Hai! Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar ouders die rond komen van 1 inkomen in de maand... Hoeveel geld zijn jullie aan je kindje kwijt in de maand?? Ik werk nog wel.. maar ik wou eigenlijk een andere opleiding gaan doen.. maar dan heb ik natuurlijk geen inkomen meer.. Duss hoe komen jullie rond van 1 inkomen?!?!?!
Hier ook 1 inkomen. En dat gaat prima. Dat was ook al zo voordat we de kleine kregen. Ik studeer nog, en mijn vriend heeft een (redelijk goedbetaalde) vaste baan. Daarmee kunnen we de vaste lasten goed betalen. Natuurlijk moet je hier en daar zuinig doen. Maar dat is hier eerder sport dan klagen. Budget koken, en dan heerlijke dingen op tafel zetten. Uitje kinderboerderij (gratis&fietsen) heeft onze dreumes meer aan dan een uitje dierentuin (a 17,50+benzine). Dat soort dingen. Voor de kleine ben je wel wat extra's kwijt. Maar ik koop gewoon wat minder. Normaal als ik in de stad was kocht ik sierdingen voor in de woonkamer of truitje nr 1143. Nu koop ik kleren voor de kleine of speelgoed. En dat vind ik nog leuker ook. Eten gaat met de pot mee nu. Alleen bij de flesvoeding was het even betalen. Luiers ed kopen we bij de LIDL, die zitten hier ook het best. Het kost extra, maar niet idioot veel..
hier ook weinig inkomen...wij zijn met zn 4ren...mn vriend zit tijdelijk zonder baan en ik heb 877 euro om rond te komen...krijg van de belasting veel toeslagen, en doe boodschappen bij de aldi, fles voeding krijg ik vergoed via het ziekenfonds omdat Kai kma heeft. Ik doe plus minus 60 euro aan boodschappen per week (buiten mn luiers en billendoekjes om)en ga vaak voor spullen naar de kringloop. Vind het heerlijk om daar rond te struinen denk dat ook al had ik een miljoen op mn bank staan ik daar ook nog heen zou gaan...voor de rest is het een beetje roeien met de riemen die je hebt....en ik kom aardig rond...
Je leeft naar wat je hebt. Althans dat doen wij. Mijn man heeft wel een goedbetaalde baan, maar als ik zou werken, zouden we meer geld te besteden hebben. De kasten van mijn kinderen puilen niet uit met kleding. Ik was regelmatig en red het dan prima met wat ik heb. De luiers haal ik in de aanbieding, ik geef borstvoeding en mijn zoontje (dochter straks ook) eet mee met ons. We kunnen alles doen wat we willen. Af en toe uit eten, lekker op vakantie. Als we meer geld binnen zouden halen, zou ik niet meer weten wat ik er meer mee zou moeten doen.
Waar ik heel erg benieuwd naar ben is wat jullie partners dan verdienen?? Mijn man is beginnende leraar en verdient ongeveer 1600 euro per maand, ik werk nog 20 uurtje en verdien tegen de 1000 euro. Hiervan redden wij het makkelijk alleen kan me niet voorstellen dan we het ook zouden redden van alleen mijn man zijn inkomen? Xociquetzal, respect! groetjes
Hier een alleenstaande moeder, ex-vriend vertikt het om fatsoenlijk alimentatie te betalen. Ik kom rond van zo'n 1100 euro (850 euro salaris, 57 euro zorgtoeslag, 200 euro van mijn vader), alles bij elkaar ben ik zo'n 850 euro kwijt aan mijn woning, dus dan houd ik nog 257 euro maandelijks over voor boodschappen, kleding, luiers, flesvoeding (straks), leuke dingen & afbetaling van mijn auto'tje (Een brommobiel, omdat het geen doen is met de fiets/OV de kleine weg te brengen naar het KDV). Luiers zijn noodgedwongen pampers omdat Babe'je niets anders kan hebben, gewoon aanbiedingen en grootverpakkingen kopen (a 40 euro in de maand). Flesvoeding is straks hypoallergeen a 60 euro per maand ivm allergieen, voorlopig geef ik zolang mogelijk borstvoeding om die kosten te mijden (Ik heb er simpelweg geen geld voor). Billendoekjes koop ik in grootverpakkingen, 10 euro per maand... Vitaminedruppels natuurlijk nog, garderobe elke 3 maanden. Stretch rompertjes van de HEMA kopen, die kunnen ze heel lang aan en rekken lekker mee. Mijn moeder koopt een groot deel van de boodschappen, ik koop nagenoeg niets meer voor mezelf en doe het gewoon met wat ik heb. En mijn nieuwe vriend springt regelmatig bij met lekkers e.d. Het is te doen, maar absoluut geen vetpot. Meer werken is geen optie, aangezien ik nu al noodgedwongen 4 hele dagen in de week werk. Binnenkort komt daar wel verbetering in.
