Pffff waarom moet je zolang in de stress zitten om erachter te komen of je wel of niet zwanger bent. Ik ben op 18 december 2009 gestopt met de pil heb een normale cyclus. Oke ik weet dat het nog te vroeg is..... maar ik kan gewoon niet meer wachten ik wil het zo graag. Heb wel al wat kwaaltjes maar ja is het echt of zit het tussen de oren. Tsja kan niet anders dan wachten he. Meer mensen last van deze frustratie?
Het kan zijn dat je nog aan het ontpillen bent, dan krijg je dezelfde kwaaltjes als met zwanger zijn. Kan het helaas weten, zo heb ik 43 dagen gezeten... en wachten duurt zo verdomd lang. Elke keer denk je 'ja maar dit voel ik normaal niet, zou het dan toch?' Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt en weer een mooie regelmatige cyclus hebt of dat we je straks mogen verwelkomen in het zwanger topic! Sterkte!
De eerste maanden dat ik probeerde zwanger te worden was ik net zo ongeduldig als jij nu. Je hoopt bij elk klein dingetje dat je voelt in je lichaam dat je zwanger bent. Als je lang de pil hebt gebruikt zul je je eigen lichaam weer opnieuw moeten leren kennen. Op een gegeven moment wordt je er echt een stuk realistischer in.(Ben zelf al 18 maanden en een miskraam verder, dus ik weet war geduld opbrengen is. ) Zoek lekker afleiding, doe leuke dingen en laat je niet gek maken. Succes!
Hmmmm...... was het maar wat simpeler he! Inderdaad ik moet me misschien iets meer richten op andere dingen en hier niet zo mee bezig zijn alhoewel het wel erg moeilijk is. Ben net tante geworden en die hadden het niet gepland zou je net zien. Maar ik ga mijn best doen om er wat minder aan te denken.
ik vind het eigenlijk nog altijd raar dat we het niet gewoon van moment 1 kunnen voelen dat we zwanger zijn als mens.. er zijn genoeg dieren die dat wel kunnen. het zou alles een stuk makkelijker maken!
Meid, ik weet wat het is om zo graag zwanger te willen worden. Ik ben nog niet eens begonnen en ik kan al niet wachten tot die eerste maand voorbij is!
Ik vind mensen sowieso ook maar behoorlijk laf vruchtbaar kans van 1 op 5 per maand ofzo? Als een mannetjes- en vrouwtjeskonijn het doen komen er - roep eens wat - in 90% van de gevallen kleintjes van, toch? Volgens mij heeft dat allemaal met de complexe "bonding" van de mens te maken, inclusief al die onzekerheid... hmmm, misschien Desmond Morris nog maar eens keertje lezen...