Spijbel jij (of je parner) wel eens van je werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 16 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    @bosi333 ben ik met je eens.
    ligt zeker aan de situatie.. in die tijd had ik pfeiffer
    en deed ik t meer om mezelf is een beetje extra rust te gunnen..
    en uiteraart was dat een enkele x en deed ik het niet elke week.
    plus gezeik met arbo enz..
    :(

2. Niet meer actief

Ach, ik vind het een keertje moeten kunnen hoor.
    Zo'n drama is dat toch niet.

3. Niet meer actief

Nooit! Moet altijd wel 30 drempels over voor ik me ertoe kan zetten om me ziek te melden...

4. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    vind ik niet.. een andere baan vinden heb je niet 1.2.3 voor elkaar..
    en als je zoals mij ziekte van pfeiffer hebt dan hebben de meeste werkgevers daar gewoon geen begrip voor..
    zo is het gewoon.

5. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik heb me ook weleens ziekgemeld terwijl ik het niet was... als je iedere week 40 uur werkt en een vrije dag 4 weken van te voren aan moet vragen dan kan het weleens voorkomen dat je gewoon geen zin hebt en er een beetje doorheen zit .....

6. Niet meer actief

Maar ziekte van Pfeiffer is een ziekte!
    En die moet je echt goed uitzieken. Hij blijft altijd in je lichaam aanwezig.

7. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik meld me NOOIT ziek. Wil ik helemaal niet, ik vind het fijn om op me werk te zijn.Ik heb geen enkele reden om me ziek te melden.Als je het niet naar je zin hebt op je werk en je gaat je ziek melden, kun je beter een andere baan zoeken. Is ook beter voor jezelf lijkt mij ;)
    Liefs, mussie

8. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    dat klopt ja.. en dat heb ik toen die tijd niet gedaan.. omdat er dus
    geen begrip voor was en gezeik en mensen geloven je niet,
    ze voelen niet wat jij voelt en kunnen je daardoor ontzettend naar de grond halen.
    uitzieken is niet gelukt waardoor ik er nu al 3 jaar mee loop.. nog steeds last van heb en dus al 3x me baan heb moeten stopzetten erdoor.
    en dus heel af en toe een extra dagje vrij nodig had.

btw nu ben ik trouwens werkloos.. want zwanger en werk en pfeiffer word iets TEveel. ;)

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben al 2x langdurig thuis moeten blijven ivm breken en kneuzingen. zodra ik weer kon werken al was het vervangend zat ik daar of gewoon een bakkie te doen voor de gezellie. Zit nu thuis en mis me werk heel erg. en hoever ik zwanger ben des te meer. Ik heb me ontslag genomen ivm geen oppas en we het van me vriend zijn salaris ook kunnen redden ik vrees dat ik nog veel heimwee naar me werk zal krijgen

10. Niet meer actief

Ik spreek ook uit ervaring Sillaah. Alleen ik zat toen nog op school en ben gewoon doorgegaan. Net als jou dus.

Ik blijf ook altijd moe. Vaak ga ik in het weekend ook even pitten en nu helemaal.

11. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    het is lastig.. steeds heb ik een nieuwe baan en na 3 maanden 24 uur per week te hebben gewerkt gaat t weer bergafwaarts..
    erg jammer.. :(

12. Niet meer actief

Echt balen he.
    Maar kijk, dat vind ik dus echt anders. Je bent ziek! Je neemt niet zomaar vrij, omdat je geen zin hebt.

13. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    wat een reacties!

Ik merk dus dat veel van jullie het niet doen.

Ik vraag dit omdat ik nu vanaf woensdag thuis zit en me nu weer redelijk goed voel maar omdat bar ook thuis zit vind ik het lastig om weer aan het werk te gaan, zeker omdat mn wekker om 05.00 uur gaat :eek:

En omdat ik weet dat het nu erg rustig is en mn taken gewoon overgenomen zijn door mn collega die datzelfde werk toch ook al doet.

Ik ga woensdag wel weer werken maar was gewoon erg nieuwsgierig of er meerdere mensen dus wel eens spijbelen.

Maar hoe zit het met jullie partners? zoals het in mijn geval dus is ;)

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    @bar

Hahaha mijn vriend en niet werken. Nou deed hij zich maar eens zomaar ziek melden dan hadden we wat meer tijd samen. Hij heeft in maart 2 vingers verloren met zijn werk in het ziekenhuisgelegen en al. Na 14 dagen mochten de hechtingen eruit 's morgens in het ziekenhuisgeweest om 1000 en om 1200 zat meneer op de vrachtwagen god wat was ik kwaad dat hij ging werken.
    Dat zijn de enige 2 weken dat hij volgens mij thuis is geweest ivm ziekte.
    Hij neemt ook nooit vakantie alleen de weken dat we in de zomer weg gaan en dat zijn 2 weken dus neemt ie ook maar 2 weken vrij

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Van erge problemen kun je best ziek zijn. Natuurlijk moet je ze oplossen, maar dat is in sommige gevallen niet meteen mogelijk.

Maar zoals in het begin werd gevraagt, als je geen zin hebt ziekmelden, dan vind ik ook dat dit je in je werkende leven niet kan doen. Dan moet je er overheen zetten.

School zie ik anders. Is losser en de enige die je er mee hebt ben je zelf.

Moe van een verwaardeloosde ziekte van pfeiffer is zeker een goede reden om je ziek te melden. Dan voel je je inderdaad wel te slecht om te werken. Maar dan ben je echt ziek, ;)

16. Niet meer actief

Mijn mannetje ook Fleur. Als ie ziek is gaat ie nog werken.

Dit jaar zijn wij niet op vakantie gegaan en hij heeft gewoon door gewerkt.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Mijn vriend spijbelt nooit.

Zelfs als hij ziek is werkt hij.

Dus een echte harde werker, ;)

( ik ben erg trots)

18. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    @janne

Daarom plan ik ieder jaar vakantie en regel ik dat achter zijn rug om ook vraag ik dan bij zijn baas vrij want hij doet dat anders niet. De eerste keer 3 jaar geleden dat ik dat gedaan had was hij echt laaiend maar zijn baas vond ook dat ie vrij moest nemen we zijn 2 weken naar spanje geweets en hij heeft ervan genoten.Sinds dien doet ie niet meer moeilijk over 2 weken vakantie. Maar het mogen er geen 3 zijn of ergens anders in het jaar nog een weekje. Hij is nu verandert van baas en toen hij wegging bij zijn oude baas had hij slecht 23 dagen vrij genomen waarvan er 2 gingen omdat hij iedere 2 jaar gekeurd moet worden.

19. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik deed het eigenlijk ook nooit, totdat deze zwangerschap kwam. Was in het begin vaak zooo MOE en MISSELIJK dat ik soms wel eens een dag gewoon helemaal OP was... en dan melde ik me ziek. Is misschien 2 x voorgekomen ofzo en nooit langer dan 1 dag.

20. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou dit echt nooit doen!
    Je zadelt een ander met jouw werk op en ik vind het belachelijk om te spotten met je gezondheid, tja, dan maar een keer met tegenzin naar m'n werk, daar kom ik wel weer overheen.
    En mijn man is een echte workaholic, dus die is ook zo braaf (vreemde omschrijving trouwens, ik vind het vrij normaal om dit soort dingen niet te doen).

Groetjes, Anakin.

Deel Deze Pagina