Ik heb vorige week een spijkerbroek (met beetje strech) gekocht. In de middel zit hij goed alleen de lengte zou wel beetje mogen krimpen (ong. 2x de zoom). Ik heb de broek een dag gedragen zodat ik zeker weet dat de breedte goed zou blijven. Ik heb gehoord dat als je een broek na het wassen in de droger doet, hij alleen in de lengte krimpt en niet in de breedte. Klopt dit? Wat zouden jullie mij adviseren? In de droger doen, of niet. Broek is gemaakt van 99%katoen en 1% elastine. Alvast bedankt voor het meedenken.
Een stretch broek in de droger zou ik niet snel doen. Alleen de stretch word minder, en dan word de broek juist wijder.
Dat is inderdaad onzin, hij krimpt dan ook in de breedte dus zou dat zeker niet doen! Je kunt toch gewoon de broek omzomen? Heb je hem ook korter in de lengte.
Heet wassen zeker niet doen, dan is de kans dat je een minibroek krijgt erg groot! Los daarvan is wassen en heet wassen al helemaal super slecht voor je spijkerbroek!
Als je de broek wast voor de eerste keer en dan in de droger krimpt hij idd alleen in de lengte, gaat hier al jaren goed!
Ik heb het weleens geprobeerd. Gooi mijn broeken wel vaker in d edroger en merk wat de elasticiteit geen verschil, maar krimpen doen alleen de broeken waarbij krimpen niet gewenst is . Ze krimpen wel iets, maar geen 2 zomen hoor. Misschien een halve.
Heb de broek toch in de droger gehad nadat ik hem had uitgewassen. Hij is ong. 4cm gekrompen in de lengte. In de breedte is hij vlgs mij gelijk gebleven. Hij past nu zowel in de lengte als in de breedte perfect. Was een gokje maar is goed uitgepakt. Helemaal blij. Heb nu zelfs nog 2 andere broeken in de droger zitten die ook te lang zijn. Hoop dat die nu ook beter zijn.