hoi goed onderwerp! wij hebben veel geleend van onze zussen, hoefden bijna niets zelf te halen. als je ziet dat sommige mensen echt alles nieuw willen hebben, echt zonde ook voor het milieu. Ik hoor hier twee opmerkingen, een: als ik een miljoen zou hebben dan zou ik nogsteeds naar de kringloop gaan en je leeft naar wat je hebt. Bij mij in de buurt is een megaprijs gevallen. (wij hebben niet gewonnen) je leeft dan ook inderdaad naar wat je hebt, die mensen hebben binnen een jaar alles over de balk gegooid. (ineens hadden ze er veel vrienden bij) en of ze er gelukkig van zijn geworden? Ik zou echt niet met ze willen ruilen! Vind ook dat wanneer je een beperkt budget hebt, het een sport om voor niet al te veel geld boodschappen te doen. En leuk om te sparen voor iets groots. Dan voel je je ook superblij / trots als je genoeg geld bij elkaar gespaard hebt om dat Ene te kunnen doen. Ook voor de opvoeding van je kind vind ik het een voordeel als je niet superveel geld hebt. je bent immers zijn voorbeeld. Als je altijd maar geld genoeg hebt voor vanalles dan ziet je kind ook de waarde er niet meer van in. Groetjes
hier nog een mama.. ben de hele week thuis,ik zou graag werken hoor maar wel zwart,anders ben ik mn toeslagen kwijt,wij reden het hier,tuurlijk is het geen luxe,maar daar heb ik zelf voor gekozen.. @vlerkje:respect
Hier ook een mama zonder inkomen. Bij ons ligt inkomen aan hoeveel uur mij man werkt. Mij man werkt wel zelfstandig, hierdoor is de inkomen meestal veel maar, hoe meer je inkomen hoe meer je kwijt heb per maand aan lasten. Maar we redden het wel redelijk. We kunnen zeker maandelijk 500/1000 sparen. Voor mij dochter koop ik luiers/billendoekjes altijd met aanbieding. flesvoeding per maand 3 pakjes. Omdat mij dochter groente alleen eet van potjes. ben ik 7 euro per week kwijt aan potjes. Ik zal wel willen werken. Niet omdat we het niet redden, maar voor meer te sparen. Je weet nooit wat je je kan overkomen vandaar. Liefs Hilal
Hai! Er zijn meer ouders dus met maar 1 inkomen! Maar wat ik mij nu afvraag is.. wat verstaan jullie onder een normaal ikomen?? wij wonen in het noorden en ik heb wel eens gehoord dat hier de lonen minder hoog zouden zijn.. Want als ik het nu allemaal zo bereken zouden wij niet rond komen van alleen mn vriend zn inkomen.. En ik ben ook iemand die graag alle aanbiedingen na sneupt en ik koop over het algemeen ook vrij weinig.. ik kan zeg maar best de stad in gaan zonder wat te kopen!! en als ik al iets koop is het voor mn kleine mannetje! liefs
