tips als je wilt gaan samenwonen

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hee meiden!

even een vraagje hierzo..

mijn lover en ik wonen niet samen. we zijn wel bezig met onze kinderwens te realiseren.

ik woon in den haag en hij in purmerend....en iedere keer heen en weer reizen is niet echt ideaal.

nu hebben we besloten dat hij na de kerstdagen bij mij intrekt..

waar moeten we aan denken?
    ik heb een koophuis en hij een huurhuis.

bovendien heeft hij een kat en ik heb er drie....wat nou als die beesten niet samengaan?
    het is geen optie om de katten weg te doen...

ik ga weer van jullie horen!

Aoife

2. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Met katten weet ik wel dat ze in het begin elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Maar dit is enkel om de nieuwe rangorde vast te stellen. Bovendien komt zijn kat in het territorium van die van jouw. Ik denk dat er wel drie tegen een gevechten gaan komen en dat je ze 'gewoon' moet laten begaan. Ook moet je zorgen dat ze alle 4 even veel aandacht van jullie beide krijgen. Katten gaan vanzelf samen, al was het maar omdat ze elkaar leren toleren.
    Wij hebben 5 katten, 2 zusjes en 1 van hen heeft 3 kittens gekregen. Allemaal familie van elkaar, maar niet van harte helaas.
    Succes met alles en veel plezier met elkaar gewenst ;)

http://www.zwerfkattendordrecht.nl/Alle ... Gedrag.php
    Bekendheid met de omgeving levert ook een stevige sociale positie op. En daar kan je gebruik van maken bij de introductie van een nieuwe kat. Je sluit de nieuweling bijvoorbeeld een weekje op in een bepaalde kamer. Zodoende kunnen andere katten er niet bij en ontstaat voor de nieuweling een territorium, dat hij erg goed kent. Daar zal hij veilig zijn en de baas zijn. Als u dan ook voor voldoende schuilplaatsen zorgt, zal hij in zijn eigen tempo kunnen wennen aan andere katten, als de deur open gaat.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi. je moet de katten gewoon even de tijd geven en dan komt dat heus wel goed..

Succes en veel plezier met samenwonen.
    xxx

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Misschien kun je een samenlevingscontract opstellen? Bij een koophuis kan hij gewoon bij je intrekken. Maar als het fout zou gaan( dat gebeurt natuurlijk niet, maar stel) heeft hij verder geen rechten en kun je hem er zo uitzetten. Voor jou dan fijn, maar hem niet.

En de katten dat komt wel goed. Wat hierboven al is verteld, de rangorde wordt wel weer bepaalt. Zo ging het ook bij mijn zusje en haar vriend.

Leuk dat jullie gaan samenwonen. Mijn vriend en ik wonen nu 5,5 jaar samen en ik vind het nog elke dag een feestje.

:p

5. Niet meer actief

Meis, toen ik bij mijn mannetje introk had hij 2 katten en ik 1.
    We hebben ze gewoon bij elkaar gezet en tuurlijk hebben ze wentijd nodig maar het went wel hoor!
    Er zullen best vechtpartijtjes of blaassessies plaats vinden maar dat is puur om de machtsvertoning.
    Ik heb ook twee aanlopertjes gehad en die werden niet echt vriendelijk onthaald maar dat heeft gewoon ff tijd nodig.
    De kat van mijn mannetje en mijn kat slapen zelfs bij elkaar...en de poes moet soms nog steeds niks van mijn kater hebben... nou goed, dan gaat ze maar een blokje om.

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Allereerst natuurlijk gefeliciteerd!

- Huur opzeggen
    - Bepalen wat met de overtollige meubels/apparatuur te doen
    - Afspraken maken over rolverdeling in huis
    - Afspraken maken over verdeling van kosten
    - Boodschappenpot maken?
    - Verzekeringen en dan met name inboedelverzekering uitbreiden zodat al jullie spulletjes gedekt blijven

Met de katten komt het vast helemaal goed!

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    - samenlevingscontract opstellen
    - testament opstellen (ivm het huis)
    - verhuisservice voor post bij TNT aanvragen
    - een gezamelijke rekening openen voor de kosten van het huishouden
    - een nieuwe huisarts en tandarts voor hem zoeken en de oude verzoeken om je gegevens door te sturen

8. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Qua katten zou ik absoluut niet bang zijn. Mijn vriend had 1 kat en ik 2 en dat gaat hartstikke goed. In het begin moeten ze heel erg aan elkaar wennen, maar je zal al gauw merken dat het goed gaat. Wij hebben er nu zelfs een kitten bijgenomen. Dat gaat ook hartstikke prima.

Ik zou zeggen lekker gaan samenwonen en ervan genieten!

Liefs,
    Duveldraakje

9. Niet meer actief

dank je meiden

mijn things to do lijstje is weer ietsje uitgebreider.

Aoife

Deel Deze Pagina