Spijkerbroek op een bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Overigens draag ik gewoon door de weeks wel meestal een spijkerbroek en shirtje/vestje, maar dan wel vaak een nettere spijkerbroek en nette schoentjes (zoals sommigen dus op een bruiloft verschijnen ;))

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

hihi ;)

3. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Je hebt spijkerbroeken en spijkerbroeken. Als het er nou een met scheuren is, of een vies oud ding oke. Maar gewoon een mooie nette spijkerbroek? Niks mis mee. Vooral dragen waar je je lekker in voelt en verder lekker je zelf zijn. Kleding moet de pret van zo'n dag niet drukken.

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    wij hadden het idee om onze bruiloft zelf ook casual te houden. trouwen op donderdag morgen o 9 uur en alleen met ouders erbij. tot ik tegen DE jurk alleen ging iedereen ff vanstijl veranderen wel leuk. op de borrel 2 dagen later liep de helft ook in spijkerbroek meer omdat we het op een boerderij vierden en een bbq gaven had er geen probleem mee zelf ben ik ook mee van de spijkerbroek met pumps en een blouse.

op een begravenis is ander verhaal daar kwam de dochter van de overledene in een skinny jeans hoge leren laarzen en een totaal neit gepast shirtje maar goed niet mijn keuze

5. ecl

ecl Niet meer actief

Wist dat die opmerking zou komen, hahaha, is ook wel een inkoppertje;)
    Maar (val niet van je stoel met wat ik nu ga typen!:D)er zijn genoeg mensen in mijn omgeving(in die kringen) die mij wel als 'in de kring' zien. En dat terwijl ik me niet zo netjes kleed!:p

Volgens mij denken sommige nu echt; hoe zal zij zich dan kleden???
    Heel standaard bijv. h&m basic, WE achtig;)

6. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik persoonlijk vind dat je er vooral netjes uit moet zien op een bruiloft. En dat kan in principe ook met een spijkerbroek, bijvoorbeeld met een mooi colbert of een overhemd er op.
    Ik vind het belangrijk dat de gasten op hun gemak zijn en zal ze daarom zelf niet in een ander tenue hijssen ;) dan ze zelf gewend zijn.
    Als je niet gewend ben een mooi pak te dragen en je je daar ook helemaal niet prettig in voelt, dan straal je dat ook uit ben ik van mening. Ik denk dat ik me daar meer aan zou storen op mijn bruiloft.

Maarrr; je moet er dus wel verzorgt uitzien. Niet je kloffie dus.

7. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Persoonlijk vind ik dat je moet dragen waar je je goed in voelt. Op mijn bruiloft zullen zeker en vast ook mensen met spijkerbroeken zijn geweest. Ik heb er eerlijkgezegd niet eens op gelet wat iedereen droeg. Ik had wel andere dingen aan mijn hoofd :D Zolang ik de mooiste was, was wat anderen droegen goed! :D

En waarom zou een spijkerbroek niet mogen en een of ander oerlelijk jurkje wel? Ik bedoel maar... over smaken valt niet de discussiëren.Of iemand nu een jurk draagt dat lijkt op mijn oma's overgordijnen of een spijkerbroek of een kostuum.. het kan mij allemaal niet schelen... (en nu ga ik eens melig doen :cool: ) het zijn de mensen die erin zitten die het feest maken.

Ik ben al blij dat de mensen op ons huwelijk zich op hun gemak voelden en niet het gevoel hadden om 'aan bepaalde eisen te moeten voldoen'. Het was verre van een stijve en serieuze bedoening.

8. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Een mooie donkere spijkerbroek met een colbert erop vind ik voor een man prima kunnen, staat hartstikke netjes en is niet meteen zo overdressed. Voor een vrouw vind ik dat die best een rokje of jurkje aan kunnen doen, maar ook die kunnen er in een spijkerbroek met een mooie blouse en nette schoenen goed uitzien voor op een bruiloft.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ik heb geen idee wat een uber aso is.. heb die woorden ook nergens gebruikt

10. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik heb liever dat er 20 mensen in een spijkerbroek lopen, dan dat er niemand komt opdagen. Tenzij je een dresscode hebt, zou het mij echt niet boeien! Op onze bruiloft hadden we geen dresscode, en toevallig was iedereen in het pak en dames in een jurk of mantelpak, maar was het in spijkerbroek geweest net zo welkom!!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat het belangrijkste is wat het bruidspaar er van vindt.
    Vinden die spijkerbroeken OK, dan hoeft niemand zich er verder aan te ergeren. Vinden die het minder prettig, dan vind ik dat je daar als gast wel rekening mee hoort te houden.

Het omgekeerde zie ik ook...is een deel van de gasten meer opgetut dan de feestvarkens, dat vind ik ook niet kunnen!

12. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Oh ik ben er even over na gaan denken en eigenlijk vind ik ook wel dat je netjes naar de bruiloft moet.

MAAR. Kom je alleen feliciteren en koffie en dan weer weg? Of ben je daggast? Of kom je op het feest?

Daarbij hoe is het bruidspaar..

Natuurlijk moet iedereen zichzelf zijn, maar er zit echt wel verschil tussen casual en kloffie vind ik. Spijkerbroek met coltrui en fleecevest vind ik niet echt kunnen. Maar een nette spijkerbroek met een nette top of blouse kan wel weer vind ik.

Ja dat zijn dingen, smaken verschillen.

13. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Wij gaan over 2 weken trouwen en hebben geen dresscode. Maar de naaste familie heb ik wel gevraagd/gezegd in pak en mooie jurk te komen. Mijn schoonvader is echt geen pakkentype, lees loopt alleen maar in een joggingpak en zelfs hij riep meteen dat er een pak moest komen.
    Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik voor de getuigen (toevallig zeer naaste familie en alle vier man) allemaal dezelfde overhemd met bijpassende stropdas en sokken heb gekocht....

De gasten voor het feest mogen lekker in spijkerbroek komen, maakt mij niet uit, ik ben al heel blij dat ze willen komen en blij voor ons zijn dat we getrouwd zijn.

14. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, die puntjes he...

Maar niet te zwaar aan tillen meid, is met een knipoog, aangezien ik en een spijkerbroek aan had op een bruiloft en er een naar het theater aandoe.

Wat hier net al is gezegd... zo veel mensen, zo veel meningen

15. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me wel voorstellen, hoor, dat het voor sommige mensen wat toevoegt. Maar ik zou het zelf nooit vragen, omdat ik weet hoe diepongelukkig ik me zou voelen in een jurk. Maar ja, als je weet dat mensen zulke issues niet hebben...

Al begrijp ik dat je die vraag hebt gesteld omdat je bang bent dat ze er anders onverzorgd uit zouden zien?

16. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik heb het gevraagd aan mijn ouders, schoonouders en broertje en schoonzusje, dus echt de naaste familie.
    Mijn ouders en broertje en schoonzusje zeiden meteen al in pak en jurk te komen, mijn schoonvader is meer het onverzorgde joggingpaktype. Aan hem heb ik expliciet gevraagd of hij een pak wil aantrekken. Hij antwoordde meteen daarop dat hij dat ook al van plan was en ervan uitging dat mijn vader, broertje en opa ook in pak gaan.

Hoe de andere daggasten eruit zien, maakt me niet uit, maar als ouders en broer/zus van het bruidspaar hoor je er netjes, chic en verzorgd uit te zien (mijn mening!).

17. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hangt m.i. totaal van het soort bruiloft en het karakter van de aanstaande echtgenoten af...

Als ik naar een bruiloft ga op een ultra officiele locatie (kasteel o.i.d.) óf van mensen waarvan ik weet dat ze nette kleding belangrijk vinden, óf van mensen die ik niet goed genoeg ken, zal ik altijd mijn best doen zo 'gekleed' mogelijk te verschijnen (in mijn geval een jurk, hakken etc, ook al draag ik dat normaal gesproken nauwelijks tot nooit).

Als het een minder formele locatie betreft (ben ooit naar een bruiloft in een strandtent geweest- de beste ooit tot nu toe), óf je kent het bruidspaar zó goed dat je weet dat het OK is, zou ik me wat makkelijker kleden.

Mijn uitgangspunt is: het is niet míjn dag, maar die van het bruidspaar. Ik zal dus niets doen om hun dag te 'verknallen'.

Voor mijn eigen bruiloft (mocht die er ooit komen) zou het me niets uitmaken. Ik ben echter nog altijd niet getrouwd juist omdát de hele tradities/verplichtingen etc. eromheen me zo tegenstaan. Het liefste zou ik gewoon een gemeentehuis inlopen, een krabbel zetten en klaar. Mijn vriend vindt echter dat we dan toch op zijn minst Jantje, Pietje en Klaasje moeten uitnodigen, en voor je het weet trouw je ergens in een kasteel met 200 gasten en de hele rataplan...

18. Persephone

20 jun 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eensch!

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ben bang van wel....zie het hier nooit. :) Ik zou er ook niet blij mee zijn op mijn bruiloft....;)

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bij ons waren er een paar mensen in spijkerbroek. Met een hele nette bloes erop en voor hun doen zagen ze er erg netjes uit. Het viel niet op zeg maar, zo van kijk hem lopen met z'n kloffie, nee helemaal niet. Dus het ligt aan de rest van je voorkomen of je een spijkerbroek aan kunt vind ik.

Deel Deze Pagina