Dit vind ik dan wel weer onbeschoft. Als er een dresscode op de uitnodiging staat zal ik me daar wel altijd aan houden. Dan is het namelijk belangrijk voor degene die het feest geeft en daar hoor je aan mee te werken vind ik. Maar normaalgesproken trek ik ook gewoon aan wat ik wil. Als ik een hele dag mee ga dan zoek ik leuke nette nieuwe kleding uit en ga daar echt voor shoppen. Maar als het alleen een uitnodiging is voor de receptie dan ga ik net zo goed in een spijkerbroek of andere dagelijkse outfit. Wel met een iets nettere top dan normaalgesproken of een jasje, maar verder niet overdreven netjes.
Whoei ik ben zelfs in spijkerbroek getrouwd ! Hahaa! Ik zelf vind een nette spijkerbroek met een colbertje erboven prima om naar een bruiloft te gaan, maar het ligt er natuurlijk wel aan in welke combinatie en of het bij die persoon past. Voor een vrouw vind ik het wat minder, maar als bijvoorbeeld je figuur het niet toelaat om een rok/jurk te dragen of zich daar gewoon niet lekker in voelen en een 'nette' broek ook lastig te vinden is, vind ik een nette spijkerbroek met iets leuks erop even goed kunnen hoor. Vind ook vooral dat degene zelf zich er goed in moet voelen.
Over een spijkerbroek op een bruiloft kan ik me nog niet zo druk maken. Maar laatst hadden we een crematie. Wat sommige mensen dan aantrekken, vindt ik echt te zot voor woorden. Waar is het 'zwart' gebleven?? Er liep een vrouw met een mini rok en een handtas in de kleuren roze, geel, groen, blauw. Wat dat betreft ben ik een voorstander van de 'ouderwetse normen en waarden'. Ondanks dat ik zwanger ben had ik een nette zwarte broek aan en een zwarte trui. Mijn man precies hetzelfde. Getuigd van respect, vindt ik....
Gelijk heb je.. vind dat ook niet gepast. Jezelf zijn of niet heeft hier niks mee te maken. Je gaat ook niet in je huiskloffie naar een sollicitatiegesprek. Bij wijze van spreken! Ik zou het niet zo leuk vinden als men in een spijkerbroek naar mijn bruiloft zou komen. Alsof we er niet toe doen ofzo... geeft zo een indruk van: Ach, het zijn zij maar...
Van mij part komen ze in een jogingbroek. Ik nodig mensen uit om de persoon die zij zijn, en niet om wat zij aan hebben. Als ik je er graag bij wil hebben en je komt vind ik dat al hartstikke fijn.
Ik zou zelf nooit een spijkerbroek aantrekken naar een bruiloft, omdat ik dat juist DE ideale gelegenheid vind om me eens flink uit te dossen . Toen wij gingen trouwen waren er genoeg mensen (voornamelijk mannen) die een spijkerbroek aan hadden. Ik had (en heb) er geen problemen mee. Ik heb liever dat iemand zich kleed op een manier die bij hem/haar past en waar hij/zij zich prettig in voelt dan dat iemand zich de hele dag rete-ongemakkelijk voelt omdat ik persé wil dat ze helemaal chique gaan.
Ik irriteer me daar ook aan. (ook op begrafenissen zie je mensen rustig in het geel of zo ) Bij mijn man in de familie trekken ze ook rustig een spijkerbroek aan naar een bruiloft, in mijn familie is het gebruikelijk om in galakleding etc. te gaan, wij gaan echt niet in een spijkerbroek, heeft echt met je opvoeding te maken. Ik bedoel, je hoeft niet in gala, als dat niet gebruikelijk is, maar dan toch op zijn minst een nette pantalon/jasje of jurkje. Wel zo respectvol voor het bruidspaar, je staat tenslotte ook op hun foto's.
Ik zou er niet aan moeten denken dat als ik overleden ben dat iedereen in het zwart moet?? Vindt je echt dat dat een blijk van respect is? Ik denk dat als de mensen komen dat dat het laatste eerbetoon is, en dat vooral als iemand overleden is, kleding echt niet meer boeiend is!
nou voor mij begrafenis hoeven mensen echt niet somber gekleed te komen hoor. wat heb ik daar dan nog aan. nee hoor kom maar gewoon in normale kleren om me de laatste eer te bewijzen. en neem een bloemetje mee
Ik zou zelf nooit in spijkerbroek gaan. Maar als mensen bv alleen voor t feest komen.. Hmm, dan vind ik het nog niet zo gepast, maar zou me dr niet aan storen. Ligt misschien ook erg aan de types die trouwen, en hoe zij het willen.. maar ik heb t nog nooit meegemaakt.
ik ga zelf trouwens ook niet somber de kist in....kleed me maar gezellig en mooi aan. wie weet wie je nog es tegenkomt in het hiernamaals hahahahah
toen wij trouwden hadden we het ook helemaaaal anders gedaan, ben in een paarse jurk getrouwd en mij man in een mooie dokere spijker broek, met een mooie overhemd en een zwart colbertje.. we hadden ook tegen de gasten gezegd kom zoals je bent & als er maar wat paars bij zit.. (want dat vind ik leuk hihi)
Heeft denk ik meer te maken met de familie van de overledene. Je komt daar niet in je vrolijke knalgele minirok met roze haltertop en blauw tasje (bij wijze van spreken). Je komt daar je condoleance betonen aan de familie, en dan hoef je wat mij betreft niet in stemmig hooggesloten zwart, maar een beetje ingetogen kan zeker geen kwaad. En ik ben het met Mamabri eens, het ligt een groot deel aan je opvoeding. Ik voel me dus rete ongemakkelijk in een spijkerbroek op een bruiloft. Zo ben ik niet opgevoed, je hoort je daarvoor netjes te kleden ...
maarja, misschien zijn Nederlandse bruiloften wat kleding betreft anders. Meer casual, don't know.. Ik ben Turks, vriend Aziatisch. Bij beiden komt de man in pak of nette broek en overhemd. De vrouw in cocktail jurkje, haren heel mooi gedaan en make up ook. Standaard hoge hakken. Staat toch veel beter op de foto's.
Als je op mijn begrafenis in het zwart komt, vraag ik je of het de bedoeling is dat je naast mij komt liggen?!
Ik zal nooit in spijkerbroek verschijnen op een bruiloft.. Als wij trouwen komt er ook een dresscode. In ieder geval voor de dag gasten..