Heel vroeg posi tst, kans op 2ling?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lovecouple, 23 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ik was even benieuwd bij wie dit wel of niet is gebeurd.

Ik had op 9dpo al een positieve zwangerschapstest. Erg vroeg. Morgen is mijn nod. De testen worden wel steeds donkerder.

Is het zo dat als je al heel vroeg positief test dat je dan mischien kans heb op een 2ling? Of is dat een fabel?

2. Logan

Logan Niet meer actief

Het is een fabel, de een maakt sneller hcg dan de ander. Ik had een positieve test op 9dpo en dat ging mis. Niet om je bang te maken maar om aan te geven dat het niks zegt :)

3. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Is een Fabel.
    Zo vroeg posi testen, heeft niets te maken met het wel/niet zwanger zijn van een Tweeling.
    Ik ben op dit moment in verwachting van een Tweeling, en teste 1 dag voor NOD negatief, en op NOD heel licht positief.
    Pas toen ik 7 dagen overtijd was had ik een knaltest.

Bij de zwangerschap van mijn dochtertje teste ik ruim voor NOD al positief, en dat was toch echt maar 1 kindje.
    Dus nee, het wil zeker niet zeggen dat je een tweeling verwacht als je test op 9 DPO zo positief is.

4. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik testte ook 9DPO positief en op NOD een knaltest, dus die gedachte spookte ook meteen door mijn hoofd, maar het is er echt maar eentje :)

5. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Volgens mij klopt dat niet. Ik had bij allebei 10dpo een duidelijke test en wist zeker wanneer mijn eisprong was...

6. minon

minon Niet meer actief

Mijn test was wel veel meer een knaller dan die van mijn dochter. De teststreep was veel dikker en blauwer dan de controlestreep. En het was met avondurine.
    Toen we dat vertelden aan de gyn moest hij lachen en zei hij dat dit vaak wel zo is bij een tweeling maar niet altijd.

7. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook even gedacht dat het er twee waren omdat ik op 7 dpo al heel duidelijk positief testte en voor mijn NOD al een knaltest had, maar het was er toch echt maar 1 ;).

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Zegt inderdaad helemaal niets!;)

9. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik had 8dpo al een positieve test en ze is toch echt in haar eentje ;)

Gefeliciteerd!

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Inderdaad een fabel. Wat wel enigszins wat voorspellende waarde, is hoe snel het HCG zich verdubbelt. Bij een tweeling is dit doorgaans veel sneller dan bij een eenling. Echter, omdat de groei van HCG curveilineair over tijd plaatsvindt en maar heel langzaam begint, kun je dit effect pas goed en betrouwbaar zien een week of anderhalf a twee na je positieve test. Helaas zijn de meeste zwangerschapstesten, ook van eenlingen, dan al vrij donker en zegt de mate waarin de test donkerder wordt ook niet meer zoveel. Middels een bloedtest zou je het wel beter kunnen zien, maar tenzij je een do-it-yourself bloedlab in je schuur hebt, heb je weinig kans dat je benodigde HCG metingen voor elkaar krijgt ;).

Gefeliciteerd met je zwangerschap in ieder geval!

11. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Thnx meiden. Zou leuk zijn een 2ling. Mijn 2e dochter was achteraf ook een 2ling. 1 was er afgekomen. We moeten afwachten

Deel Deze Pagina