Spijkerbroek op een bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind het wel eens jammer hoor, die "hollandse nuchterheid" ... er is namelijk niets mis om je eens op te dirken voor speciale gelegenheden, zoals bruiloften, partijen, oud- en nieuw en kerst feesten of verjaardagen of gewoon als je zondag naar Oma gaat. Ik loop niet in vol ornaat op een verjaardag, maar ik zal geen spijkerbroek aan doen en al helemaal niet op een bruiloft...

echt jammer

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

#42 Aszz, 21 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2012
    Wat een gemiep.
    Met een nette spijkerbroek is toch niets mis? Helemaal als het een mooie donkere spijkerbroek is.
    Mooi blouseje er boven, en klaar. Niet te moeilijk.
    Gelukkig heb ik geen mensen om mij heen die zich daar aan kunnen ergeren op een bruiloft. Wij zien er gewoon netjes uit, en ze zijn dankbaar dat wij zijn gekomen.
    Zelfde als met een begrafenis.

*edit* voor een man trouwens.
    Een mooie skinny voor mezelf, of als ik in een hele gekke bui ben een jurk ( maar daar voel ik me zo ongemakkelijk in, want die dingen draag ik alleen bij warm weer; 30 graden ).

3. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja... dan vind jij mij dus een enorme aso!

Twee jaar terug had ik een bruiloft en ik ben in een donkere spijkerbroek gegaan. Bovenop een erg net hemdje met daarover een soort van tuniek (weet niet hoe ik het moet omschrijven). Perfecte schoenen in de perfect bijpassende kleur gevonden. Vriend had wel een pak en zijn overhemd paste perfect bij mijn outfit.

Waarom vriend in pak en ik in spijkerbroek?

Tsja, stad en land afgelopen voor DE outfit, evenals de perfect bijpassende broek... en die heb ik helaas niet gevonden. Of jawel, maar die ging "maar" tot maat 48. Als je daar bovenkomt is de keus een stuk beperkter allemaal, zeker als je ook je veel te dikke kont en veel te dikke buik (die niet in verhouding staan tot de rest van je lijf) er nog fatsoenlijk in moet krijgen. Rokken staan mij niet, vanwege die verhoudingen (mijn taille is in verhouding ieniemienie). In je onderbroek is ook zomaar wat.

Dus toen heb ik als plan B er een nette, donkere spijkerbroek bijgekocht, en het is dus plan B geworden. En dat ik er super netjes en verzorgd uitzag!

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik denk ook dat het er vanaf hangt wat het bruidspaar wil. Wij hebben bij onze bruiloft (in middeleeuwse stijl) heel duidelijk aangegeven dat wij wilde dat mensen in middeleeuwse kledij kwamen of in normale klof, dus spijkerbroek :) Een pak zou echt misstaan hebben bij ons!
    En inderdaad, een nette spijkerbroek met een leuk setje erboven kan gewoon.
    Je afgetrapte schoonmaakbroek uiteraard niet!

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het gaat denk ik niet om het fenomeen 'spijkerbroek' (dat kan ook netjes staan), maar om er verzorgd bij te lopen. Ja, op een bruiloft of begrafenis zou ik me ook ergeren aan gasten die in een oud t-shirt komen en met ongekamd haar (heb het gezien!) lopen. Maar die mensen kunnen en kennen blijkbaar niet anders.

6. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, haha....naar het theater ga ik wel gerust in mijn normale kleding. En ik weet dat veel mensen dat niks vinden, maar ja, ik betaal mijn kaartje netjes, gedraag me netjes (doen mensen ook niet altijd in het theater) en kleed me hoe ik me op mijn gemak voel.

Ooooh, dan ben ik in jouw ogen vast een uber-aso :D

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    wij trouwen in sept. en het zal me echt een rotzorg zijn of iemand nou in spijkerbroek of pantalon komt ;) als ze maar komen....vind ik veel belangrijker

ben ooit naar een bruiloft in engeland geweest.....ik voelde me dood ongelukkig in en tussen alle cocktail jurkjes en hoedjes ;)

en waarom in een pak naar een.begravenis....als de overleden persoon je niet eens ooit in pak heeft gezien
    ik hoop dat als ik ooit dood ben...iedereen gewoon in zn normale ( nette ) kleding komt iig

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou niet weten waarom ik naar een theater in vol ornaat zou moeten.
    Oké, leuk, ik ga naar Bert Visscher en ik ga netjes. Of naar Jochem Meijer. Right.
    Dirk Scheele, ook heel belangrijk om er op je netst uit te zien.