Dan zou ik je 1tip geven. Blijf eerst nog even een maand of 2 werken en zet al het geld van jou opzij. Kijk hoe dat werkt. Hou je aan het einde van de maand geld over? leuk. Maar, reken dan eens onverwachte kosten zoals je moet toch eens nieuwe kleren hebben. Je auto gaat kapot. (stik, gaat weer 500euries) Je waschmachine. Hmmmm moet ook binnen nu en 6maand vervangen. Weer 150euro op marktplaats #-o . Hmmm eigenlijk wil je ook wel op vakantie naar een warm land. [-X Niet duur mischien voor 400 all in. Maar 2volwassen en de bijkomende kosten? En ga zo maar eens door. En lukt dit je allemaal aardig kun je als nog besluiten om met werken te stoppen toch. : Ik bedoel dit trouwens allemaal echt niet vervelend, maar ik zoek dus werk om finacieele redenen en kan niks vinden met mijn vraag uren. Dus daarom dat ik zeg wees voorzichtig met in 1keer je werk opgeven want het kan heel moeilijk zijn om ergens weer binnen te komen.Vandaar, maar ik hoop echt dat het er voor jou wel inzit. Veel liefs Janna
Tijdens mijn bevallingsverlof ging het bedrijf waar ik werkte failliet, dus moest ik met 8 weken na de bevalling alweer solliciteren. Nou nergens hier in de randstad een baan voor 20-24 uur op mijn specifieke creche-dagen te vinden... Dus uiteindelijk om de stress van werk zoeken te vermijden, besloten om een stay-at-home-mom te worden. Dit bevalt mij prima, maarrr...wel erg inleveren op de luxe! Wij verdienden samen goed. Mijn man verdiende 2,5 x zoveel als ik, maar we gebruikten mijn salaris voor extra vakantie, kleding, uitgaan etc. Dus in ene was het salaris van mijn man, van ons SAMEN en moesten we alles betalen van ZIJN geld. Dat voelde vooral moeilijk voor mij, dat afhankelijk zijn van mijn man. We hebben alles in een excel sheet gezet: inkomsten en uitgaven. Heel gedetailleerd van hypotheek, verzekeringen en maandabonnementen tot pak flesvoeding en rompertje aan toe. We kwamen 350,- tekort... Nou, inkrimpen dus... Ik heb nu de verantwoording over het huishoudbudget (jeeeh! ahum) we proberen om met euro 200,- p/maand boodschappen te doen, onze dochter kost euro 133,- p/maand (fles/ fruit/groente/liga/luiers/spenen etc.). Daarnaast hebben we geen abonnementen meer op tijdschriften, steun ik geen goede doelen meer en koop enkel wat ik nodig heb. We eten eenvoudiger, 1x brood 's avonds, 1x spaghetti, 1x bij mijn (schoon)ouders! Het is trouwens wel belangrijk om, wanneer je op 1 salaris gaat leven, een goede spaarpot op te bouwen. (bijv. vakantiegeld, belastingteruggaaf, bonussen etc.) Zoals Janna ook al zegt, de onvoorziene kosten moeten wel ingecalculeerd zijn. Door bijvoorbeeld een vast bedrag van 75,- p/maand te sparen voor auto/wasmachine/tandarts etc. En 1 extra bedrag per maand sparen voor de leuke dingen, anders houd je dit niet vol! Toch, vind ik het heel fijn om heerlijk thuis te zijn bij mijn dochter en ik heb alle tijd voor goedkoop boodschappen doen.
