vervelend voor je zeg!
    Bij mij was het op een gegeven moment echt extreem. Mijn ijzer was in principe, goed genoeg. Niet hoog, maar ook niet extreem laag. Heb toen toch ijzerpillen gekregen via de huisarts en dat hielp echt heel erg!
    Misschien iets om naar te kijken?
    Floradix enzo helpen in dergelijke gevallen (in ieder geval bij mij) echt niet om je ijzer voldoende op te krikken.

11. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik herken het hoor en loop al vanaf week 17 in de ziektewet. Ik trok het echt niet meer en heb voor mezelf en de kleine gekozen, ondanks mijn jaarcontract in het geding was. En ik had geen fysiek zware baan hoor. Jaarcontract is inderdaad niet verlengd en nu dus geen baan meer, maar heb er nooit spijt van gehad, want ik had het echt nodig.

Mijn waardes zijn verder prima, maar de extreme vermoeidheid bleef wel. Floradix helpt niet, als je ijzer gewoon normaal goed is. Nu ging het in het tweede semester 'iets' beter, maar kreeg het aan het einde dubbel zo hard terug.

Dus als het echt niet meer gaat, neem dan gas terug...daar hoef je je echt niet voor te schamen.

Deel Deze Pagina