Nou ja, mensen niet zo op de woorden pakken hoor, braaf en stout zijn hele normale woorden om aan te geven of iets wel of niet door de beugel kan. Daarom het woordje braaf, omdat iedereen het gewoon niet door de beugel vind kunnen om je ziek te melden, de meeste mensen die hebben gereageerd.
@Fleur1 Dit jaar zijn we niet gegeaan ivm de zwangerschap. ( moeilijke start) Zo heeft heeft mijn man dalijk lekker vakantie in april. Kan hij ook lekker met de kleine tutten.
Als ik niet ziek ben meld ik me ook niet ziek... ik kan dat echt niet, zou me zo schuldig voelen. Hetzefde geldt voor mn vriend die zou dat ook niet doen, ook al is ie nu wel eens een beetje jaloers dat ik nu zoveel weken verlof heb.
ik doe het nooit, ik vind het altijd al moeilijk om ziek te melden als ik echt ziek ben.Ik ga gewoon werken ook al ben ik ziek. Alleen nu zal ik mij wel ziek moeten melden ivm extreme misselijkheid, kan thuis bijna niets. Ben nu moed aan het verzamelen om dat telefoontje te plegen.En ze doen echt niet moeilijk, maar ik voel mij erg verantwoordelijk.Maar goed, verloskundige heeft rust voorgeschreven, Mijn man werkt ook gewoon door als hij ziek is, maar dan vanuit thuis. Zijn werk kan niet worden overgenomen
Heel herkenbaar dit. Voor mij geldt hetzelfde, alleen zijn ze er bij mij (uiteindelijk) achtergekomen dat ik fibromyalgie heb. Ik heb ook tijden gedacht dat het aan pfeiffer van vroeger lag trouwens! Ik heb tijden gedacht dat ik me voor niets ziek meldde, want ik had toch geen griep? Voelde ik me heeeeel schuldig maar kon ik me er toch niet toe zetten om naar het werk te gaan. En helaas reageren veel mensen zoals ze hier ook doen, dat ze gelijk denken dat het spijbelen is en dat dat aso is etc. etc. Achteraf weet ik gewoon dat ik die 40 uur lichamelijk helemaal niet aankon, ben zelfs een paar maanden depressief gedeeltelijk thuisgeweest en inmiddels ontslagen Maar kortom, zonder reden heb ik me nog nooit ziekgemeld. Maar ik ben wel iemand die zich vaaaaaaaaaaaaak ziek heeft gemeld
@Caithlin79 ik ben ook al jaren bezig met ziekenhuizen en onderzoeken.. maar t schiet niet op, ze sturen je gewoon weer naar huis. fybromyalgie ben ik ook een x op getest maar bleek t niet te zijn.. wel denken ze aan reuma, alleen kan t nog niet ontdekt worden. en juist omdat je klachten geen naam hebben , begrijpen mensen je niet. ik hou t dus maar op pfeiffer, want iets anders kunnen we er niet van maken.
Jup wel eens gedaan... Ben een keer een weekend weggeweest naar GMM (graspop in belgie) en het hele weekend slecht/niet geslapen...Toen moest ik maandag weer beginnen... nou ik trok het gewoon niet. heb ik tegen mn werkgever gezegd dat ik aan de diarree was en dat ik onmogelijk de hele tijd in de auto kan zitten
Ik doe het in principe niet, want ik zie al vreeeeeselijk tegen het ziekmeld telefoontje op. Maar ik meld me wel eens ziek als ik heel slecht heb geslapen. Als ik dan de hele nacht heb liggen piekeren en woelen, is het toch wel heel erg fijn om er niet om 6.00 uur uit te hoeven! Maar dat gebeurd echt heel weinig. En ik ben ook wel eens langer thuisgebleven dan dat eigenlijk nodig was, maar dan heb ik het wel over dat ik bijvoorbeeld op donderdag me weer goed voel, en dan vrijdags nog thuisblijf (1 dagje werken voor het weekend is ook niet alles). Maar dit zijn echt zeldzaamheden hoor! Ik ben dit jaar tot nu toe 1,5 dag ziek thuisgeweest.
Hoe hebben ze je getest op fibromyalgie dan? Het nare van fm is namelijk dat je dat niet zo met een bloedonderzoek kunt ontdekken. Het is voornamelijk het uitsluiten van andere aandoeningen (zoals bv reuma) en bepaalde drukpunt testen doen waaruit blijkt dat de spieren en gewrichten dermate overgevoelig zijn dat ze fm constateren.
euh de reumatoloog ging voelen.. en ik moest me rug buigen en me armen strekken maar toch merk ik al me vriend me rug masseert, dat altijd op dezelfde plekken me rug enorm gevoelig is, niet mega pijnlijk, maar gewoon een ontzettend rotgevoel ! me tante heeft fm.. en me vader heeft reuma, plus nog meer familieleden. ze konden dus aan me bloed ook zien dat t positief was en in de familie zit, maar ze doen er niks mee. en blijf ik dus bezig met steeds weer naar de huisarts te gaan, en steeds testen ze me bloed op dezelfde dingen. wat dus vervolgens niks op levert en ze je weer naar huis sturen zo van : zoek het maar uiT !
nou ik ga het vanaf donderdag doen mijn man moet donderdag tot zaterdag voor zaken naar het buitenland en wil mij mee hebben dus ik ga me donderdag en vrijdag ziekmelden.....
Vind ik echt niet kunnen, het kost de werkgever klauwen vol met geld die geintjes. Hier heb je vrije dagen voor gekregen en als je geen zin hebt om te werken moet je je eens af gaan vragen waar het vandaan komt denk ik. Ik moet toegeven dat ik dat wel eens heb gedaan, maar toen was ik nog jong en dacht ik niet aan mijn werkgever. Nu heb ik die verantwoordelijkheid wel en komt het niet meer in me op. Daar heb ik trouwens ook een veel te leuke baan voor.
Ik voel me al schuldig als ik echt ziek ben laat staan als ik het voor de nep doe Als er iemand op mijn werk ziek is dan loop ik een stapje harder en heb daar geen problemen mee, maar als ik maar een idee heb dat die persoon niet echt ziek is dan word ik echt woest. Ik vind dat je dat niet kan maken. Als ik niet ziek zou zijn en ze moeten door mij een stapje harder werken dan komt mn schuldgevoel direct naar boven, nee ik kan het niet. Ga anders minder werken, zoek een baan die je wel helemaal te gek vind, regel op stel en sprong iets anders met je baas, ruil met je collega etc. Dit is hoe IK erover denk he. Groetjes
Nee nog nooit gedaan! Dan zal ik me zeer schuldig voelen, ik kan ook niet liegen hoor, dat zie je dan meteen!
Nee als je controle krijgt en je bent niet thuis dan krijg je geen ziektegeld uitbetaald. Wij hebben er namelijk eentje op werk die super vaak ziek is en ze heeft gisteren dus controle gehad en ze was niet thuis en nu krijgt ze gewoon geen geld uitbetaald.
ik heel af en toe. maar dan ga ik nergens heen, en ben ik de hele dag thuis te vinden. lekker beetje op de bank hangen, tv kijken, slapen, echt een pjama dag, mmmm!
lees je baas mee? hihi nee geintje ik vind het ook hoor maar ik heb het ook wel eens gedaan, noodgedwongen dat krijg je ervan als je al heel lang vrij vraagt en niet krijgt. Terwijl andere dat wel krijgen.
Wat zijn sommigen weer snel met hun oordeel....zucht....ik kan me heel erg goed voorstellen dat er situaties zijn waarbij iemand zich wel eens ziek meldt terwijl die dat officieel niet is.