Hoi Hoi, Wij doen het ook met 1 inkomen omdat ik sinds de geboorte van de kinderen gestopt ben met werken. Dat gaat prima. Ik maak veel kleding voor de kinderen zelf. Dat kost echt bijna niets en het is hartstikke leuk om te doen. Echt een hobby! groetjes, josie
ik ben net zo als voor de bevalling ook thuis.deels ook gedwongen. maar wij redden het makelijk vriend heeft een ruim inkomen waar we het makelijk van kunnen doen. we doen alles wat we leuk vinden. als we een dag weg willen kan dit.ik doe voor 80 euro boodschappen in de week.(soms meer soms minder) de luiers enz doen we wanneer het ong uit komt eigenlijk.de toeslagen etcgaan naar een apparte rekening even als de kinderbijslag.dat geld gebruiken we voor onvoorziene omstandigheden.
NOU ja zeg! je wil wel zwart werken, maar belasting betalen ho maar? waarvan worden die toeslagen volgens jou van betaald! en je zegt zelf dat je ervoor kiest om geen luxe te hebben. lekker
Ook hier van 1 loon leven... Ik ''kan'' niet werken ivm bepaalde angsten. Mijn vriend heeft geen afgeronde opleiding (behalve vbo) Dus allemaal weinig betaalde banen. Hij heeft in 2,5jr tijd een operatie aan zijn bal gehad,een liesbreuk en nu 2x een klaplong waar aan hij ook geopereerd is. Het werk wat hij deed (vooral technisch en wat zwaarder) kan hij niet meer doen...Zit nu nog in de ziektwet. Zal toch een niet zware baan moeten vinden maar voor een niet opgeleidde die ook heel slecht kan leren en vooral goed is in praktijk erg moeilijk. Kortom om salaris tussen de 1300 en de 1500 (afhankelijk van welke baan),nu uitkering van 1400 per 4 weken. Mijn huisvrouwengeld van 168 en nog eens 120euro van mijn schoonmaakhuis. Is hier best moeilijk, loop aanbiedingen af en doe goedkoop boodschappen. Op zich redden we het allemaal net alleen echt een keer met 5tassen kleding thuiskomen zit er niet in. Ben echt heel blij als ik na 3maanden wikken en wegen ene paar laarzen heb gekocht. Vind mezelf niet arm hoor, kan de rekeningen betalen, de auto rijd nog al me dieren hebben te eten en me zoontje doet het goed. Praktisch alle babyspullen en kleertjes zijn krijgertjes maar dat vind ik niet erg. Ik zie in dit alles 1groot voordeel, ik waardeer ALLES nog. Zelfs met een lekker ijsje ben ik blij. We worden her en der ook wel gespekt door mijn ouders en oom en tane, als er bijvoorbeeld iets echt dringends stuk gaat en we kunnen het momenteele echt niet betalen. Trouwens onlangs nieuwe tv gekocht, de oude was overleden, en dat van gespaard geld. En zoals hier eerder is gezegd dan ben je apentrots. Maar soms is het heel moeilijk hoor. Praktisc nooit biefstuk of varkenshaas. Geen of goedkope koekjes. Uit eten bijna nooit. Gewoon het overal bij na moeten denken
Ik ben alleenstaande moeder en mijn werk levert ong 1000 euro per maand op, kortingen bij de belastingdienst 200,- per maand en dan schieten mijn ouders nog een bedrag bij per maand, mijn ex betaald niks, dus ik moet rondkomen van dit bedrag, en je gaat er ook naar leven hoor. Ik red het gelukkig wel Flesvoeding is niet meer nodig en probeer mijn zoon met de pot te laten mee-eten wat nog wel eens problemen oplevert maar goed... op vakantie ga ik met mijn ouders mee, hoef niks te betalen. Maar iemand die thuis zit en de partner werkt kan een korting krijgen van de belastingdienst... ik weet niet of de thuis blijvende moeders (of vaders) dit weten? je kan dan ong 130 euro per maand krijgen. ik werk zelf bij de belasting, heb hier dagelijks mee te maken maar voor degenen die dit niet weten, ff bellen met de belastingdienst en aanvragen die korting