Damn wat een zwaar leven, als je zó op andere moet letten. En je er nog aan ergeren ook! Ik vind het eigenlijk hilarisch. Ik kan mij daar écht niet druk om maken, get a life!

9. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Vind ook dat je, jezelf moet blijven! Alleen een vale spijkerbroek vind ik ook net iets te ver gaan...

Een mooie donkere spijkerbroek met blouse kan best!

10. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Tja...niet iedereen heeft het figuur voor een mooi jurkje en prachtige hoge hakken...

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wat kunnen mensen toch weer heerlijk overdrijven zeg .. ;)

Met een spijkerbroek kan je er ook gewoon netjes uitzien..

Zo lang er geen dresscode is/was moet je niet zeuren hoor ..

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    is uiterlijk vertoon dan echt veel belangrijker dan persoonlijke aanwezigheid?

als mijn vriendin gewoon in spijkerbroek komt, hecht ik daar meer waarde aan dan aan een collega of kennis die in cocktail jurkje komt hoor

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    nou ik trek ook gewoon een spijkerbroek aan hoor wel een mooie donkere. Ik voel me niet prettig in een pantalon of een jurkje. Ik zie er altijd netjes uit vind ik besteed vel tijd aan haar een make up enz

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden geen dresscode, ik vind dat echt vreselijk, dus ik ga dat anderen ook niet aandoen ;). Toen mensen het vroegen heb ik wel gezegd dat iedereen waarschijnlijk wel een beetje netjes gekleed zou gaan, maar dat een klein beetje netjes ook goed genoeg is. In ieder geval 1 van de daggasten had een spijkerbroek aan, had ik ook niet anders verwacht en ik vond het ook helemaal niet erg. Hij had wel een colbertje aan, zag er verzorgd uit en vooral gewoon lekker zichzelf :). Ik weet eigenlijk niet of er meer gasten een spijkerbroek aan hadden, het boeit me echt niet. Oh ja, de 'oppassen' hadden een spijkerbroek aan. 's Avonds hadden wel veel mensen een spijkerbroek aan volgens mij, maar ik heb er eerlijk gezegd niet zo op gelet. Ik vond het gewoon super leuk dat ze er waren.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ben daar ook heel makkelijk in hoor.
    Vorig jaar had ik een bruiloft van een vriendin.Alleen de avond. Was 36 weken zwanger en geen budget om een net jurkje ofzo aan te schaffen dus ja ben ik positiespijkerbroek + shirtje gegaan.
    Voor een beste vriendin, zusje etc zou ik dan weer wel meer mijn best doen.

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Op mijn bruiloft géén spijkerbroek!

Vind het niet kunnen...

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik moet zeggen de meeste bruiloften die ik mee maak draagt alleen de familie een pak eigenlijk! Misschien is het hier in brabant wel normaal om een spijkerbroek te dragen haha

18. Toen ik ging trouwen hadden we ook een dresscode, maar veel mensen hebben zich er niet aan gehouden. Vrienden van mijn man kwamen veelal gewoon in hun dagelijkse outfit, dus baggy (leger)broeken en vale metalshirts. Dan liever een nette spijkerbroek met net t-shirt of overhemd.
    Ik vond het wel jammer voor op de foto's, maar ja. Er waren ook mensen daarentegen die weer hun best hadden gedaan om wèl netjes te komen, heel fijn! :D

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dat denk ik :D

20. NoLu

NoLu Niet meer actief

Laat iedereen maar lekker komen alsof ze de ramen gewassen hebben. Dan zijn ik en vriendlief t knapste van t stel :D hahah

Maar eerlijk zou t mij niet boeien hoor, als ze er maar zijn.

Deel Deze Pagina