Klasgenootjes zijn niet aardig tegen mijn Kleuter (4)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door carmen78, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carmen78

carmen78 Actief lid

22 aug 2010
    122
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik zit ergens mee.
    Mijn meisje gaat nu voor de 4e week naar de basisschool. Ze vindt het niet meer eng en wil heel graag met andere kinderen spelen. Nu lukt het haar niet. Iedere keer als ze netjes vraagt of ze bij iemand mag zitten in de kring krijgt ze altijd nee te horen. Vanmorgen tijdens inloopkwartier zat ik met haar een boekje te lezen. Ze liep naar de boekenkast om een ander boekje te pakken en een jongen waar ze langs liep zei keihard "ga weg". Ik zat echt heel erg verbaasd te kijken, ze deed of zei helemaal niets. De moeder van het jongetje keek hem raar aan en hij kwam er verder mee weg. Ik snap het niet, zijn alle kleuters zo tegen nieuwelingen?
    Ik ben zo bang dat ze geen vriendinnen maakt.
    We krijgen pas over 2 à 3 weken een gesprek met de juffen.

Herkennen jullie dit?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Jeetje, wat vervelend.

Als het mijn dochter zou zijn, zou ik eens kijken waarom ze niet reageert, en haar toch proberen te leren wat weerbaarder te worden. Dus ook leren wat tegengas te geven. Als ze altijd over zich heen laat lopen, dan denk ik niet dat er veel zal veranderen.

Meestal is het zo, op het moment dat de opeens terugreageert, dat het dan allemaal als een blad om de boom omslaat.

En niet iedereen hoeft iedereen aardig te vinden ;)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Precies dat

Maar ik zou zeker bij de juf eens vragen hoe het zit ook.
    En daar geen 3 weken mee wachten nog... Gewoon na school eens vragen if ze even 5 minuutjes heeft.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zou ook geen 3 weken meer wachten. Dat soort dingen moet je meteen aangeven. Hier stimuleren de juffen dat juist, om te voorkomen dat het een te groot probleem word.

Ik zie het bij Jitte ook wel een beetje: omdat ze zo laat ingestroomd is, is het lastig voor haar om vriendjes te maken. Veel kindjes is de klas hebben hun "routine" al gevonden, zeg maar. De kindjes waar ze nu het meest naar toe trekt, zijn ook de 2 meisjes die tegelijk met Jitte begonnen zijn. Volgens de juf is het echt een soort van 3-eenheid aan het worden... :D

En vergis je niet in het leeftijdsverschil: Het ene kind is net 4 terwijl de oudste kleuters al ruim 6 zijn. Dat is op die leeftijd nog een enorm verschil!

Maar; als je er zelf geen goed gevoel bij hebt, geef het dan aan!

Deel Deze Pagina