erg tegen de inentingen opzien.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pixie, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    morgen moet eva voor haar eerste inentingen :(
    ik vind het heel eng..
    ik weet dat het helemaal niet hoeft want het is zo voorbij en dat de kindjes er best tegen kunnen.. heel even huilen en dan weer klaar (als de wpk het goed doet) maar ik ben dan ook bang voor de bijwerkingen..de koorts enz.
    Eva is tot nu toe niet ziek geweest.. dus ik weet niet hoe het is om een ziek kindje te hebben (natuurlijk wel met neefjes en nichtjes, maar niet met ons eigen). Toen Eva 6 dagen oud was werd ik helemaal in paniek alleen doordat ik vond dat ze raar ademde en zijn we naar HAP gegaan om 2.00 sochtends.. terwijl er niks aan de hand was behalwe beetje melk in de neus..die geen problemen kon veroorzaken.

dus jullie kunnen misschien begrijpen dat ik erg bang ben voor wat komt..
    ik zou graag willen horen hoe het bij jullie kindjes gingen.. graag de goede en de slechte ervaringen.. ik zou ook willen weten waar ik moet opletten enz.. wat kan ik doen om het 'beter'te maken enz..

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Tis altijd heel naar om je kleintje zo onschuldig te zien, niets wetende wat hen boven het hoofd hangt.... Heel naar... maar tis voor een goed doel he? En wat je zegt: tis even krijsen (meestal) en vaak is dhet daarna al over. Hou jij je tijdens de prikken vooral met je kindje bezig en troost na afloop lekker.
    je kan een paracetamolletje (zetpil) geven preventief, of als je merkt dat ze koorts krijgt. Voor de pijnlijke plekken op de beentjes kun je "fietsoefeningen" doen met de beentjes. Dit helpt tegen eventuele harde plekken, tegen de pijn, het helpt de vleoistof van de injecties sneller te verspreiden. Ook kun je evt koele natte washandjes erop leggen. Geef je kindje direct bij thuiskomst wat te drinken en leg dr op bed. Meestal is het meteen dag wel weer beter hoor. En mijn zoontje had bij de eerste inentingen nergens last van!

sterkte..

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft na de eerste inentingen eigenlijk de hele dag geslapen en als hij wakker was was hij gewoon zichzelf. Bij de volgende inentingen een beetje hetzelfde verhaal; sneller moe en een beetje jengelig maar vooral erg aanhankelijk.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij het enten zelf niet aanwezig ben(manlief is erbij) omdat ik er echt niet tegen kan dat mijn zoontje pijn gedaan wordt en ik wil niet dat hij stresst omdat IK stress... Zolang het zo kan, doen we het zo... Als manlief op een dag niet mee kan.. dan recht ik mijn rug en ga ik heel dapper doen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Naar he, weten dat je kleintje ziek kan worden.
    Hier viel het heel erg mee. Het enige wat we gemerkt hebben bij de 1e keer was dat ons zoontje veel meer sliep die 24 uur na de prikken. Bij de 2e keer ging hij ook meer slapen, en iets verhoging. En de 3e prikken wasook weer meer slapen en ongeveer 38 graden koorts, maar verder geen last. Geen van die keren een groot drama dus. Alleen bij de 2e wel last van de prikplekken.

Paar tips:
    De prikplekken direct na het prikken masseren (hier doet de verpleegkundige dat al, de arts niet en dus last bij de 2e prikken). Evt kun je voor het prikken arnicacreme smeren. Dat helpt bij beurze plekken. Na de tijd kan ook, maar dan niet op het prikgaatje smeren.
    En niet koelen, want dat verlicht de pijn wel, maar zorgt er voor dat de vloeistof niet goed verspreid. En houd die pijn langer aan. Gewoon masseren, en verder met rust laten. Evt een paracetamol tegen de pijn.

Paracetamol dus geven, als ze last heeft. Dat hoeft niet als er alleen wat koorts is. Maar als ze daardoor slecht drinkt, of huilt, dan mag het wel. Wel werd door ons CB geadviseerd om dan wel 24 uur door te blijven geven. Dus de standaard dosering. Anders zou je door de koorts een stuip kunnen krijgen. Na 24 uur is de ergste reactie wel voorbij, en is de kans dus klein dat het gebeurd.

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    het is al 2 keer gebeurt dat we op cb waren terwijl er babies inentingen krijg en krijzen dat ze deden. ik kon wel huilen.. en het as niet eens mijn eigen kind!
    ik krijg echt een brok in mijn keel als ik eraan denk!
    ben al blij 3 goede verhalen te zien. thx

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    bedankt deepfreeze.. dat van de koortstuiping wist ik al ja..

wel tegenstrijdig berichten.. wel/niet koelen.. zal proberen uitkomen met alleen masseren/ fietsbeweging.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier bij de eerste en derde inentingen geen last gehad, alleen veel geslapen. Bij de 2e wel wat pijn en huilerig, maar dat was héél erg goed te verhelpen met 1 paracetamol zetpilletje. Maar het is zo, mama heeft er meestal meer last van dan de baby. Meestal huilt je kindje meteen na het inenten even maar is het ook snel weer vergeten. Een koud washandje, fietsbewegingen en uiteraard lekker vertroetelen en knuffelen en veel laten slapen, dan gaat het snel beter. Heel veel sterkte!!

8. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    veel slapen kan ik wel aan hihi :D
    @chantal hoe lang duurde de huilerigheid bij de 2e x?

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier net zo. En de eerste keer was er een kleintje voor me, moeder kwam naar buiten toen er geprikt ging worden en papa bleef bij de kleine... Mama zat buiten te huilen toen de kleine even begon te krijsen en ik deed even mee haha... Toch emotioneel allemaal.

Tijdens de prikken bij m'n dochter is het tot nog toe altijd zo geweest dat ze de 1e amper voelt. De allereerste keer gaf ze zelfs totaal geen kik bij de 1e van de 2 prikjes! De 2e vind ze wat gemener.

Overigens: Mijn dochter sliep altijd al weinig, dus met de prikjes, had ik altijd even rust als ze ineens 3 uur achter elkaar doorsliep overdag! Heerlijk hihi.

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Anouschka heeft vrijdag haar prikjes gehad voor het eerst. En het is allemaal reuze meegevallen. Ze heeft in de middag even pijn gehad en ik heb toen een halve zetpil gegeven (in de lengte doormidden doen) en alles was oké. Niks meer gemerkt daarna. Ik zag er ook erg tegenop, maar het is dus heeeeel erg goed gegaan. Tijdens het prikken zelf wel even krijsen, maar dat is echt maar 5 seconden geweest en toen lekker geknuffeld!

11. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    had ze de prikken sochtends gekregen?

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij hebben inmiddels 4 inentingen achter de rug. Mijn zoontje heeft nooit iets van gemerkt. Alleen de eerste keer kreeg hij pijn in zijn beentjes. Maar dat was eigenlijk zo weer voorbij. Elke keer vlak na de prik masseerde wij een tijdje de beentjes zodat hij er zo min mogelijk last van had. Of het echt geholpen heeft weet ik niet, maar hij heeft daarna geen last meer van zijn beentje gehad. Hij heeft verder ook nooit koorts gehad en hangerig zijn of meer slapen deed hij ook niet. Eigenlijk hebben we er nooit iets van gemerkt.

En mochten ze er last van hebben dan zijn de bijwerkingen relatief mild. Je kindje zal er echt niet heel ziek van zijn. Vaak valt het heel erg mee allemaal.

En oh ja, tijdens het prikken zelf horen we elke keer een korkt gilletjes en daarna is het weer over.

13. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    tot nu toe alleen positieve berichten.. ik heb wel van iemand op forum ook een nare verhaal gehoord dat het kinde de hele dag huilde

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Uitzonderingen zijn er altijd.

Ik snap wel dat je je druk maakt hoor, maar probeer je zelf niet onnodig ongerust te maken. Het blijft toch altijd gokken hoe een baby op prikken reageert. Vaak gaat het goed en als ze er wel last van hebben dan is het meestal minimaal.
    Hoe je went of keert, Eva zal een keer een koudje vatten, als je van te voren je daar al druk om gaat maken is het einde zoek, toch?
    Vaak heb je allemaal doemscenario's, maar als ze echt een keer ziek worden dan ga je er heel rustig in mee. Op het moment zelf valt het allemaal reuze mee.
    Het komt allemaal goed, dag na de prikken zul je je echt afvragen waar je je zo druk om had gemaakt.;)

15. Skye

Skye Niet meer actief

Ik vond het ook wel heel zielig toen Kyra voor haar eerste prikje moest. Ze ging echt zo hard krijsen en liep helemaal rood aan. Echt zo zielig. Maar eenmaal de kamer uit, kwam die grote big smile alweer. Dus dat maakte het voor mij weer goed.

Die dag wel en beetje koortsig geweest en ze heeft eigenlijk heel de dag geslapen. De volgende dag was weer als vanouds.

Volgende week krijgt ze haar tweede prikje. Hopen dat het meevalt

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Pix, ik ben er ook nog mocht je het niet meer weten he.. ;)

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat ze gaan krijsen is trouwens ook een stukje schrik hoor... (en daar schrik jij dan weer van :) ), inderdaad echt niet leuk om te zien. Maar je zal de eerste niet zijn die een traantje laat hoor, helemaal niet erg! Maar probeer toch er ontspannen heen te gaan. je kleine voelt t als jij gestressed bent! Mijn zoontje lachtte direct na de prikken om de verpleegkundige, wat alweer aanduidt dat hij "de pijn' al vergeten was! twas meer de schrik van de prik...
    Wat betreft t koelen: een ietwat koel washandje is lekker tegen de warme rode plek op de beentjes, maar TE koud is niet goed,wat hier al werd verteld: dan vernauwen de bloedvaatjes op die plek waardoor de vloeistof van de injecties zich niet goed verspreid.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    :):););)

19. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    dat is ook wel zo :D

20. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook positief hoor! Donderdag gaan wij weer naar het CB voor de inentingen, ik zie er niet tegenop. Knuffel je kleintje maar wat extra ;)
    Succes!

Deel Deze Pagina