Erge hoofdpijn!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Apie1, 2 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Een vraagje naar ervaring van anderen. Wie herkent dit en moet ik hier wat mee?

Vanaf zondagmorgen heb ik hoofdpijn. In de loop van de dag neemt het toe. In de avond is het zo erg dat, zodra ik opsta, het voelt alsof er iets knapt in mijn hoofd. In de nacht blijft dat nog een tijdje zo. En in de morgen begint het weer met lichte hoofdpijn en een 'zwaar' gevoel in mijn hoofd. Iets last van lichtgevoeligheid, behoorlijk misselijk (ben zelfs 1,5 kilo afgevallen), maar het is geen migraine. Dat heb ik namelijk vaker. Deze hoofdpijn zit vooral achter/boven in mijn hoofd. In de kruin zeg maar.
    Als ik heel stil zit of lig kan ik het bijna vergeten, totdat ik in beweging kom.
    Ik heb eergisteren de verloskundige gebeld en zij denkt (telefonisch en op basis van mijn normaal gesproken lage bloeddruk) dat het vanuit mijn rug komt. Maar ik heb geen zere rug of nek.
    Toch ga ik op haar advies naar een manueel therapeut vanmiddag. Hopelijk helpt het, maar kan het me nauwelijks voorstellen.

Herkenbaar voor één van jullie? Wat was het bij jou? En wat hielp bij jou?

2. Peet1369

Peet1369 Actief lid

6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Ik heb het ook een tijdje gehad, andere spierspanning, andere hoofdpijn. Ik heb 3 dagen 4x 2 PCM geslikt op gezette tijden om "het te doorbreken" ook iets meer koffie gedronken dan normaal. Bij mij hielp dat, ik zat ergens gewoon heel erg vast denk ik..

Apie1 vindt dit leuk.
  3. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Mij is altijd vertelt dat hoofdpijn vanuit je nek tot je kruin door spanning/ stress komt.

Heb je een drukke periode (achter de rug) misschien?

Apie1 vindt dit leuk.
  4. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Nee geen stress. Ik ben bij de fysio geweest. Het kijkt iets te helpen. Hopelijk volgende week helemaal over.

Deel Deze Pagina